Režie:
George Roy HillScénář:
David S. WardKamera:
Robert SurteesHrají:
Paul Newman, Robert Redford, Robert Shaw, Charles Durning, Ray Walston, Eileen Brennan, Harold Gould, John Heffernan, Dana Elcar, Jack Kehoe, Dimitra Arliss (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Z jedné z kanceláří mafiánského bosse Doyla Lonnegana odchází poslíček s tržbou 11 tisíc dolarů, kterou má doručit do Chicaga. Na cestě k taxi je ovšem svědkem fiktivního přepadení a nabídne pomoc. Starý zraněný černoch žádá, aby odnesl peníze na jednu adresu. Muž cítí, že by si mohl krásně přivydělat, ale až v taxi zjistí, že byl podveden a oloupen. To se podařilo dvěma podvodníkům Johnnymu Hookerovi a Lutheru Colemanovi, kteří ani ve snu netušili, koho to vlastně okradli. Večer se sejdou u Luthera, kde si rozdělí uloupené peníze. Luther se rozhodne skončit s podvody a Johnnymu dá adresu falešného hráče pokeru Henryho Gondorffa, který by ho mohl naučit velké věci. Když se Hooker vrací domů, sbalí ho chamtivý detektiv Snyder, který už ví, co udělali a komu ty peníze vlastně patřily. Za mlčení požaduje dva tisíce dolarů. Hooker mu dá tisíc falešných dolarů a pak se rychle vrací k Lutherovi, ale je pozdě. Lonneganovi lidé Luthera zabili. Johnny se rozhodne pomstít Lutherovu smrt a společně s Henrym naplánují léčku, při které by měl být Lonnegan definitivně zničen. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (932)
V jednoduchosti je síla - to není nic nového. Jen málo vyvolených režisérů však dokáže jednoduchost aplikovat tak geniálně jako George Roy Hill. Asi to bude tím, že dokáže do svých filmů přenést tolik pohody a nadšení (a není v tom nic podvodného). Kdyby na to přišlo, tak bych se takhle fórově nechal podrážet třeba do Soudného dne! :) ()
Filmy o veľkých podvodoch, ak majú byť kvalitné, si vždy pýtajú dobre prepracovaný scenár, ktorý v tomto filme nechýbal. Ono sa toto Hillovo majstrovské dielko vezie vlastne skoro na rovnako rýchlej lodi ako filmy podobné 'Ocean's Eleven' alebo 'The Italian Job', len nech tie filmy robia čokoľvek, tento dopláva do cieľa vždy oveľa skôr. Netreba k tomu vymakanú techniku, ani všetky hollywoodske hviezdy. Stačí chytrá myšlienka so správnou partičkou sympatických hercov a vezie sa to samo. A ten zvrat v závere sa mi ešte stále omieľa v hlave. Podobne ako chytľavá klavírna hudbička. Jaj, no nie nadarmo sú tie hviezdičky. 95%. ()
Ano, vím, že je to naprosto jiný žánr a že kromě herců a režiséra spolu ty filmy nemají nic společného, ale Butch Cassidy a Sundance Kid se mi prostě líbí více. Podraz je dobrý film, to nepopírám, jenže zapůsobil by na mě ještě více, kdybych ten "závěrečný podfuk" neuhodl hned, jak s ním oba pánové začali. Žádné "týýýjo" se tedy nekonalo... ()
Áno, The sting právom patrí do top 100 a právom tróni na jej vrchných priečkach. Je to klasika, aká tu bola, je a v budúcnosti ju ťažko niekto prekoná, pretože kombinácia Newman - Redford je famózna a neokúkateľná. Tí dvaja parchantíci si Vás tak získajú, že na chvíľu zatúžite byť súčasťou ich rafinovaných dobrodružstiev. Navyše podmanivá hudba je rovnako jedinečnou kultovou záležitosťou. ()
Slavný film, šťastné spojení dvou legend Redforda a Newmana a jeden dokonalý plán, vysoustružený genialitou a pomstou. Člověk si při jeho sledování nemůže nevzpomnět na spousty jeho epigonů (k nejslavnějším patří trojdílná série Dannyho parťáci). Kdybych mu měl něco vyčíst, byla by to až přílišná soustředěnost na hlavní dějovou linii - ve filmu totiž nenaleznete ani jednu podzápletku, na začátku je vám jen zběžně představen motiv jednání postav (vražda Johnnyho parťáka) a potom už se celé dílo soustřeďuje na přípravu, komplikace a vyústění hlavního chodu filmu, konečnému Podrazu. Má to své výhody, uznávám, ale mě je přece jenom milejší, když je hlavní dějová linie míšena a ozvláštňována těmi menšími, vedlejšími. 80% ()
Galerie (151)
Zajímavosti (39)
- David Maurer, autor knihy „The Big Con“, podal v roce 1974 na producenty žalobu o 10 milionů amerických dolarů s tvrzením, že část filmového příběhu převzali z jeho díla. Spor byl vyřešen u soudu v roce 1976. (Čulo)
- Istým kameňom úrazu bolo samotné nakrúcanie. Umelecký vedúci Henry Bumstead poukazoval na veľké množstvo odlišností od 30. rokov, kde sa mal príbeh odohrávať. Nakoniec ho nakrútili takmer celý na pozemkoch štúdia Universal, iba krátke sekvencie boli realizované v Los Angeles a Chicagu. (classic)
- Ve filmu byl použit stejný interiér jako ve filmu Návrat do budoucnosti (1985). (Kulmon)
Reklama