Režie:
Stefano LodovichiKamera:
Benjamin MaierHudba:
Riccardo AmoreseHrají:
Filippo Nigro, Camilla Filippi, Giovanni Vettorazzo, Gaetano di Vaio, Maria Vittoria Barrella, Teo Achille Caprio, Stefano Pietro Detassis (více)Obsahy(2)
Čtyřletý Tommaso Conci se v zimě roku 2010 ztratil během festivalu Krampus. Legenda tvrdí, že mezi lidmi se v tu dobu pohybuje samotný Krampus - Ďábel a unáší děti. Vesnice obviňuje Tommiho otce Manuela. Po pěti letech je nalezen chlapec, který dokonale odpovídá Tommiho popisu, dokonce i DNA sedí. Jen si nic nepamatuje. Ztracený syn se vrací domů do horské vesnice, kde ho, krom otce, nikdo nevítá s otevřenou náručí. Tommiho matka Linda se však nedokáže na nečekanou situaci adaptovat. Je to skutečně její syn? (PavelVanekArt)
(více)Videa (1)
Recenze (20)
Kdybych se rozepsala o tom, proč mi výkon toho malého kluka přišel skoro celý film neuspokojivý, ale v závěru už to nevadilo, tak bych spoilerovala, proto se omezím na konstatování, že tohle je jeden z těch případů, kdy jsem si myslela, že mám film vcelku přečtený a vím jakým směrem se bude zhruba ubírat a nakonec jsem se mýlila. Naštěstí v tom dobrém slova smyslu. ()
Jeblá máma tajně prcá Koráda Katániho, lopatí táta chlastá a malý Damiano Thornnini by zasloužil vytrhat nehty a šoupnout do nejhnusnějšího cigánského děcáku. Z počátku to vypadá, že je v těch italských vidlích ze všemi omen, pak si to ale přihasí zfetovaná polednice a dokurví solidně zrežírované a stejně tak i zahrané horopedodrama úplavičnatým scenáristickým výtěrem, který v urputné snaze o přirozené vyústění nakonec vyústí do kauzálně obskurního ženského přirození. Ale abych nezněl až příliš filmově – teoreticky erudovaně a zamezil zahlcení gůglu frenetickým hledáním odborného termínu „překombinovaná pičovina“, rád vysvětlím i laické veřejnosti. Představte si, že něco celou dobu vypadá na paranormální vyvrcholení, ale díky „chytrosti“ scénáristy to skončí naprosto reálně a logicky, a to zejména díky zcela běžné souhře následujících fucktorů: děda je vesnický idiot a zároveň v místním baru nějaký retard ředí Grapu a zároveň venku ten den zrovna pršelo a zároveň je láska sympatického policisty opravdu upřímná a zároveň studna není hlubší než 2,2 metry a zároveň v hustých alpských lesích nevystopuje pes ani hovno a zároveň se k tomu všemu vyrobilo v Turíně o 300 Fiatů méně než loni. Takhle to zní zcela jasně a divák žasne nad tou příčinnou fikaností, co říkáte? ()
Krampus je zajímavý trend současnosti a italští tvůrci se rozhodli, že o něm natočí film, ale nikoli cestou hororu, ale thrilleru, který bude mít velmi silné realistické prvky - vyšetřování, mediální propírání, psychické problémy postav. Asi to poslední je nejsilnější, i když je stejně konec takový divný. ()
Italové příjemně překvapili. Obdivuji, že se pustili do tak spletitého až kriminálního příběhu, který diváka víceméně skoro nenudí a nabídne mu docela dobrodružné a nevšední bádání. Celou dobu jsem si myslela, že v tomto filmu půjde spíše o mysteriózno. Omyl. Nemůžu ale říct, že bych byla vyloženě zklamaná, možná jsem jen trochu víc chtěla nastínit takovou tu Krampusovou legendu a věnovat se čertům ve větší míře. In fondo al bosco mi hodně připomněl nedávný festivalový zážitek Nová kůže, který se vysílal ve Varech a po celou stopáž mě na něj průběžně evokoval. Malý kluk v hlavní roli byl bohužel ale dost nesympatický. Na druhé straně měl tento snímek velkou výhodu, že se do příběhu nezamotal a nevymýšlel kraviny, i když pointa byla trošičku bláhová. Ještě musím vyzdvihnout scénu se studnou. ()
Aj napriek tomu, že nejde o obsahovo bohatý snímok s nijak extra výraznými hereckými výkonmi, má svoje dve veľké prednosti. V prvom rade hlavne vynikajúcu mysterióznu atmosféru, miestami až s nádychom do hororu, a potom je to veľmi šikovné a nečakané rozuzlenie na záver. Naozaj sa mi ani len nesnívalo, že môže prísť takýto zvrat. Príbeh okolo záhadného zmiznutia chlapca sa tak uzavrel vo veľkom štýle a s patričnou dávkou emócií. Už len kvôli týmto dvom veciam si film červené čísla rozhodne zaslúži. 80/100 ()
Reklama