Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Strhujúci hudobný film s muzikálovými a dokumentárnymi prvkami z obdobia glam-rocku (hviezdna éra popu 70-tych rokov, androgynická štylizácia, ligotavé kostýmy a šokujúce pózy) o sláve a o tom, čo znamená pre samotných aktérov, ale aj tých, z ktorých žijú a ktorých životy ovplyvňujú. Hlavným hrdinom je fiktívna britská superstar toho obdobia Brian Slade (zjavne inšpirovaná Davidom Bowiem), na ktorého spomínajú ľudia, ktorí sa s hrdinom osobne stretli. Slade predstavoval pre newyorského reportéra idol v jeho teenagerskej mladosti; bol zbožňovaný, ukazoval cestu z konvenčného života, do veľkej miery pomáhal v orientácii reportéra pri hľadaní vlastnej sexuálnej identity. Slade bol osudovo posadnutý intímnym vzťahom k drsnému americkému rockerovi Curtovi Wildovi (hrá ho Ewan McGregor, známy z Trainspottingu). Atentát spáchaný na Sladea bol fingovaný, Slade žije naïalej, zomrel len ako hviezda. Otázka, čo všetko si môže hviezda dovoliť pri budovaní slávy, je znovunastolená v paralelnom príbehu ïalšej hviezdy, Curta Wilda (prológ filmu je situovaný do r. 1854, kedy sa narodil Oscar Wilde, symbol osobnej a umeleckej nespútanosti, tiež homosexuál so sklonmi k škandálom). Časť piesní vznikla zásluhou Cartera Burwalla priamo pre film, dokonca ich spievajú osobne dvaja skvele hrajúci hlavní predstavitelia, zväčša však ide o coververzie známych skladieb v podaní B. Ena, B. Ferryho, B. Butlera a T. Yorka. Jedným z producentov filmu je spevák R. E. M. Michael Stipe. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (178)

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Jonathan Rhys Meyers vypadá téměř jako dvojče Davida Bowieho. Barevný snímek plný svobody a hlavně vlny nadšení té doby. Je jedno co prosazovali, ale věřili tomu. Projev své sexuality za každou cenu. Vypadali směšně, ale byli sví. Obdivuhodný fiktivní příběh. Mělo to šmrnc, pěkné kostýmy a líbivou hudbu. Působilo to velmi autenticky. Všechny filmy, co smrdí devadesátými léty, mám rád ( myšleno zrod filmu ne odehrávající se příběh ). Kdo chce vidět namóděného Christiana Balea v mladých letech, tak by dnes nevěřil, že bude hrát Batmana. A hrál dokonce výborně plachého kluka. Ewan McGregor svým vystoupením ukázal, že má koule. Proč už dnes hraje jen takové usedlé role ? Neobvyklá bipodívaná :-) ()

ZuzkaZ 

všechny recenze uživatele

Už od prvních minut, plných křiklavě barevných písmenek, mně bylo jasný, že tenhle film bude patřit k velmi bizarním počinům. Glam-rockovou érou 70. let jsem byla totiž až doposud takřka netknutá. O to více mě ovšem film ve výsledku nadchnul. Blyštivé třpytky, zářivý make-up, šílené barevné kostýmy a boty na vysokých podpatcích u mužů i žen - šílenost, která mě ovšem zároveň hrozně bavila. Provokativní pózy, androgynní stylizace a bisexuální orientace hlavních hrdinů - extra-ordinérní výstřednost, která je možná pro řadu konzervativně založených jedinců nestravitelná, pro mě je ovšem skutečnou oslavou života a hédonismu. Pokud jde o hlavní herecké duo - Jonathan Rhys Meyers i Ewan McGregor jsou vynikající (a to dokonce i po hudební stránce), ovšem ani Toni Collette nebo Christian Bale nejsou špatní (k Baleovi bych chtěla jenom dodat, že mu v podstatě nebylo dáno zase tolik prostoru - ono, když máte hrát obdivujícího fanouška, který vzhlíží ke svým 2 zpěvákům - idolům, tak se asi s ohromujícím hereckým výkonem moc počítat nedá). Nicméně si myslím, že postava, kterou zde Bale ztvárňuje (fanoušek a později novinář), je v podstatě dost důležitá - je totiž jediný, kdo vlastně posouvá celý příběh dopředu a pomáhá jej rozplétat. No a nakonec k hudbě - podle mého názoru dokázal Carter Burwell velmi chytře poskládat hudbu plnou chytlavých melodií od známých interpretů (Roxy Music, Iggy Pop and The Stooges, Lou Reed atd.). Soundtrack vybrousil k dokonalosti i tím, že zde můžete slyšet v několika písních nadpozemský hlas Thoma Yorka z Radiohead. Mě osobně taky potěšila účast Briana Molka z Placebo, škoda jen, že se ve filmu objeví jen párkrát. ()

Reklama

Ant 

všechny recenze uživatele

Nádherný hudební kousek. Všudepřítomná atmosféra, že si budete připadat jako zpátky v 70. letech. K tomu navíc dokonalý výběr hudby. Všechno doplňuje úžasná barevnost a kostýmy. No a herci, zvlášť neuvěřitelně přesvědčivý Jonathan Rhys Meyers a Ewan McGregor a Toni Collette. Všechno postavy, které se vám dostanou pod kůži. Opravdu strhující film, který mě představil jedné úžasné hudební éře. ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Nádherný devatenáctiletý J.R. Meyers (jen ten horní ret nebrat), výborný McGregor (dlouhý blond vlasy ano!), nevýrazný a nepříliš hodící se Bale, rozkošný Brian Molko v na tělo ušité miniroli (škoda, že opravdu jen mini - mohl toho ve filmu ztropit víc), spousta třpytek, slušivých oblečků, celkem povedených songů & v neposlední řadě nějaké to poselství ze/do života. Krutě krátké a nevyužité - otevřeně přiznávám, že ač je to spíš na slabé 4*, dávám třpytivou pětku za …ani nevim, snad za ten "feeling“ a mou slabost pro androgyny :-* ()

Nuala 

všechny recenze uživatele

Dokonalý film, pro mě na dokonalé téma a s dokonalými herci. Úžasné barvy, skvělá hudba a vynikající atmosféra.. Navíc Ewan McGregor i Jonathan Rhys Meyers zde předvádí opravdu excelentní výkony, které vás vtáhnou s úžasnou přesvědčivostí přímo do děje... Budete si připadat, že jste součástí všeho toho pozlátka, flitrů, make-upu, tygřích vzorů a bisexuálních idolů. Menší rolička skupiny Placebo v čele s Brianem Molkem, který se asi ani nemusel moc snažit, aby zvládl zahrát androgynního bisexuálního zpěváka, byla také vítaným zpestřením. A pokud vám britský glam rock nic neříká vůbec to nevadí, tenhle film je prostě tak úžasný, že vás dokáže zaujmout, ať už jste (skoro) jakéhokoli hudebního vyznání. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (22)

  • Když se má děj odehrávat v "New York City 1984", jezdí auta na levé straně silnice a jsou zde vidět britské dopravní značky. (glitter)
  • "Londýn 1974" - Na boku londýnského double-deckeru jsou vidět reklamy na muzikály "Les Miserables" a "Miss Saigon". Ty však ve skutečnosti měly premiéru až roku 1985 a 1989. (glitter)
  • Během koncertu "Death of Glitter" má Curt při zpívání Gimme Danger nalakované nehty, když se ale po odchodu z jeviště objímá s Mandy a bere její tvář do dlaní, nalakované už nejsou. (glitter)

Reklama

Reklama