Kamera:
Roger DeakinsHudba:
Carter BurwellHrají:
Frances McDormand, William H. Macy, Steve Buscemi, Harve Presnell, Peter Stormare, Kristin Rudrüd, Tony Denman, Gary Houston, Sally Wingert (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Když je na zasněžené silnici v Severní Dakotě nalezen chladnokrevně zavražděný strážník a dva nevinní kolemjdoucí, Marge Gundersonová, policistka v pokročilém stadiu těhotenství, zahájí vyšetřování, které odhalí nebezpečnou hru chamtivosti a břídilství. Jerry Lundegaard, manžel, otec a obchodník s auty z Minneapolisu, který dlouho trpěl v područí svého bohatého šéfa a tchána, vymyslí propracovaný plán, jehož nedílnou součástí je únos vlastní ženy. Chce za ni výkupné ve výši jednoho milionu dolarů, aby mohl splatit nahromaděné dluhy z hazardu. Jenže všechno, co se může pokazit, se nakonec skutečně pokazí. Pod skrovným a přátelským zevnějškem policistky Gundersonové se totiž skrývá bystrá mysl a nelítostné morální postoje, díky nimž lehce prokoukne odfláknutý a mizerně zahlazený zločin, spáchaný zmatenými, ale velice nebezpečnými únosci. (HBO GO)
(více)Videa (2)
Recenze (1 069)
Podmanivá atmosféra zasněženého maloměsta, úžasná kamera, dokonalá hudba, mistrně napsaný realistický příběh, černohumorná nadsázka, dokonalé postavy (těhotná šerifka, vyčůraný koumák, vypatlaný psychopat, drsný indián), perfektní herci (obzvláště duo Buscemi - Stormare). Nejdrsnější, nejvtipnější a nejlepší film bratří Coenů. 100%. ()
Seriál Fargo mě uchvátil svou komplexní propracovaností a úžasným scénářem. Dokázal inteligentně a s lehkostí, stejně jako s jakousi minimalistickou gradací spojit všechny ty bizarní, absurdní a kruté události do jednoho příběhu, jehož každý další díl mě přiváděl v němý úžas, jak je to všechno neuvěřitelně propojené a jak do sebe všechny ty dílky skládačky zapadají. Mělo to logiku, a nebylo z toho vůbec cítit, že je to dělané "na sílu", že je příběh zamotaný, nebo že by nedával smysl. Kromě toho, je tu Martin Freeman. Ten chlap je zatracený génius a jeho výkon v roli Lestera Nygaarda by si zasloužil všechny možné nominace. Jeho přerod z ušlápnutého ňoumy na tvrdého a manipulativního grázlíka je fenomenální. Takže jsem čekala, podle jakého příběhu to vlastně tento seriál vznikl. Asi byla chyba očekávat podobnou originalitu a komplexnost i od slavného díla bratří Coenů. Tu jsem totiž bohužel v tomto filmu nenašla. Někteří uživatelé zde srovnávají verzi Coenů a seriál. A já se k nim musím přidat. Oproti seriálu mi Coenovic Fargo přišlo jako docela průměrný, nijak extra záživný snímek. Nenašla jsem téměř nic, co by vynikalo. Snad jen ta krásná, zasněžená krajina, Peter Stormare u drtičky a hudba. Ale i ta mi přijde mnohem lepší a výraznější v seriálu. Těžko říct, jak bych hodnotila, kdybych seriál neviděla. Možná bych si řekla, že je to docela slušné. Do doby, než bych uviděla excelentní výkon Martina Freemana:) Zde srovnávat musím, protože mi to přijde, jako oheň a voda. Ale tak, každý má svůj názor a spousta diváků jistě na Coenovic Fargo nedá dopustit. ()
Přesně tak, zputniku: "Události nabírají směr, který si vlastně nikdo nepřeje.“ Právě proto mi to připomnělo Zbytečnou krutost. Čekal jsem něco v tom stylu, taky jsem se částečně dočkal, ale nebylo toho moc. Málo krvavé? Málo kruté? Ovšem smysl filmu vystupoval na povrch čím víc se blížil konec. Závěrečný monolog šerifky. Carter Burwell. Dva největší klady. ()
Z Farga si filmoví fanoušci nejčastěji vybaví lidské tělo mizící v drtičce a výrazné tváře ukázkových psychopatů a kriminálníků v podání Steva Buscemiho a Petera Stormareho. Počet mrtvol, které lemují příběh, stejně jako pro Fargo typický černý humor lákají k přirovnání k tarantinovkám. Filmový rukopis mají ale Coenovci odlišný. Jejich humor není prvoplánový, zato chytřejší, posunutý směrem k zžíravé ironii. Coeni si pohrávají s kriminálním žánrem, ale narozdíl od Tarantina to nevyznívá samoúčelně. Porušují konvence nikoliv pro laciný divácký efekt, ale aby zkoumali možnosti rozvoje žánru a dotvářeli atmosféru. Scény šokující brutality kombinují s komikou vyplývající z toho, že hlavní postavy nejsou charismatičtí geniální zločinci, nýbrž nýmandi. Když si nezkušený ambiciózní slaboch s průměrnou inteligencí najme k provedení únosu dva surovce s inteligencí vrat od stodoly, nemůže se divit, že se události rychle vymknou kontrole a řítí samospádem k děsivému průšvihu. Původně to v představách svého pošetilého strůjce měla být precizní chytře vymyšlená akce. Vlivem náhod, ale především neschopností jejich protagonistů se z toho stala krvavá fraška. Coeni budují atmosféru za pomoci kontrastů. Za fasádou měšťácké idyly středostavovské rodinky se skrývá závist, chamtivost a chronická nespokojenost, zasněžená bílá krajina Minnesoty se barví rudou krví. Mimochodem, občanům Minnesoty se vykreslení jejich domoviny Coeny pranic nelíbilo a svým krajanům to taky dali patřičně najevo. Netvrdím, že Fargo je nejlepší coenovský kousek, třeba Muže, který nebyl stavím jednoznačně výš, ale i tak mě svrbí dlaň, abych nenadělil pátou hvězdičku. Fargo má zkrátka hodně co do sebe. Celkový dojem: 85 %. ()
Tak tohle byla teda zaprděná jízda. Chápu .... drama, thriller, ale já vážně nevím, jestli se mám smát, nebo spíš vzhledem ke všemu, co se tam stalo, soustrastně pokývat hlavou a litovat všechny oběti. Zatím se směju, protože to vcelku letargické, pomalé vyšetřování všech vražd bylo fakt úsměvné, nemůžu si pomoct. Jeden by řekl, že ho to uspí, ale omyl. Všechny akce byly i přes svou rozvláčnost promyšleně napínavé, milé, ale ve své podstatě brutální, kdy jsem si v závěru řekla, že míň než pod pět hvězd prostě nejdu. Sem tam jsem jen nevěřícně kroutila hlavou myslíc si, že to snad ani nemůže být pravda. Můj obdiv těhotné vyšetřovatelce z maloměsta, která nehla brvou a její čivy byly tak neuvěřitelně pevné, že se jí ani ruka a ani žaludek ke konci nezachvěly. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (63)
- Autoři upadli v nemilost u mnoha svých konzervativnějších krajanů z Minnesoty, kteří jim nemohou odpustit, že typický Minnesoťan je ve filmu vyobrazen jako "nepříliš inteligentní buran s divným a směšným nářečím, kterému nikdo moc nerozumí." (DaViD´82)
- Letadlo, které přistává, když Carl (Steve Buscemi) přijíždí na letiště, je Northwest DC-9. (Witta)
- V roce 2006 byl film uložen do Knihovny kongresu USA jako „kulturně, historicky či esteticky významný“. (Varan)
Reklama