Reklama

Reklama

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA Cat on a Hot Tin Roof (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podle stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse natočil v roce 1958 Richard Brooks slavný film nominovaný na šest Oscarů. Vypráví o složitých a komplikovaných vztazích uvnitř jedné jižanské rodiny zámožného pěstitele bavlny, jehož oslava narozenin se zvrhne v erupci výčitek a odhalování dlouho skrývaných tajemství a pocitů. Ústřední dvojicí je syn Brick (P. Newman) s ženou Maggie (E. Taylorová), co se utápí v hluboké manželské krizi. Brick neskrývaně opovrhuje svou ženou a celé dny jenom nezřízeně pije a trudomyslně vzpomíná na svou minulost. Frustrovaná Maggie je zase ničena neopětovanou láskou Bricka, stejně jako rodinou svého švagra (J. Carson), jejichž pět malých ratolestí ji neustále vytáčí, ale také jí připomínají, že je bezdětná. Hlava celé rodiny Pollittů, které již nikdo neřekne jinak než Velký šéf (B. Ives), se v tento den vrací z vyšetření přímo na svou oslavu narozenin s vědomím, že je zcela zdráv. Pravda je však taková, že nemá nejmenší šanci na uzdravení a doktor mu úmyslně lhal, aby alespoň svůj poslední čas strávil v poklidu. Blížící se spory o dědictví se tak brzy stanou další rozbuškou na již tak napjaté rodinné oslavě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

HOCKEYKA 

všechny recenze uživatele

Zisťujem,že kedysi boli herci oveľa krajší,ako dnes.Nájdite mi v dnešnom umelom,prebotoxovanom a potetovanom Hollywoode dvoch tak nádherných ľudí,akými boli Paul Newman a Elizabeth Taylorová!Tento film sa rozhodne oplatilo vidieť,ide totiž o jednu z najkvalitnejších amerických drám,riešiacich komplikované medziľudské vzťahy a majetkové pokrytectvo v rodine.V hlavných úlohách vystupujú pretvárka,nevera,lož a neochota pozrieť sa do očí pravde.Falošná snaha o vytvorenie idylického rodinného prostredia za účelom nehanebnej lži vyznieva v porovnaní s vnímanou skutočnosťou bizardne a trpko.Je vidieť,že herecký štáb pracoval pod taktovkou skvelého režiséra,aj ked niektoré scény môžu s odstupom času pôsobiť trochu teatrálne.Treba si však uvedomiť,že doba,v ktorej film vznikol,príliš nediferencovala herecké umenie na výsostne divadelné,či filmové,jednoducho neúnavne chrlila jeden výborný film za druhým a my jej dnes za to môžeme len podakovať. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Sic mi smršť Williamsových dialogů nebyla neznámá už od prvního setkání na divadelních prknech, pevná režie a strhující herci mi dokázali rozklepat kolena i tak. Povýšit více než sto minut rodinného dialogu v jednom domě na plnohodnotnou filmovou fresku chce pořádný kus génia v hlavě. Richard Brooks ho měl. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Americká obdoba českého kritického realismu se vydařila nad všechno očekávání. Pro mladé a hvězdné, kteří později budou zralí a ještě hvězdnější (Newman, Taylorová) vynikající příležitost. Na tak silný zážitek se nezapomíná stejně tak jako na poznání, že všude, bez ohledu na kulisy a další dílčí průvodnosti, se jí chleba o dvou kůrkách. V amerických poměrech jde přitom o film-mezník; psychologie postav, způsob vedení herců atd. kolísají mezi klasikou čtyřicátých a novými přístupy šedesátých let. Tedy o film na zážitky a finesy víc než vydatný. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Ach tyhle komorní dramata..Všechny možné víceméně negativní lidské vlastnosti jako žárlivost, sexuální komplexy, prolhanost, pokrytectví, nenávist, sarkasmus apod., které v zastoupení s dlouhatánským vedeným, místy nudným dialogem, očividně vyniknou spíše na divadelních prknech než ve filmu, kde navíc děj a dialogy byly pro film upraveny a zjednodušeny, otevřený konec, tak jak je tomu ve hře nečekejte. Vůbec mě nezajímá že jde o kultovní film, jeden z nejlepších do dnešních dnů vyprodukovaných v Hollywoodu společností MGM, že vynesl tolik a tolik, že ten či onen herec zahrál výtečně, že předlohou filmu byla znamenitá divadelní hra od T.W., že kameraman William Daniles začínal u velkého Erica von Stroheima a zde odvedl velmi slušnou práci snímání hvězd..Navíc se všude píše že Elizabeth Taylor to nesmírně slušelo, já jsem však opačného názoru, okouzlující možná byla, ale poněkud staromódní, ale tak krásná jako o pět let v Clee nikoliv a že Paul Newman byl druhý Marlon Brando, to si také nemyslím....Zklamání, které vynikne, jak už jsem psal leda tak na divadelních prknech ale ve filmu je to opravdu neúnosná interiérová nuda..Už vidím jak by si takto trio protagonistů jako podle nějaké šablony, mezi sebou v normálním životě bavilo:-) ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Inteligentní, opravdová, emotivní, pohlcující konverzačka s fámozně civilními hereckými projevy všech zúčastněných. Jako milovník detailů nezapomenu na scénu, kdy ten uvřískanej penězuchtivej napoleon v sukních po nechutných pomluvách Bricka, vyleze na schody pod kterýma stojí Brick (Paul Newman ) zavadí o sebe pohledy a Brick jen řekne "ten pohár byl stříbrnej" a naprosto nezůčastněně odchází. Líp dát najevo opovržení už fakt nešlo. Charisma Paula Newmana a krása Elizabeth Taylor ještě přidávaj na už tak silným filmovým zážitku. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (17)

  • Ve scéně, kdy se Brick (Paul Newman) zaboří se svým kabrioletem do rozblácené země, vystoupí a odhodí svojí berli – když ji pak sebere, evidentně na ní chybí opěrátko. V dalším záběru je však berle naprosto v pořádku. (Seejey8)
  • Díky stávce hollywoodských hudebníků film postrádá vlastní soundtrack. Byla proto použita hudba z archivu studia MGM. (HellFire)

Reklama

Reklama