Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

igi B. 

všechny recenze uživatele

Travolta v téhle falešné story hraje, až se z něho práší, ale spíš ke škodě věci, být na jeho místě někdo jiný, možná by to bylo i za čtyři... Ach jo, ta nezměrná touha po komerčním úspěchu... Celé je to hollywoodsky ukoptěné a vpodstatě zpackané. Zajímavý námět, zoufale průměrný film. Skoro dobrý. Za tři. ()

bruceman7 

všechny recenze uživatele

U mě jeden z mála filmů, kde sedí označení drama. Docela je překvapující (a zvláštní), že žádná ze dvou hlavních postav nebyla dotažena do extrému, což jsem každou chvíli čekal (vlastně nedošlo k ničemu, co by jasně ukázalo na jednoho nebo druhého způsobem "to je ta záporná/kladná postava). Celkově to hezky ukazuje na mediální žumpy. 75% ()

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele

Do urcitej miery to pripomina starsiu klasiku Dog Day Afternoon. Ani nie tak zapletkou ohladom prepadu banky/muzea, ale tym, ze sa filmy zaoberaju dopadom verejnej mienky na cele udalosti. Ale zatialco v Dog Day Afternoon to nemalo prilis velky vyznam a Pacino verejnost iba bavil, vdaka comu hned do banky nenabehli policajti, tak v Mad City vidime ako s divakmi novinari manipuluju podla toho ako sa im to hodi a v jednej chvili robia novinari z pachatela obet, ktoru by ste si hned zobrali domov a zakratko na to z neho urobia parchanta, ktoreho by ste vlastnorucne ukamenovali. Pachatel je podobne ako v Dog Day Afternoon menej inteligentnejsi, bez poriadneho planu. Travolta tu v ulohe toho tupca podava jeden zo svojich najlepsich vykonov v kariere. Hoffman ako manipulativny novinar, ktory snad ma este aj nejake city a svedomie odohrava svoj standard a Travoltovi je dôstojnym partnerom. Spolu tvoria velmi zaujimavu dvojku. Zaujimava je este vedlajsia linia v ktorej sledujeme postupny prerod mladej zacinajucej novinarky na citovo vyprahnutu novinarsku mrchu. Z dalsich postav este zaujme vynimocne slizky Alan Alda a sympatak Ted Levine. Mad City sa mi paci viac ako Dog Day Afternoon pretoze je seriozne pojate, zatialco u Dog Day Afternoon som mal neraz pocit, ze sledujem komediu a tym padom podobne tragicky zaver na mna nezapôsobil tak silno ako u Mad City. Hudba Thomasa Newmana je vydarena, ale zacinam mat pocit, ze u kazdeho jeho soundtracku pocujem motivy zo Shawshanku. Vysledkom je pôsobiva zanrovka, ktoru si rad pozriem znova. 8/10. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Travolta v roli natvrdlého hlídače ukázkový. Hoffman jako novinář charizmatický svým typicky nenápadným, za to velmi přesvědčivým způsobem. Snímek skvěle osciluje mezi dramatem a komedií, přičemž největší podíl na kvalitním výsledku mají právě herci. Nakolik realisticky je podán mediální svět novin a televize si netroufám říci, ale zde je prezentován dstatečně moderním a dynamickým způsobem, proti kterému se dá jen těžko něco namítat a neznalec neřeší nic okolo. Rozhodně povedená věc. Má to pointu, drajv a kvalitní jiskření v dialozích mezi hlavními představiteli. Občas možná trochu stereotypní (budova/venek), ale jinak dobré. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Asi najlepší výkon Johna Travoltu, nemenej však boli skvelí aj ostatní. Krutosť sveta v krutom príbehu o krutom dobrákovi, ktorí sa stal obeťou krutého sveta showbiznisu. Občas síce príbeh pokrivkáva v scenári, hlavne v logickosti dejových postupov, nudné pasáže sa však takmer nenájdu a ja som bol naozaj spokojný. 80%. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama