Režie:
Niki CaroScénář:
Michael SeitzmanKamera:
Chris MengesHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Charlize Theron, Frances McDormand, Sean Bean, Michelle Monaghan, Sissy Spacek, Woody Harrelson, Brad William Henke, Jeremy Renner, Richard Jenkins (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Všechno co Josey Aimes (Charlize Theron) chce, je slušná práce, která jí umožní postarat se o své děti. Místo toho zažívá strach, urážky, obtěžování, ponížení, útoky a sprosté nadávky. „Ber to jako bys byla chlap!“ – to je rada od jejího šéfa. Ona se k problému postaví jako člověk a začne rány vracet zpátky. Tím odstartuje první případ žaloby za sexuální obtěžování. V emotivním příběhu o boji proti předsudkům dále uvidíte Frances McDormand, Sissy Spacek, Woody Harrelsona a Seana Beana. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (265)
Scénář: Michael Seitzman .. Uff! Zase jeden ze snímku, který vám při sledování na tváři vykouzlí .. hodně depresivní výraz! Syrový to obraz odvrácené, industriální tváře Ameriky, kde i ženy musí pracovat v dolech. V dolech, jenž jsou plné mužů a pojmy, jako sexuální obtěžování a ochrana před ním, nejsou zcela v povědomí a nejen vedení firem se před tímto problémem kryje a přehlíží ho. Na začátku toho byla jedna žena, která už nedokázala snášet tyto útlaky a šla s tím před soud, bojovat nejen za sebe, ale práva všech pracujících žen. Tuto ženu výtečně ztvárnila Charlize Theron a musím pochválit její skvělý výběr rolí. Prostor k tomu, předvést opět svůj talent zde má velký a plně ho využívá, byť mírně zastiňuje představitele ostatních rolí, které jsou obsazeny také velmi dobře. Silný filmový zážitek. ()
Chtít se stát hornicí na americkém buranově si žádá samo o sobě odvahu překonat předsudky, ale jedné z žen se to povedlo a brzy jí následovaly další. Tím ovšem nevymizela šikana, ponižování a sexuální obtěžování, kterému byly tyto ženy podrobeny. Některé to zabalily, některé se obrnily hroší kůží a jedna z nich podala revoluční žalobu. A právě o té to celé je. Charlize Theron výborně ztvárnila Josey Aimesovou, která se krom šikany v zaměstnání potýká s vlastní rodinou, kde jí otec odsoudil po brzkém otěhotnění a s výchovou malé dcerky a dospívajícího syna, jenž je ovlivněn maloměstskou společností a získává na matku stejně negativní náhled. Dobré výkony podali i Frances McDormand jako odborářka zastupující ženy, Sean Bean jako její manžel a Woody Harrleson v roli právníka zastupující Josey. Nebýt toho teatrálního soudu, tak bych tomu snad dal i 100%, ale i tak to byla výborná devadesátková záležitost. ()
V dobe silnej emancipácie a feministických hnutí vznikol film, ktorý mohol byť ich manifestom. Nestalo sa tak. Z toho mi vyplýva, že tá emancipácia je tak trochu nafúknutá bublina, pretože ak niekto natočí takto ladený film, nikto naňho nepríde do kina. Ani ženy. A to tam hrá jedna z najkrajších žien sveta. Naše distribučné spoločnosti sa oňho ani nezaujímali. Je to škoda, pretože okrem silného príbehu má film aj techické a scenáristické klady, takže sa nebudú nudiť ani primitívni šovinisti. ()
Špičkové drama, které jsem si zbytečně odpíral déle než půl roku (já prostě tenhle druh filmů k smrti nenávidim). Výborně napsané, brilantně zahrané (tolik skvělých výkonů najednou se jen tak nevidí) a hlavně téměř mistrovsky zrežírované (Pána velryb jsem kdysi taky z bezpečnostních důvodů minul obrovským obloukem a teď to vypadá, že si ho snad i seženu). ()
Charlize Theron opět v roli ženy těžce zkoušené nepřízní osudu, takové role ji padnou vskutku jako ulité. Ostatní herci však nezůstávají v ničem pozadu, především Woody Harrelson podává nadmíru sympatický výkon. Dala by se nalézt i hlušší místa, nad nimiž vzhledem k silné výpovědní hodnotě celého snímku můžeme všichni přivřít oči. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (7)
- Postava Glory (Frances McDormand) je založená na skutočnej žene menom Pat Kosmach, rozvedenej matke 5 detí, ktorá v baniach pracovala kvôli tomu, aby uživila svoje deti. Zomrela na Lou Gehrigovu chorobu ešte pred súdnym ukončením prípadu. (misterz)
- Některé z žen stojících v závěrečné scéně ze soudní síně, byly skutečné žalobkyně. (CliffLee)
- Soudní proces, kterým je film inspirován, byl vyřízen v roce 1998, což bylo 10 let po prvním zaregistrování a více jak 20 let po začátku obtěžování. (CliffLee)
Reklama