Reklama

Reklama

Zcela unikátní kombinací komiksu, hororových i vědecko-fantastických filmů a romantických příběhů je ambiciózní projekt od producenta Hvězdných válek George Lucase a scenáristů Indiana Jonese. Howard T. Duck je kačer v kačeřím světě, který je téměř alternativní kopií toho našeho. Jednoho dne je vytržen ze svého pohodlí a i s křeslem přistane kdesi ve špinavých uličkách New Yorku. Seznamuje se s mladou zpěvačkou Beverly (Lea Thompson) a společně se snaží přijít na kloub tomu, jak dostat excentrického a osamělého kačera zpět domů. Na pomoc přispěchá potrhlý vědátor Phil (Tim Robbins), který společně s kolegy zjistí, že Howard byl náhodou přenesen jejich urychlovačem částic. Při dalším pokusu se do doktora Waltera (Jeffrey Jones) dostane mocná příšera z alternativního vesmíru, která jej nakonec ovládne a začne připravovat cestu svým příbuzným, toužícím obsadit celou Zemi. A kdo jiný může zabránit zničení našeho světa, než roztomilý bílý kačer s neodolatelným zobákem? (Řitka video)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (167)

Dinsberg 

všechny recenze uživatele

Co udělalo z Howarda propadák, to mi hlava nebere. V žádné scéně mě hanba nefackuje. Žádná postava nepůsobí přetaženě. Tak co tomhle dílu určilo karmu zapomnění? Lea Thompson ve své životní roli. A Tim Robbins? Potrhlec,který tady ještě netušil, že se stane nesmrtelným. Zřejmě dílko vzniklo ve špatné době. V době, kdy vrcholem byly akční filmy. Komediím se moc nedařilo. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Často sa ma pýtajú, prečo chcem ísť na dôchodok. Pre toto.“ V roku 1986 nebolo 35 miliónov na film málo. Na porovnanie: Terminátor (1984) nestál ani 7 a Hviezdne vojny (1977) vyšli na 11. Ale keďže Káčera Howarda produkoval zázračný George Lucas, tak sa do toho šlo. Na réžiu bol najatý jeho dvorný scenárista Willard Huyck - dobrý kamarát, ktorý s ním v minulosti viackrát spolupracoval (Americké graffiti, Indiana Jones a Chrám skazy). Huyck však rozhodne nepatril do skupiny ľudí, ktorú si predstavíte, keď sa povie „spoľahliví režiséri komiksových blockbustrov“. Ale raz darmo, známosti sú známosti. Aj v Hollywoodu. Najmä v Hollywoode. Huyck predtým natočil zopár (prakticky okamžite zabudnutých) filmov. Káčer Howard sa stal jeho najslávnejším režijným počinom. Bohužiaľ nie v pozitívnom svetle. Scenár pozostával z klasického, vtedy obľúbeného konceptu „divný cudzinec vo svete ľudí, ktorým nerozumie“. Z podobného rangu boli rôzne iné filmy, v ktorých figuroval stroje (Číslo 5 žije, Terminátor 2), ľudia (Cesta do Ameriky, Krokodíl Dundee, Pán zverov 2, schwarzeneggerovky Červená horúčavaDvojičky) alebo mimozemšťania (Starman, E.T. – Mimozemšťan). Výsledkom bol film, ktorý sa pravidelne objavuje v rebríčkoch najväčších prepadákov 80. rokov, ktorý (beztak divnú a ťažko uchopiteľnú) marvelácku postavu zdevastoval do takej miery, že do roku 2021 sa vrátil iba minimum krát (niekoľkosekundové cameá v Strážcoch Galaxie). A Huyck? Ten už nikdy nič nerežíroval. Hodnotiť samotný film je ťažké. Bolo by jednoduché hodiť Káčera Howarda ho do odpadu. No ak dáme bokom jeho komerčný neúspech (ktorý je každému normálnemu fanúšikovi v podstate úplne ukradnutý, pretože zárobok nijako nesúvisí s tým, či je alebo nie je ten-ktorý film kvalitný), zostane nám tradičná osemdesiatková pestrofarebná „blbá kravinka“. Na tie peniaze to vyzerá: Howard je zvládnutý v pohode, nechýba veľkolepé (i keď dosť nudné) lietajúce finále a hoci je tu celkovo menej efektov, než by ste možno čakali, nejaké sa určite nájdu. Kasting je fajn (28-ročný Tim Robbins) a veľa tomu dáva celková kurióznosť projektu (v úvode sa objaví nahá káčerica vo vani a legendárnou sa stala zoofíliou predchnutá scéna s vtedajšou minihviezdičkou Leou Thompson z Návratu do budúcnosti, Čeľustí 3 a Postrachu Denisa). Osobne by som vinu za komerčný krach kládol triviálnemu scenáru. V osemdesiatkach kinosály síce plnili trháky o „iných svetoch“, no hoci by sa mohlo zdať, že Káčer Howard túto charakteristiku napĺňa dokonale, v skutočnosti ju práveže vôbec nenapĺňa, lebo dej je umiestnený na triviálnu Zem a v Howardovom svete sa odohráva len párminútový úvod, keď toho veľa nevidíme a to, čo vidíme, vyzerá ako ľudský, len sú v ňom káčery namiesto ľudí. Škody možno napáchal aj zjavne odfkláknutý scenár vyznačujúci sa slušnou dávkou konzistentnosti. V jednej chvíli Howarda treba schovávať pred verejnosťou, potom sa bez problémov nielenže prihlási na úrad práce, ale aj prácu dostane a normálne chodí do roboty a nasleduje scéna v autobuse, kde z neho cestujúci majú záchvat smrteľného strachu. () (méně) (více)

Reklama

noriaki 

všechny recenze uživatele

Jedna z prvních hraných marvelovek, první celovečerní marvelovka, hit pirátských videokazet v bývalém Východním bloku a zároveň excelentní finanční propadák. Rok po Návratu Jediho George Lucas přemýšlel o nových Star Wars. Vstřebejte tu myšlenku - George Lucas chtěl nahradit Star Wars TÍMHLE. Vybral si asi tu nejhorší možnost. Postava sarkastického kačera sice fungovala v komiksech a filmy o divných postavách konfrontovaných s každodenní realitou byly tenkrát v módě - ze stejného roku pochází třeba všeobecně oblíbený Star Trek IV (to je ten s velrybama), jenže v televizi vypadala jeho inkarnace divně. Scénář měl díry v logice i zábavnosti, a o pointovaných vtipech si mohl nechat jen zdát. Na režisérské křeslo byl Lucasem protlačen jeho kamarád William "nenatočím dobrou komedii ani s Eddiem Murphym ve vrcholné formě" Hyuck. Když představil svou finální verzi, stejně jako před premiérou Star Wars New Hope se všichni připravili na finanční katastrofu. Tentokrát se ovšem pohádka nekonala. Kombinace úchylnosti, nedostatku humoru, mizerného scénáře a totální podprůměrnosti lidi nenadchla. Film znamenal definitivní konec režisérovy kariéry, a je to jen dobře. ()

JimiH 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejnudnějších komiksáren, co jsem kdy viděl. Nefunguje zde nic – onelinery, kladné ani záporné postavy, scénář, natož režie. Když začne ve scéně se zoufale špatnou bitkou znít pompézní hudba působí film alespoň na chvíli jako skeč ze Saturday Night Live. Zbytek nsímku mi nepřišel zábavný ani trochu. ()

HellFire 

všechny recenze uživatele

Chvílemi „komedie“, chvílemi drama, chvílemi horor, chvílemi erotika... Howard the Duck neví, jestli se má zalíbit dětem, nebo dospělým. Respektive napsaný je rozhodně pro dospělé, protože obsahuje až příliš mnoho scén, které dítě nikdy nepochopí (tohle napsali slizcí úchyláci, jinak není možné, že v jednom momentě málem sledujeme, jak Howard masturbuje u erotického časopisu, pak zjistíme velikost jeho přirození, načež musíme sledovat, jak pracuje v erotickém klubu či co to je... a nakonec se málem vyspí s Leou Thompson – na tohle producentsky dohlížel George Lucas?), zato rodič bude kroutit nevěřícně hlavou. Na druhé straně jsou nelogické scény, které nebudou vadit jen nevinné dětské mysli. V tomto podání tak není Howard sympatický pro žádnou cílovou skupinu. Tak tonálně nevyvážená věc mohla vzniknout jen v devadesátkách, kdy nikdo nevěděl, jak pořádně uchopit filmy podle komiksu. Děj se točí okolo kačera Howarda, který je jednoho dne bezdůvodně vysát portálem na nebi a přenesen na Zemi, kde se dočkáme klasického ,fish out of water“ scénáře. Bohužel právě v tomto kabátku se není na co dívat a já celou dobu jen nevěřícně kroutil hlavou nad tím, že něco takového mohlo vůbec vzniknout. V paměti mi utkvěl především naprosto příšerný soundtrack – tvůrci na nás doslova chrlí jednu písničku nevalné kvality za druhou. P.S. Nepamatuji si, že bych kdy viděl film s tak špatným dabingem. Herci musí normálně některé dialogy namluvit znovu ve studiu, protože na place bývá rušno. Je to veskrze normální postup a pokud nevíte, že se něco takového děje, nepoznáte to. Tady ale herci mluví na rušné ulici, přitom zní, jako kdyby byli zavření v telefonní budce. Tohle je jeden z těch mála filmů, které ukončují kariéry. Tady to, stejně jako třeba v případě Super Mario Bros. schytal režisér. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (26)

  • Steve Gerber už ve třinácti začal vydávat svůj vlastní komiksový fanzin a když mu bylo dvacet, nastoupil do Marvelu. Postupem času se vypracoval a největší věhlas získal až právě díky Kačeru Howardovi. Největší věhlas a také největší problémy. Právě o tohohle hrdinu se totiž Gerber s Marvelem pohádal a začal se o něj soudit. Během toho pracoval pro menší nakladatelství, pro Image, DC ale i televizi (Transformers, G.I. Joe). Nakonec soud vyhrál a s Marvelem se po čase smířil. Ironií osudu je, že tenhle autor, který je v dobrém i zlém spojený s Marvelem, zemřel právě ve chvíli, kdy psal pro DC minisérii. (Rodriguez)
  • Steve Gerber, tento legendární komiksový tvůrce se narodil roku 1947 a zemřel v březnu 2008. A i když skoro celý svůj život pracoval pro nakladatelství Marvel, nikdy by se nedal označit za klasického mainstreamového tvůrce. Jeho příběhy se obvykle pohybovaly někde na hranici mystiky a satiry - což ostatně nejlépe ze všeho dokazuje právě jeho nejslavnější postava, Howard the Duck, čili Kačer Howard. (Rodriguez)

Reklama

Reklama