Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Robbie RyanHudba:
Randy NewmanHrají:
Adam Sandler, Ben Stiller, Emma Thompson, Dustin Hoffman, Elizabeth Marvel, Candice Bergen, Rebecca Miller, Grace Van Patten, Sakina Jaffrey, Judd Hirsch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tři dospělí sourozenci se scházejí na akci věnované oslavě umělecké práce jejich otce. Řeší zde své problematické vztahy s ním i mezi sebou navzájem. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (68)
Čekala jsem od toho asi něco více. Rodinné drama, kde hlavním aktérem je otec Dustin Hoffman, ten má své tři děti a na rozdíl od ostatních rodičů on je má rozdělené od nejoblíbenějších po nejméně oblíbených. Adam Sandler bohužel patří mezi ty nejméně ale snaží se to hodit za hlavu a milovat tátu i tak. Adam Sandler v trochu vážnější roli, sedne mu to, to bez diskuze, ale mohl by si vybírat lepší a zajímavější filmy. Tohle je nuda. Obsazení je ale skvělé, Hoffman, Sandler, Stiller a Thompson, obsazení vážně láká, jenže příběhově je to plytké, slabé a nudné. ()
Baumbacha cením hlavne za jeho scenáre. Perfektne napísaná konverzačka, kde vzťahy medzi postavami vytvára najmä diskontinuita dialógov ktoré s takmer ležérnou presnosťou herci sypú. Divák môže priam hmatať odpútanosť jednotlivých charakterov od seba a zároveň snahu riešiť tieto problémy najmä slovami, až potom fackami a stareckou palicou. Hoffman zahral krásne a je osviežujúce vidieť Sandlera a Stillera opäť využívať herectvo inak ako len pre lacnú zábavu. ()
Na plnou palbu to na můj vkus začalo být hlavně ke konci až moc chtěné. Jinak jsem si ale chrochtal blahem, ať už šlo o neustálé vrstvení dialogů, kdy spolu postavy sice mluví, ale každá o něčem jiném, případně u emocionálních výbuchů (Stillerův záchvat vzteku ve chvíli, kdy se otec snaží odjet autem, zlatý!). Noah Baumbach mi do téhle chvíle unikat, což je chyba, kterou hodlám v nejbližší době napravit. Už dlouho jsem neviděl tak dobrou "allenovku" (což platí i na Allena). ()
Kdyby se to ve druhé polovině nepřeklopilo v otravné schéma "skrze brekot, řvaní a konfrontace si k sobě po dekádách hledáme cestu", kdy přes ohlušující šustot papíru není slyšet nic jiného, tak to mohlo být novodobá "allenovsky neallenovská" klasika. Ostatně to na ní úvodní dvě kapitoly i vypadá, protože dialogy jsou břitké, zahrané je to perfektně (speciálně Hoffman, který léta letoucí neměl tak vděčnou roli, do které by se s takovým gustem zakousl a že Sandler se Stillerem umějí hrát, když mají co, už dnes snad také nikoho nepřekvapí) a daří se načrtnout vztahy v jedné dysfunkční rozvětvené rodině tak, že v nich ty ze svého okolí bezpečně poznáte; a to vtipně, trefně a kousavě. Jenže pak Baumbach vezme veškerý prostor pro Hoffmana, vedlejší postavy přestávají být živoucí a hraničí až s karikaturou sebe sama a tahákem má být zmíněná honba po rodinných katarzích, kterou nikdo nechce (nejméně pak divák) a to skrze více závěrů do prázdna než jich bylo v Návratu krále. Čili nejdříve nehorázně dobré a následně otřesně tuctové. ()
Vždycky jsem si říkal, jaké by to bylo, kdyby se Adam Sandler a Ben Stiller (dva odvěcí komediální rivalové Hollywoodu) sešli v hlavních rolích v jednom filmu. Tak se mi ta představa splnila…no a nic moc. Jedná se spíš o drama, než o komedii, což by nutně nemuselo být na škodu. Ben i Adam tu hrají to nejlepší, co ze sebe v rámci dramatična svedou. Ben tu svojí postavu, kde jasně dává najevo, že všechno ho tak nějak bez povšimnutí obchází a on ani nehne brvou a Adam totálního excentrika. Oba mají v jistých momentech nabíhačky na ten jejich humor, ale vždycky se to v určitém momentu utípne a převládne spíš rodinné drama. Filmařsky je to určitě zajímavé, minimálně dialogy Adama vs. Bena jsem si vysloveně užíval, ale u nich bych si přál asi lepší a zábavnější námět. ()
Reklama