Reklama

Reklama

Obsahy(1)

"Den, kdy jste nebyli nakupovat, považujte za ztracený!" Anna - "recitátorka" reklam v obchodním domě, Karin - neúspěšná herečka, Ian - manažer, Eva - prostitutka a Petr - bývalý estébák. Všichni se jednoho dne potkají v hypermarketu. Někteří tu pracují, někteří nakupují, někteří provokují a některým možná dokonce hypermarket změnil život. Zatímco Karin dál dabuje nekonečné stupidní telenovely, z Evy se stává skutečná filmová hvězda a Petr řeší svůj hlad po fízlování vlastní videoslužbou. A všichni jsou tak trochu smutnými klauny, kteří se jen zběsile snaží naplnit svůj vlastní sen o štěstí... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (39)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Takový nepodařený televizní experiment... Sice velmi zajímavé ,,angažované" sociologické téma, solidní psychologický ponor, ale forma televizního zpracování byla tak zmatená, že rušila percepci a odváděla pozornost k nepodstatným detailům... Příznačná je absolutní hodnotová negace - všechny postavy mají silné problémy a jejich meze normality jsou poposunuty, všem chybí silný hodnotový žebříček, lidé v rastru tohoto filmu nahradily víru konzumem a chrám hypermarketem, jistě tenhle fenomén ve společnosti cítit je, ale takováhle plošná paušalizace je až příliš jednoznačná. Silný je příběh bývalého příslušníka Stb, jeho závěrečná konfrontace s dcerou neakceptovatelná... Experiment se tvůrcům sice tak úplně nepovedl, přesto díky za něj. Alespoň měl snahu na něco poukázat a cosi odkrýt a pojmenovat... ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Odporný televizní film (podle divadelní hry), v němž se hlavni aktéři chovají jako šílenci. Kruté, beznadějné, destruktivní. Ukázka jakéhosi pozemského předpeklí tzv. "svobodných" lidí. Kladu si otázku, jací asi jsou tvůrci takovýchto produktů, zda jsou ještě schopni milovat a mít před něčím pokoru..., když nechají spojit svá jména s něčím takovým. Trochu podobné Olmerovým "Manželům 2006", ale ti byli - vedle převládajícího cynismu - alespoň vtipní. Tohle však je jen a jen odporné - jako zvratek. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

S tímto filmem jsem zjistila, jak je hodnocení nějakého filmu po zhlédnutí ovlivněno tím, jak je na csfd hodnocen. V tomto případě zde před uvedením v TV nebylo ani jediné hodnocení a mě se tento film opravdu dost líbil, ale většině osazenstva ne:) Myslím, že na televizní film, byl na dnešní poměry zvládnut dost dobře. I herci předvedli velmi slušné výkony. V Hypermarketu jsem poprvé poznala sympatickou osobnost Davida Švehlíka:) ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Snaha mnohovrstevne uchytiť skutočnosť je zjavná. Nevera, neprimerané zachádzanie s podriadenými, vzťahy otca poznačeného minulosťou a jeho rebelantskej dcéry, snaha netalentovanej herečky prebitá radodajnosťou neherečky. Všetko to ústi v priestore veľkého hypermarketu, pohlcujúceho ľudské emócie do penovej bubliny nasvietených tovarov. Ukazuje sa, že ako náprava pokrivených vzťahov to nestačí. Finále je nezvládnuté, hoci možno alegorické - krvavé zúčtovanie s manažérmi konzumu. Podaktorí tu ochkajú nad výnimočnosťou, celkové spracovanie a príliš veľa rozohraných tém pripomínalo skôr hypermarket ako umenie a šírka rozohraných námetov rozsiahlu ponuku produktov v ňom. Nový uhol pohľadu sa nestáva kvalitný automaticky tým, že sa spracuje odlišne ako doteraz, prípadne, že sa prináša niečo, čo tu dosiaľ nebolo. Navyše zdanlivo nové veci, tu už viackrát v minulosti boli. Revolúcia sa nekoná, hypermarkety ostávajú tým čím boli, rovnako tak tento tv film žiadnu dieru do sveta nespravil. Štandard televíznej produkcie, so snahou formálne atraktivizovať. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Hypermarket není úplně jednoduché ohodnotit, protože je to rozporuplný kousek. Oceňuju ho jako sympatický pokus posunout televizní dramatickou tvorbu někam jinam z ze stojatých vod tisíckrát vyzkoušeného, vyhnout se některým klišé a přiměřeně provokovat. Tak zajímavé charaktery (zejména Krobotův estébák) se v českém televizním snímku objevují spíš vyjímečně. Na druhou stranu je ten pokus evidentně nad současné síly tvůrců a především scénář chtělo v mnohém dopilovat. Je to nevyrovnané, krvavý závěr je vyloženě přehnaný a přes pár zajímavých psychologických střetů a režijních nápadů negativní dojmy převažují. Celkové hodnocení 40 %. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (3)

  • Film vznikl na podkladě divadelní hry "Hypermarket" uváděné v roce 2004 na venkovní scéně Národního divadla v Praze "Bouda II". Autor hry, sedminásobný držitel divadelních Cen Alfréda Radoka Viliam Klimáček, za tento text získal 2. místo v kategorii "Nejlepší česká a slovenská divadelní hra roku 2002". (Magyar)
  • Hudbu složil Roman Holý spolu s Ondřejem Brouskem už v roce 2004 bez souvislosti s jakýmkoliv existujícím filmem jako splnění muzikantského snu o natočení soundtracku za plné tvůrčí svobody. Výsledné album nazvané "Crushing Bliss" kombinuje zvuk velkého symfonického orchestru, elektroniku a zpěv Emy Brabcové (Khoiba), Romana Holého a Dana Bárty. (Magyar)

Reklama

Reklama