Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 2005 natočil režisér Petr Nikolaev film o lásce, přátelství, smrti a naději. Vznikl podle námětu povídky "Štěstí" a následného scénáře spisovatele, scenáristy, dramatika a básníka Jiřího Stránského. Jádrem je milostný příběh letmého setkání dvou mladých lidí zavřených v padesátých letech v komunistické věznici. Hlavní hrdina Luboš (J. Doubrava) náhodně zahlédne dívku Danu (T. Pauhofová), do které se zamiluje. Dana jeho cit opětuje a jejich láska je o to závratnější, oč nemožnější je ji v tomto prostředí naplnit. Pomáhá jim v tom i soudržnost vězňů, která mnoha lidem umožnila tuto smutnou dobu důstojně přežít. Příběh na pozadí perzekuce a neustálé přítomnosti smrti podává důkaz o odvěké vlastnosti mládí, které se vzpírá každé zrůdné teorii a stále znovu se vztahuje k ideálu života bez kompromisů, otupělosti a bezpráví... Padesátá léta minulého století jsou pro řadu z nás již jen pouhou historií, paměť o jejich podobě by však neměla nikdy z naší mysli vymizet. (Česká televize)

(více)

Recenze (169)

sharky 

všechny recenze uživatele

70% Nic mě nedokáže u filmu naštvat víc, než když nemá pořádný konec, proto tak málo %, i když film je výborný. Vůbec jsem se nedozvěděl, jak to s láskou hlavních hrdinů nakonec dopadlo a to mě pěkně štvev (zvlášť když pan stránský povídal, že je to podle skutečnosti). Herec, který hraje hlavního padoucha- bachaře, karel dobrý opravdu není dobrý, je hodně špatný a kazí celý film. Vůbec celá ta postava je na takouvýhle rádoby ponurou věc dost málo zlá a démonická (nejhorší co předvede je zabití psa). Film hodně hraje na emoce a hodně připomíná Shawshank (oprava střechy, záběry nebe, téma naděje na rádoby nejhorším místě na světě). Film určitě stojí za vidění už jenom kvůli Táně Pauhofové, která svou pouhou přítomností na plátné rozzáří celý film. ()

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Což o to, téma to bylo zajímavé jak dobou tak prostředím, akorát jsem tak nějak postrádal pořádný scénář, který by z tohohle filmu udělal něco víc než jen průměr. Taktéž nevím jak moc reálná tahle zápletka je. Podle toho, co jsem viděl v jiných filmech o padesátých letech, se mi tomu celému moc nechce věřit. 55% ()

Reklama

sheilla 

všechny recenze uživatele

Zajimave tema na film, ale nedokazu si pomoci. Si myslim, ze takhle to v lagrech v 50. letech rozhodne nevypadalo. Maso pro psa, jahody pro deti, svacina v autobuse..... Mi pripadalo spis, jako kdyz se jede na detsky tabor. Pro me to byla vcelku nudna podivana, chybela tomu urcita dramaticnost, vzdyt v lagru se muze prihodit tolik veci. A i presto, ze je tam zobrazena poprava, tak ve mne to nevyvolalo zadnou zpetnou emoticni reakci. Jednoduse receno, chybela tomu stava. Jedno ale musim pochvalit a to je vykon Pavla Zednicka, po dlouhe dobe mile prekvapeni. ()

laik_60 

všechny recenze uživatele

jaa neviem .. chybala mi v tom filme dramatičnosť ... take umele hranie sa na zlych eštebackych dozorcov a dobrych nespravodlivo odsudenych väzňov. Prva tretina filmu bola uplne o ničom, až ked mladeh o prelozili k zednickovi a landovskemu sa to zacalo troska tvarit na film. Ale ta BRAMACOVA strecha a výhlad z väznice na televiznu vežu v paetdesiatom druhom roku ma nasral . Nehovoriac o autobuse SKODA, ktory sa oficialne zaviedol niekedy zaciatkom alebo az v polovičke sesťdesiatych rokov. No a "techtle mechtle" s prešmynkovanou Pauhofovou ( do kelu to naozaj mali väzenkyne take pekne tvaričky bez šmuhy a s trbliertavym pudrom na nose ???? ) ... Len s uctou k dobe co mala byt stvarnena v tomto filme davam mu slabe tri body ... do kina bych na to nesiel .. staci aj to video co visi kdesi na yutube :( ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Příběh s podtitulem "Vězeňská romance" vedle baladických prvků (kontrast síly a beznaděje) obsahuje i veselejší scény z každodenního muklovského života. Nazírání na modrou oblohu přes mříže, na zrající jahody (pod šibenicí), hra na jazzmana chvílemi jakoby dává zapomenout na místo děje. Ovšem pak přijde pád do reality. Psychické trýznění (slíbená návštěva se neuskuteční) je větší než fyzické. Samostatnou kapitolou je milostná romance Luboše a Dany - v podání Jakuba Doubravy a Táni Pauhofové, kteří mě mile překvapili. Zajímavé paralelní sledování milování ústřední dvojice s pasivním odevzdáním lehké děvy Zuzany Stivínové dozorci. Výtečná předloha Jiřího Stránského citlivě zachycena Petrem Nikolaevem. Konkrétní obětí komunistické zvrhlosti se stává rotvajler, kterého bachař zastřelí a následně do bezvládného těla kope. Ovšem ten pes je jen zastoupením toho, jak se bachaři chovali k vězňům. Tudíž pro mě je asi nejsilnější scéna pohled na ty dozrávající jahody pod šibenicí... Zajímavý komentář:: Radek99. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (3)

  • I když jde ze střechy věznice vidět panorama Prahy, pro potřeby natáčení si Petr Nikolaev vybral nevyužívanou věznici v Mladé Boleslavi. (Lucas87)
  • Když Táňa Pauhofová popisovala, jak se styděla ve své první odhalené scéně ve filmu, nemluvila pravdu. Ve skutečnosti měla odhalenou scénu hned ve svém debutu Kruté radosti (2002). (hippyman)

Reklama

Reklama