Režie:
Todd FieldScénář:
Robert FestingerKamera:
Antonio CalvacheHudba:
Thomas NewmanHrají:
Sissy Spacek, Tom Wilkinson, Nick Stahl, Marisa Tomei, William Mapother, William Wise, Celia Weston, Karen Allen, Kevin Chapman, Veronica Cartwright (více)Obsahy(1)
Film velmi nápaditě a důkladně zobrazuje život americké rodiny Fowlerových žijících na pobřeží Camdenu. Frank Fowler tráví své poslední léto před nástupem na universitu se starší, právě se rozvádějící Natalii. Frank pracuje na půl úvazku na škuneru lovící humry. Společnost na moři mu často dělá jeho milující otec Matt, jinak městský doktor. Frankova matka Ruth (Sissy Spacek) pracuje jako vedoucí místního pěveckého sboru. Jak Matt, tak i Ruth cítí povinnost svému synovi ve všem pomáhat, i s jeho vztahem ke starší Natalii a výchovou jejich dvou dětí z předešlého manželství. Zdánlivě vypadá vše idylicky, dokud se neobjeví hrubiánský, stále ještě Nataliin manžel Richard V místním žargonu se kleci na humry říká ložnice. Každá taková ložnice je určena pro max. dva humry. V jednom místím rčení se říká, že jakmile se do klece chytí humři tři, nevěstí to nic dobrého - můžete se připravit na nevítaného hosta, nebo problémy ve své vlastní ložnici... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (65)
Četně oceňovaný titul vypráví o dalším nedůležitém americkém městečku (podobně jako u Americké krásy a O Schmidtovi) jako o něčem nesnesitelném a okoralém. Všichni se znají, za dokonalou fasádou se ovšem postupně objevují vyprahlé a komplikované mezilidské vztahy - v podobných filmech je tak cítit odcizení a bezradnost ze ztráty komunikace. Fráze, reklama pro okolí, nucené úšklebky pro stejně vypadající okolí. Nejlépe s tím pochopitelně pracuje bezchybná Americká krása. Zde je hlavní hrdina již vlastně mrtvý, u Schmidta je to Nicholsonova zesnulá družka a v dramatu Todda Fielda je hybatelem děje vražda syna manželského páru Fowlerových. Právě Wilkinson a Spaceková rozehrají přesvědčivý koncert obviňování a oba disponují rozdílnými způsoby na vyrovnání se s následky tragédie, která jim vzala jediného syna. Nenápadný, leč působivý a velmi povedený debut!! Ale na víc, než na pět oscarových (především hereckých) nominací to nebylo!! Především díky pomalému tempu!! ()
Zajímavý námět, ve kterém jsem po "ústředním dějovém zvratu" ( moc jsem obdivoval výborně ztvárněné pocity všech zúčastněných ) očekával pokračování psychologické studie. Dočkal jsem se pouze trošku zdlouhavé a chvílemi nezáživné podívané na které nic nezměnil ani relativně překvapivý konec. Jinak jde ovšem o nadprůměrný snímek především s vynikajícími hereckými výkony. Tak na 70%. ()
Veľmi kvalitný film s vynikajúcimi hereckými výkonmi, skvelým scenárom a veľmi solídnou réžiou Todda Fielda. Filmu sa vyčíta bezcitnosť v úvode, pred zvratom v deji. Ano, film je mierne bezcitný, pretože táto časť slúži len na predstavenie postáv a Field by ju najradšej vyškrtol. Koniec koncov, keď nastane tento zvrat divák zostane v šoku, takže sa mu nakoniec aj podarilo to, čo spraviť mal. Nechápem ďalším výčitkám, sú dosť neoprávnené. V spálni je jednoducho jeden z filmov roku, Oscarová nominácia bola zaslúžená. P.S.:Sissy Spacek mala vyhrať Oscara...! ()
Tento film, který zpracovává nelehké téma vyrovnávání se se smrtí dítěte, nabízí vyzrálejší pohled než jiné filmy tohoto typu. Hned na úvod dává daleko více prostoru na seznámení se se stavem věcí přes "zvratem", zároveň se však zdatně vyhýbá lacinému a zjednodušenému pohledu na "perfektní šťastnou rodinku". V druhé části pak jde dál za pouhé rozebírání psychického stavu pozůstalých. Činy postav nehodnotí a ponechává tak divákovi větší prostor než obvykle na to, aby si s nastoleným morálním problémem poradil sám, což je paradoxně působivější než častější naivní a povrchní, avšak společensky stravitelná řešení, kdy například pozůstalí vrahovi odpouštějí a nedej bože ho do vězení ještě chodí navštěvovat. (3,5*) ()
In the bedroom malo povesť oceňovaného indipendent filmu a nejakú oscarovú nomináciu za sebou, zároveň ale tunajšie kritiky boli celkom zdržanlivé. Tak som si počkal až na jeho uvedenie v televízii a trochu ma to potom mrzelo, pretože takéto filmy ma bavia pozerať na veľkom plátne v atmosfére filmového klubu. Podľa mňa výborne napísané, psychologicky verné a kvalitne zahrané. Presne to, čo od nezávisleho filmu čakám. ()
Reklama