Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá žena Natalie jednoho dne brzy ráno nasedne do auta a tajně odjede od svého manžela. Teprve v telefonu mu zkouší vysvětlit, co ji k útěku vedlo. Je těhotná, ale není si jistá, zda je v manželství šťastná, ani zda vůbec chce mít dítě. Nechce se pořád o někoho starat, chce být aspoň na krátkou dobu jen sama sebou. Po cestě zastaví Natalie osamělému stopaři Jimmymu, přezdívanému Killer. Mladík je bývalým hráčem amerického fotbalu a utrpěl zranění hlavy. Navzdory zabijácké přezdívce je to dobrák od kosti, avšak kvůli poranění mozku není soběstačný. Natalie se mu pokusí pomoct s hledáním práce, avšak jejich pokus ztroskotá. Ani na útěku od rodinných povinností tedy Natalie nenachází vytouženou chvíli volnosti. A tak ji zkusí najít v náruči chlapáckého policisty Gordona... V jednom ze svých raných filmů se Francis Ford Coppola zaměřil na pocity vnitřně osamělé hrdinky ze středních vrstev. Na rozdíl od předchozí generace žen se Natalie snaží nalézt vlastní cestu životem. Jelikož se však nenaučila rozpoznat, co sama chce, zoufale ve svém hledání selhává. Ve skutečnosti není schopná unést tíhu zodpovědnosti a pokouší se od ní utéct. Dnes můžeme tento Coppolův snímek zařadit mezi road-movie, avšak je zajímavé, že jej autor natáčel v době, kdy ještě neměl premiéru průlomový film tohoto žánru Bezstarostná jízda. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (47)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nezvykle poetický Coppola se nebál ani tragického konce své road movie. Na moje gusto je málo přítomen Duvall, ale ostatní hrají, jak je u Coppoly zvykem, také výborně, takže jsem ochotna se s tím smířit. Příběh je jednoduchý, jak už je u tohoto žánru zvykem. Rozhodně však není hloupý a zručný scenárista Coppola nám během jízdy vrství do cesty několik velice zajímavých postav. Tou nejdivočejší je zřejmě policista, byť je oficiálně za blázna uznán pouze Smrťák. Dlužno dodat, že ta záhadnost Duvallovi sluší. Coppola nezanedbává ani formální stránku filmu a místy se mu daří připravit divákovi velmi sympatické audiovizualní orgie. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Strašně mě mrzí dabing, kde to v některých chvílích sklouzlo až do absurdna a to si tenhle snímek určitě nezasloužil. Dlouhá road movie, kde jsem se smutkem v duši sledovala Natálii, která nevěděla jak se svým životem naložit dál, protože ten stávající ji neuspokojoval a tak se vydala autem na pouť, hledat něco jiného, co by jí víc naplňovalo a uspokojilo. Našla na ní odpověď ta žena se zmatkem v duši, ale dobráckým srdcem? Já jí našla, ale o to víc jsem pak byla smutnější. Smrťáka mě bylo taky líto, už jen proto, že takových lidí jsou mraky a ani nemusí mít úraz na hlavě. A tak Natálie rozehraje svůj niterný boj na všechny strany a když už se jí zdá, že malinký záblesk naděje, pochopení a lásky najde v osobě policisty Gordona, tak vše vygraduje v jediný možný konec, který je v této situaci téměř nevyhnutelný. Na svojí dobu unikátní a neotřelý film. 75% ()

Reklama

Indiana 

všechny recenze uživatele

Moc jsem od toho nečekal, neboť z Coppolovejch nejstarších filmů jsem nebyl zrovna dvakrát nadšenej, ale tohle se mi fakt líbilo a moc. Už tady je vidět ta Coppolova brilantní režie a to nemluvim o hereckejch výkonech - Shirley Knight a Robert Duvall zahráli dokonale, ale to neni ještě nic proti tomu, co tu předvádí James Caan. Jeho výkon je fakt famózní a možná bych řekl, že i nejlepší v jeho kariéře. Prostě moc příjemná záležitost. ()

/Pablo 

všechny recenze uživatele

Napodruhé to ve mně zanechává mnohem příznivější dojem. Asi to bude tím, že jsem to tentokrát neprospal, zvláště když se příběh vpodstatě začíná rozjíždět až ve druhé polovině filmu. Lidé deště jsou zdařilou studií lidského strachu ze zodpovědnosti, ale také klasickým příkladem road-movie. Scénář se Coppolovi velmi povedl, film není obsahově prázdný, ale nabízí celou řadu myšlenek, je o čem přemýtat... Líbilo se mi využití flashbacků a taktéž nevyhnutelně dramatický závěr. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Jeden z několika odvážných filmů, které na konci 60. let v podstatě zachránily Hollywood. Třebaže je hlavní hrdinkou žena, její nelichotivé vykreslení neodpovídá mé představě o „ženském filmu“. Natalie zbaběle utíká před zodpovědností, nechce se na nikoho vázat, chce být sama, chce být volná. Ale co dál…? Dnes působí lidé Deště dosti ošuntěle a všedně, ale tehdy vážně nebylo obvyklé, aby režisér společně s kamerou a cca dvacítkou dalších nadšenců vyrazil z východního pobřeží Států na pobřeží západní a po cestě natáčel na místech, která mu přijdou vhod. Už zde jsou patrny znaky Coppolovy mistrovské práce s mizanscénou (zrcadlová scéna) a jeho záliby v paralelním nahrávání vícero zvuků (nechává mluvit i čtyři postavy najednou), kterou posléze rozvinul v Rozhovoru. Jednoduchý příběh již poněkud vyčpěl, zbytek bych ale pro jeho relevantní postavení ve filmové historii nezatracoval. 75% ()

Galerie (11)

Zajímavosti (6)

  • George Lucas u tohoto filmu působil jako asistent a autor filmu o filmu s názvem Filmmaker. (Locksley)
  • Hlavním impulsem k natočení tohoto nízkorozpočtového snímku bylo Coppolovo znechucení praktikami velkých studií, které na vlastní kůži poznal při realizaci Divotvorného hrnce (1968). Studiový systém mu neumožňoval uplatnit se jako soběstačný autor. (Matty)
  • Souboj s jídlem se natáčel po zavírací době restaurace Howarda Johnsona v Harrisonburgu, ve Virginii. (Matty)

Související novinky

Zemřel herec James Caan

Zemřel herec James Caan

07.07.2022

Z amerického Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku dvaaosmdesáti let totiž ve středu večer opustil filmový svět americký herec James Caan, jehož si diváci mohou vybavit ze snímků jako Příliš… (více)

Reklama

Reklama