Režie:
Fridrik Thór FridrikssonScénář:
Huldar BreiðfjörðKamera:
Morten SøborgHrají:
Martin Compston, Gary Lewis, Shauna Macdonald, Sigurður Skúlason, Gísli Örn Garðarsson, Steve Hudson, Guðrún Gísladóttir, Guðrún María Bjarnadóttir (více)Obsahy(1)
Idealistický mladík Jed a jeho přítelkyně Chloe si vzájemně slíbí, že se vezmou. Vzápětí však auto přejede dívčinu oblíbenou kočku, Chloe se propadne do depresí a se svým milým odmítá komunikovat. Bezradný Jed uvidí v televizi podivína, který uvažuje o smyslu života. Samotářský muž žije na vrakovišti. Tam ho Jed vyhledá a nastěhuje se do starého karavanu. Brzy vyjde najevo, že i Max má bolestné trauma... Novinka islandského režiséra Fridrika Thóra Fridrikssona je další z jeho baladických sond o rubu konzumní civilizace. Symbolem její otupělosti je televize. Jedův otec pracuje jako prodavač televizorů, rodina tráví večery před poblikávajícím aparátem a nemá si co říct. V jedné ze zásadních scén se velkoměsto zobrazuje jako soustava uniformních kotců, jejichž osazenstvo sleduje televizní obrazovky. Symptomatický je i další klíčový motiv, který relativizuje rozdíl mezi normalitou a bláznovstvím. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (15)
Docela neotřelá konfrontace lehkomyslného světa a "normální" civilizace. Naivitu považujeme za dětinskou, až zaostalou a tento film ukazuje, že je to naše chyba, protože, ač rozumní a s plnou peněženkou kreditek, tak u blikající televize se nikdy nedozvíme, jaký je ten zatracený smysl života. To proto, že nás to prostě přestane zajímat... ()
Áno, sú v tom hlboké myšlienky, ale neviem, či celkový výsledok tohto filmu potreboval byť sfilmovaný. Úvahy o zmysle života na n-tú a po x-tý krát... Už pri začiatku som povedala, že keby niekomu napadlo kúpiť tej holke novú mačku, nemusela sa tak trápiť - ale to by Fridriksson nemal o čom nakrútiť film... Bohužiaľ, nemôžem si pomôcť - Anjeli univerza boli skvelí, Sokoli menej a Niceland ma miestami až nudil. ()
Islandská rozprávka zo súčasnosti podáva hlboké morálne posolstvá cez jednoducho odkryteľnú symboliku. Modrasté svetlo televízie umŕtvuje rodinnú komunikáciu. Zmysel života je inde, než v technologickom zumelohmotnení človeka. Nenáročným jednorazovým pohladením si Fridriksson buď vybral oddychový čas od ambicióznejšej časti tvorby alebo (aj vzhľadom k jeho predchádzajúcemu filmu Sokoli) sa vekom posúva k múdro poučujúcemu deduškovi s nutkaním jednoducho a výstižne upozorniť na všetky nešváry sveta a zároveň podať voči nim pozitívny všeliek. ()
Niceland je velmi dobra severska drama, tentokrat z Yslandu od Fridrik Thor Fridrikssona. Tak trochu o hladani zmyslu zivota, ktory rozhodne nelezi v umelom pretechnologizovanom svete, alebo nedajMentuhotep v zhanani sa za majetkami, pozemakami, nehnutelnostami a podobnymi zbytocnostami. Krasna islandska priroda maximalne potesila : 89 % ()
Tento film byl pro mě ze začátku trošičku nudný, až jsem se sám divil, ale asi tak v půlce to začínalo "nabírat otáčky" a já pochopil, nebo si to alespoň myslím, pravý smysl filmu. A třeba i ten smysl života. A jaký teda je? No, to vám nepovím.... "Některé věci jsou prostě velmi osobní, a nedá se o nich jen tak mluvit." :) ()
Galerie (6)
Zajímavosti (1)
- Cena: Edda (výroční islandská cena) 2004: nejlepší scénář. [LFŠ 2010] (Krouťák)
Reklama