Režie:
Filip RenčScénář:
Michal VieweghKamera:
Petr HojdaHrají:
Zuzana Kanócz, Marek Vašut, Simona Stašová, Stella Zázvorková, Miroslav Donutil, Ladislava Něrgešová, David Švehlík, Jaromír Nosek, Klára Oltová, Jiří Bábek (více)Obsahy(1)
Dvacetiletá Laura, redaktorka bulvárního ženského týdeníku Vyrovnaná žena, si v metru všimne na reklamních tabulích milostného dopisu, který je podepsán Oliverem. O stejném dopisu se baví ženy v kadeřnictví, kam má namířeno. Je mezi nimi i její matka, rozvedená překladatelka Jana, která nesnáší české muže. Její první láskou byl egoista Pažout, kterému nikdy neodpustila, že přišel do divadla pozdě, a navíc ve svetru. Neuspokojil ji ani první manžel, který sice sehnal byt, ale jinak byl stejný buran jako Pažout. Naštěstí onemocněl rakovinou a zemřel. Od té doby Jana hledá toho pravého. Hledá ho i Laura, která vypráví, jak se před dvěma lety seznámila v Tatrách s Oliverem, osamělým starším mužem. Po jedné schůzce skončí s Oliverem doma, překvapí je matka a dostane hysterický záchvat, protože v Oliverovi pozná Pažouta. Okamžitě ho vyhodí. Laura přistihne na vánočním večírku Olivera v objetí s bývalou přítelkyní, ale on si ji usmíří poukazy na Kanárské ostrovy. Po roce se však v jejich vztahu objeví první trhliny a hádky... (TV Nova)
(více)Recenze (760)
Happyend násilně naroubovaný na mustr britských romantických komedií, herecký trojlístek posazen k jednomu stolu v laciné narážce na Pelíšky a hlavně prázdná Laura. Zuzana Kanócz vyšiluje na posteli, ukazuje svoje přednosti, ale náboj nemá, navíc svou naivitou se řadí k šíleným postavám Něrgešové a hlavně křečovité matky v odporném podání Simony Stašové. Kdo se nechá odradit úvodní sekvencí z letiště, udělá dobře. Nebýt charizmatického Vašuta, jdu níž. Veleúspěšnost toho patvaru mi bude navždy záhadou. ()
Znáte to. Něčemu se dlouho vyhýbáte jako papež nahrávkám MAYHEM. Neb čekáte něco, co vás vykolejí. Pak přinuceni............(doplňte chybějící), neodoláte a dáte. Já už nedám. Znám spoustu divných typů, ale asi jsem viděl prd. Tohle, teda snad, ani omylem. Možná, jedině, že by špatný ftip. S velkým F. P.S. Pažoute, kdes nechal Horáčka? ()
O tři dny později si už ani pořádně nepamatuju, o čem to bylo a to je s podivem, protože třeba Francouzský polibek jsem neviděl nejmíň rok a dokázal bych některé dialogy odříkat zpaměti a spoustu scén vidím před očima. Román pro ženy není špatný, protože aspoň nenudí. Ale vtipy autoři pasují až příliš často až příliš na sílu. Některé věci jsou naprosto zbytečné (kadeřnice, o jejichž časovém určení si nejsem jistý dosud). Srovnání Radya se Sexem ve městě je trefný, až na to, že Sex ve městě je přeci jen ještě o něco dál a to tím lepším humornějším, více feminističtějším a sakra vulgárnějším směrem. Postavy tu nejsou nic moc, možná až na Vašutovu, zbytek je naprosto nezajímavý. Herecky ale exceluje Simona Stašová a to hlavně v části, kdy se dozví a sžívá s Pažoutem a Stella Zázvorková když se zblázní a zničí stromek. Hlavní hrdinka je povrchní až to bolí, zamilovává se málem každý den a pokud je to archetyp průměrné dnešní dívky, vstoupím radši do kněžského semináře. Vieweghovy knížky jsem nikdy nečetl, jejich adaptace jsem sice viděl, ale taky mě nebraly. Jeho smysl pro humor mi přijde příliš strojenej a napasovávanej. Jo a Něrgešová by měla zůstat v Superstar. Na to se nedívám a tak nebudu muset přivírat oči. A tak zůstává jen dobrý dojem z Marka Vašuta a jeho charismatickýho pětačtyřicátníka ve formě. ()
Ač je to velká škoda, nemůžu "Románu pro ženy" přisoudit vyší hodnocení (i když jsem uvažovala mezi 2 a 3*) a nakonec dávám 2*. Mnoho scén a dialogů je sice vtipných, ale to je jediný klad filmu. Herecké výkony kromě Marka Vašuta a Simony Stašové jsou totiž příšerné - všechny představitelky ženských postav (hlavně osazenstvo kadeřnického salónu) silně přehrávají, mužské postavy jsou zase nemastné neslané. Hudba by nebyla špatná, písničky Evy Frühlingové a Support Lesbiens se mi celkem líbily, jen ten ústřední motiv je (díky příliš časté reklamě) dost ohraný. Co se týče scénáře samotného - knihu jsem nečetla - divák není udržován v napětí, protože charaktery postav nejsou pořádně vykreslené, postavám chybí motivace a jejich jednání se zdá tudíž nesmyslné. Alespoň režie zůstává svižná a stopáž nepřesáhne rozumnou mez, takže se divák nezačne nudit. Nicméně mohlo to dopadnout lépe, pokud soudím ze starších adaptací Vieweghových románů (Báječná léta pod psa, Výchova dívek v Čechách). ()
Renč dokazuje, že je schopný řemeslník a ten správný člověk za kamerou (svižná režie, fajn kamera a soundtrack), ale ve spojitosti s Vieweghovým scenářem mě napadá slovo ´karikatura´. Předně karikatura humoru jako takového. Tváří se to jako vtipný a trefný piedestal ženy a jakési popraviště muže (kde muži jsou redukováni na jakousi "domácí potřebu", na jedince, kterým při přežírání nechutně odpadávají drobky z pusy, dobrácké mouly, povrchní omezence s úzkým obzorem, karikaturu mužství, či děvkaře, "které je třeba vykastrovat"), ale v konečném výsledku to rafinovaně poníží oba. Z pojetí mezilidských vztahů je člověku až smutno. Glorifikuje se tu slepice, která "....se vztekala, když o ní nikdo nestál a přitom když o ní někdo stál, tak hned koukala, kde by roztáhla jinde." (citát mé přítelkyně). Zlatej Pažout. Nepopírám, že některým ženám tahle sonda do povrchního "Cosmopolitan Universa" nesmírně sedne, pro mě to byla ale hodina a půl utrpení. PS: Něrgešová je STRAŠNÁ herečka!!! ()
Galerie (22)
Photo © IN Film Praha spol. s r.o. / BEN RENČ
Zajímavosti (36)
- V jednej zo scén hlavný hrdina filmu číta knihu, ktorou je ďalšie dielo Michala Viewegha - "Vybíjaná". (Delfin)
- Když Laura (Zuzana Kanóczová) propíchne nůžkama fotku Jamese (Saša Rašilov), trefí se do obličeje. Při dalším záběru jsou ale nůžky v hrudníku. (peiton)
- Lauřin (Zuzana Kanócz) otec (Jaromír Dulava) zemře v automobilu před domem. Pohřební zřízenci poté ale vynáší rakev z bytu. (funhouse)
Reklama