Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Obklopuje nás rozporuplný svět násilí a netolerance. V něm žije i Danny Balint (RYAN GOSLING), jehož odpor k zdánlivé pasivitě vlastní židovské komunity zavedl až do řad skinheadského nacistického gangu. Tam si jej povšiml prominentní fašista Curtis Zampf (BILLY ZANE - Titanic). Danny se pod jeho vlivem stává součástí nebezpečného světa amerických nacistických bojůvek a v tajných tréningových táborech se učí nenávidět a zabíjet. U Curtise se však také setkává s Carlou, dívkou se sklonem k sadomasochistickému sexu. Danny s Carlou posouvá hranice svých milostných prožitků, ale díky jejímu zájmu o židovskou víru také znovu poznává svoji vlastní příslušnost. Jeho život je rozpolcen mezi dvě protikladná vyznání a volba kým se stát je těžká. Ta naše není o nic lehčí... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (264)

Freemind 

všechny recenze uživatele

Doposud suverénně nejhorší a nejtrapnější pokus o zfilmování neonacistických hnutí - pokud Vás zajímají taková témata, doporučuji Romper Stomper, anebo (nejlépe!) Kult hákového kříže. Zde na tomto filmu je jediným kladem vynikající Ryan Gosling, vše ostatní je břečka a - ačkoli mne dost bolí to říkat - tupá a neumětelská propaganda. Co můžete čekat od filmu, který začíná scénou útoku skinheada na Žida, který - a teď pozor! - je mladý, plachý, hubený student s velkými brýlemi, shrbenými zádíčky a těkavým pohledem, v ruce velkou knihu, kterou by si mohl číst za jízdy metrem. Kdyby to ovšem končilo jen u klišovitosti, mlčím, protože někdy je třeba použít schémata pro podtržení a větší efekt hlavního poslání. Tohle ale není vše - jde totiž o spojení infantilní tendenčnosti s naprostým filmovým začátečnictvím. Děj se stále převaluje z boku na bok, stále se ve zcela bezvýznamných momentech vracejí nesmyslné opakovačky, postavy se chovají naprosto nelogicky, na plátně se objevuje čím dál tím více rádobyherců, přeskoky v ději jsou natočeny až bolestně amatérsky, korunu všemu nasazuje jedna z nejhorších filmových hudeb, co jsem kdy slyšel. Jediným plusíkem a vydařenou scénou je paradoxně samotná pointa. Cíle byly šlechetné, bohužel ty samy o sobě nestačí na to, aby vznikl alespoň průměrný film. ()

Ajantis 

všechny recenze uživatele

Nejvyšší hodnocení dávám především proto, že se Believer nespokojil s jednoduchým a černobílým zpracováním, ke kterému téma antisemitismu vybízí. Namísto toho polemizuje nejen s rasismem, ale i s judaismem a vírou obecně. Některé myšlenky jsou opravdu odvážné, ale stojí za to se nad nimi zamyslet. Rozhodně se najdou chyby, především ústřední postava (hraná opět charismatickým Goslingem) se chvílemi chová trochu zmateně a její psycholocký profil by mohl být vykreslen lépe. Přesto v kontextu filmů jako Romper Stomper nebo Kult hákového kříže nemohu hodnotit jinak, definitivně mě v tom utvrdil úžasný závěr. ()

Reklama

Shaqualyck 

všechny recenze uživatele

Iracionální? Co to je?! Při správně nastavené rétorice lze přece nenávidět kohokoliv a cokoliv. Nenávist totiž vždycky byla nesmírně atraktivní zboží. Je jednoduchá, intenzivní a nic nestojí. Stačí si vybrat. Danny Balint má v hlavě solidní gulage, nicméně vzpupně sígrovitý Ryan Gosling ho hraje tak, až nakonec nemáte problém uvěřit, že Davidova hvězda a hakenkreuz k sobě můžou mít blíž, než by se na první pohled mohlo zdát. Svatý boj nezapře inspiraci (IMHO lepším) Kultem hákového kříže, ale než aby nekorektně zasel ono příslovečné semínko pochybností, to spíš chvílemi připomíná prvoplánovou sionistickou agitku. Bez hlavního hrdiny a jeho horlivé demagogie by šlo „jen“ o lehce nadprůměrný anti-xenofobní příspěvek do hodin občanské nauky. Působivost některých scén je ale i tak obrovská a z hlavy tenhle film určitě hned tak nedostanete. Slabší 4* ()

MartinNDL 

všechny recenze uživatele

Jakej je rozdíl mezi tím mlaďákem ze Sedmi statečných a Fridrichem Nietzschem? V síle argumentace. Více méně ta nesmyslně oblíbená hra pro ošklivý univerzitní děti v USA má význam, A síla Svatého boje a zároveň zákeřnost je v tom, že hlavní postavě to pálí, je tím atraktivní a nejen, že převyšuje okolí, ale taky ji díky tomu divák fandí a je mu ji líto. Zákeřnost je v tom, že standardní nácek je tam stupid, kterej cituje Irvinga nebo Zundela a každýmu je jasný, že jenom papouškuje nějaký logo ze stránky www.howtobetruenazigay.com. Takže o co vlastně jde divákovi? Vlastně si přejeme, aby se z ošlivýho nácátka stalo krásné žiďátko. Je pak ještě důležité, že (zdánlivá) myšlenka filmu je o pravidlové absurditě ideologií, o ztrátě víry a vnitřní cestě (zkušenosti), která někdy přebíjí slepotu? Vlastně je to celý hra. Nejdřív je vám líto Žida, když ho bije nácek, pak se smějete nebo nadáváte na nácky, jenže jeden nácek je Žid a pak vám je ho nakonec líto. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Mne Svätý boj pripadal ako taký vstupný film pre diváka, ktorý sa oboznamuje s tým, že na svete je niečo ako rasizmus, alebo antisemitizmus. Čiže skôr film zameraný na mladšie publikum, čo mi potvrdzuje aj tá húževnatosť, akou Bean prezentuje všetky motívy filmu. Gosling tak chodí s tričkom s obrovským hákovým krížom, ak prejde nejaký Portorikánec, tak si štuchne, ak Žid, tak udrie. Povedal by som, že za tým všetkým treba hľadať osamelosť mladého človeka, hľadajúceho svoju identitu, miesto v spoločnosti, respektíve agresora, ktorý nevie, kam upriamiť svoj hnev. To je podľa mňa problém všetkých extrémistických hnutí, vybiť si na viac menej náhodne vybranej sorte spoločnosti hnev. Bohužiaľ mi to však prišlo málinko doslovné a vyhnané do v realite nie práve uveriteľných akcií. Paradoxom je, že inokedy holohlavý Billy Zane hrá vo filme o neonacizme s bujnou hrivou/parochňou. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (4)

  • Film je volně založen na skutečném příběhu Dana Burrose, člena Americké nacistické strany a newyorské pobočky United Klans of America. Spáchal sebevraždu poté, co ho reportér New York Times odhalil jako Žida. (Homerking)
  • Vzhledem k nízkému rozpočtu filmu si štáb nemohl dovolit povolení k natáčení a hodně scén tak muselo být natočeno velmi rychle. (Vlado666)
  • Ač byl snímek oceněn několika věhlasnými cenami (mimo jiné i Cenou poroty ze Sundance festivalu z ledna 2001), tak měl film, kvůli ratingu R a své kontroverznosti, velké problémy s uvedením do distribuce. V kinech se nakonec objevil pouze v New Yorku a to až v květnu 2002. Již dva měsíce předtím byl odvysílán na placeném filmovém kanále Showtime. (DaViD´82)

Reklama

Reklama