Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Strhujúci hudobný film s muzikálovými a dokumentárnymi prvkami z obdobia glam-rocku (hviezdna éra popu 70-tych rokov, androgynická štylizácia, ligotavé kostýmy a šokujúce pózy) o sláve a o tom, čo znamená pre samotných aktérov, ale aj tých, z ktorých žijú a ktorých životy ovplyvňujú. Hlavným hrdinom je fiktívna britská superstar toho obdobia Brian Slade (zjavne inšpirovaná Davidom Bowiem), na ktorého spomínajú ľudia, ktorí sa s hrdinom osobne stretli. Slade predstavoval pre newyorského reportéra idol v jeho teenagerskej mladosti; bol zbožňovaný, ukazoval cestu z konvenčného života, do veľkej miery pomáhal v orientácii reportéra pri hľadaní vlastnej sexuálnej identity. Slade bol osudovo posadnutý intímnym vzťahom k drsnému americkému rockerovi Curtovi Wildovi (hrá ho Ewan McGregor, známy z Trainspottingu). Atentát spáchaný na Sladea bol fingovaný, Slade žije naïalej, zomrel len ako hviezda. Otázka, čo všetko si môže hviezda dovoliť pri budovaní slávy, je znovunastolená v paralelnom príbehu ïalšej hviezdy, Curta Wilda (prológ filmu je situovaný do r. 1854, kedy sa narodil Oscar Wilde, symbol osobnej a umeleckej nespútanosti, tiež homosexuál so sklonmi k škandálom). Časť piesní vznikla zásluhou Cartera Burwalla priamo pre film, dokonca ich spievajú osobne dvaja skvele hrajúci hlavní predstavitelia, zväčša však ide o coververzie známych skladieb v podaní B. Ena, B. Ferryho, B. Butlera a T. Yorka. Jedným z producentov filmu je spevák R. E. M. Michael Stipe. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (178)

Mahalik 

všechny recenze uživatele

V době, kdy lidé tíhli ke spánku ne k životu, přišla křehká bytost, která bujarou náladou oslovila mladé, rozpoutala revoluci a přeměnila anglické domky v tepající doupě androgynů. Rodičovským zákazům navzdory. Ten rozpolcený anděl měl tvář J.R. Meyerse a tenhle herec měl zase talent Boha. Nadšeně jsem pobíhal naskytnuvším světem světel a jeho úderností, avšak občasná ztráta pozornosti (reportér a jeho pátrání), rozpoutala v mojí hlavě takovej binec, že jsem nerozeznal real od unreal, což - jak určitě sami znáte - je dost na pytel. Velvet Goldmine je dost svéhlavej film, což je předzvěst palce nahoru, nicméně o tři roky mladší Hedwig and The Angry Inch má, podle mě, větší tepovou frekvenci. Ale zaextázuju si ještě jednou. ()

kitano 

všechny recenze uživatele

FIlm divoky a odviazany, ako 70-te roky same. Vtedajsiu dobu vam nepriblizi, on vas do nej na dve hodiny vtiahne. Na Dve hodiny posypane pozlatkom, nasiaknute mlznou atmosferou hlucnych nocnych barov, hiriacich farbami, lesklymi kostymmi a ludmi zijuciimi bezuzdny zivot. Podobne ako v The Wall (iked nie az v tak velkej miere), hudba tento film priam vytvara. Glam rock v sebe nesie onu podstatu - divokost vtedajsej doby, a hercom tak dovolila podat over-the-top vykony. Nutno podotkunt, ze to mohutne podporili aj spevacke kvality McGregora a Meyersa. Jedinecna exkurzia do nesputanych cias, z ktorych zostali len zabudne skladby tisko hrajuce zo stareho radia. (10/10) ()

Reklama

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Jonathan Rhys Meyers vypadá téměř jako dvojče Davida Bowieho. Barevný snímek plný svobody a hlavně vlny nadšení té doby. Je jedno co prosazovali, ale věřili tomu. Projev své sexuality za každou cenu. Vypadali směšně, ale byli sví. Obdivuhodný fiktivní příběh. Mělo to šmrnc, pěkné kostýmy a líbivou hudbu. Působilo to velmi autenticky. Všechny filmy, co smrdí devadesátými léty, mám rád ( myšleno zrod filmu ne odehrávající se příběh ). Kdo chce vidět namóděného Christiana Balea v mladých letech, tak by dnes nevěřil, že bude hrát Batmana. A hrál dokonce výborně plachého kluka. Ewan McGregor svým vystoupením ukázal, že má koule. Proč už dnes hraje jen takové usedlé role ? Neobvyklá bipodívaná :-) ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Vizuálně zářivý výlet do sedmdesátkové éry glam rocku plné dekadence a úletů vyzývavých pop rockových hvězd, končící nevyhnutelným vystřízlivěním. Slovy Curta Wilda: Chtěli jsme změnit dobu, ale nakonec doba změnila nás....Jonathan Rhys Meyers se pro role provokativních a chladných postav hodí přímo neuvěřitelně a tentokrát mu více než zdatně sekundoval výborný Ewan McGregor, který tu mimo jiné mohl uplatnit také své pěvecké kvality. Film jako takový nestojí ani tak na příběhu, ale spíš na vykreslení doby a je stylovou hudební jízdou pro fanoušky této muziky, kteří si snímek vychutnají nejvíc. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Obsah snímku zcela dostál svému názvu:) Vynikající dílo s excelentním hereckým obsazením a skvěle vytvořenými postavami. Hudba, drogy, sex, láska, nevázanost, nespoutanost, glam-rock, glittry, extáze. A na druhé straně také postupný pád, vývoj doby, lidí a plynoucí čas, který postupně smetává z cesty vše, čemu ve vzpomínkách říkáme "nejkrásnější časy." Úžasná Toni Collette, Jonathan Rhys Meyers, Ewan McGregor s černými linkami okolo očí (ať mi nikdo netvrdí, že tu nevypadá jak Kurt Cobain:) a nádherný Christian Bale. Skvělá je scéna, v níž je dokonce i Christian "really hard" z pohledu na Ewana a Jonathana:) No, a jeho společné scény s Ewanem jsou "yum":) a zvláště závěr, kdy se po letech setkávají, je doslova magický. Starring: Curt "Cobain" Wild, Patrick Bat(e)man a King Henry:) ()

Galerie (39)

Zajímavosti (22)

  • Během scény na festivalu měl Ewan McGregor pouze uklidnit nespokojený dav rockovější písní, než jaké hráli předchozí interpreti, ale inspirován excesy skutečného zpěváka Iggyho Popa si trochu zaimprovizoval, a scéna nakonec dopadla jako jedna z nejdivočejších a nejkontroverznějších ve filmu. (Morien)
  • Během koncertu "Death of Glitter" má Curt při zpívání Gimme Danger nalakované nehty, když se ale po odchodu z jeviště objímá s Mandy a bere její tvář do dlaní, nalakované už nejsou. (glitter)
  • Když je v roce 1974 Maxwell Demon zastřelen, drží baskytarista kytaru Gibson Thunderbird vyrobenou k dvoustému výročí americké nezávislosti, která se ovšem nezačala prodávat před rokem 1976. (glitter)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno