Režie:
J.A. BayonaKamera:
Pedro LuqueHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Enzo Vogrincic, Matías Recalt, Agustín Pardella, Rafael Federman, Esteban Bigliardi, Alfonsina Carrocio, Paula Baldini, Rogelio Gracia, Pablo Vierci (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Po havárii letadla v odlehlém srdci jihoamerických And musí pasažéři, kteří se štěstím přežili, spojit síly a spolehnout se jeden na druhého, aby se dostali zase domů. (Netflix)
Videa (4)
Recenze (276)
Z úvodu jsem se vzhledem k vydatné stopáži (známý netflixovský neduh) obával, abychom nedostali předlouhou představovací vatu, to se naštěstí nepotvrdilo a do deseti minut jsme uprostřed jihoamerických And a snahy probudit se i následující ráno. Osud uruguayského ragbyového týmu dobře známe z četně reprízovaného a třicet let starého kousku Přežít, nicméně spolehlivý Španěl J. A. Bayona už před časem nechal Naomi Watts plácat se v bahnité vodě a bolestivě ji vláčet pod vodou, podobně intenzivní je i tady. Neveselý divácký zážitek odstartuje už samotná havárie, kdy sunoucí se sedačky lámou kosti, zoufalství umocní ničivá lavina, která svou sílu ukáže po čase znovu. Takže zatímco samotný pád přežila („pořád slušná“) téměř třicítka mladíků, jejich počty přesto začaly kvůli zraněním, mrazu a dalším zásahům kruté přírody klesat. A postupné psychické dno je dostává až k ochutnání masa některého z mrtvých kámošů. Má to atmosféru (s tou se Bayona vytáhl už v Sirotčinci), má to výbornou kameru i precizní práci se zvuky. Jen mezi těmi mladíky jsem se místy krapet ztrácel. ()
Původní film na mě ve své době velmi zapůsobil a platí to i pro novou verzi, která je syrovější a díky tomu také intenzivnější. Ne proto, že by byly scény s kanibalismem příliš drsné, ale proto, že se člověk díky skvělým hereckým výkonům dokáže vcítit do toho, co tahle skupina prožila. Jedinou výtku mám k tomu, že některé postavy "splývají", ale jinak opravdu výtečná podívaná. ()
Vyserte se na srovnávání s Alive, tohle NENÍ remake. Tohle je autentičtější, drásavější a ještě po několika dnech nemůžu film pustit z hlavy. Ukázka toho, že neskutečný herecký talent se dá najít i mimo bažinaté vody Hollywoodu, a že se i relativně dobře známý příběh dá natočit věrně a zároveň originálně, technicky dokonale a přitom ne chladně (i když... podle vyprávění herců je prakticky všechen sníh ve filmu opravdový). Vamos Uruguay. ()
Velmi realisticky zpracovaná podívaná, v níž nám tvůrci bez sebemenších skrupulí ukazují, co se v oněch osudných dnech odehrávalo. Režisér J.A. Bayona nedělá žádné zbytečné rušivé odbočky, již v začátku nám nabídne nervy drásající okamžiky ztroskotání letu 571, kde vynikne vtahující kamera a dobře známé tóny z pera Michaela Giacchina. Od tohoto momentu, od něhož sledujeme postupný rozklad naděje, následují další výrazné scény, u nichž se slabým povahám možná udělá lehce nevolno. Bohužel, i přes tyto atributy jsem se neubránil dojmu, že celému ději by více slušela kratší stopáž, jelikož v případě olbřímích 140 minut to celé občas působí trestuhodně rozvláčně. Avšak poté nás z děsuplné letargie vysvobodí dokonalé finále, které utahuje šrouby emocí až na samotné maximum. Co tedy dodat na závěr? La sociedad de la nieve je i přes některé neduhy skvěle natočeným mementem Zázraku v Andách, který fascinuje i po desítkách let. Jsem vážně velmi rád, že se tohoto projektu chopil tak schopný tým, přičemž nám doručil realisticky děsivý zážitek, který doslova bere dech. Skvělá práce! (Netflix) ()
Mrazivé intenzivní katastrofické survival drama, natočené podle světoznámé skutečné události, které diváka provede největší leteckou tragédií v dějinách Uruguaye. Snímek, stejně jako obdobný dva roky starý film Třináct životů, pracuje s udržením napětí diváka po celou dobu stopáže. Ta je však lehce přepálená, a první otázku, na kterou si budete muset před projekcí odpovědět je, zda pro Vás není 144 minut dlouhý film s drasticky pozvolným tempem za hranou únosnosti. Pokud se nakonec pro Sněžné bratrstvo rozhodnete, doporučuji se teple obléct a pořádně najíst, protože chlad a hlad Vás budou sužovat po jeho celou dobu. Film vzdává velmi empatickým způsobem hold všem obětem, které si toto letecké neštěstí vyžádalo. Pokud máte rádi filmové příběhy, zpracované na motivy skutečné události, která je v mnohých ohledech šokující, nebudete zklamáni. Režisér J.A. Bayona nám po úspěšném fláku Nic nás nerozdělí s Naomi Watts a Ewanem McGregorem servíruje druhý velmi dobře zpracovaný katastrofický film. V tomto žánru se tak zmíněný režisér dostává, v mém osobním žebříčku, na pomyslný Olymp. Čtyři hvězdy a jedno velké doporučení.👍 (04.01.2024) ()
Galerie (32)
Photo © Netflix
Zajímavosti (22)
- Film sa natáčal v Montevideu (Uruguaj), v Andách (Čile, Argentína) a Sierra Nevade (Španielsko). Natáčanie trvalo od januára do júla 2022. Natáčalo sa aj na skutočných miestach havárie, kde počasie bolo ideálne na dané podmienky, no v Španielsku v pohorí Sierra Nevada, kde prebiehalo hlavné natáčanie, bola produkcia sťažená nedostatkom snehu a saharskou vzduchovou vrstvou, ktorá pokrývala hory v oranžovej farbe. (Arsenal83)
- Film vychádza z rovnomennej knihy Pabla Vierciho, ktorá rozpráva o havárii letu 571 uruguajských vzdušných síl v pohorí Ánd v roku 1972, vydaná bola v roku 2016. (Arsenal83)
- Tento film se zabývá následky záchrany přeživších podrobněji než film z roku 1993. Není zde však zachycena reakce veřejnosti na zprávu o kanibalismu, když se nakonec provalí. Přeživší si tento detail nechávali pro sebe tak dlouho, jak jen mohli, a mluvili o něm pouze se svými rodinami. Veřejnost se dozvěděla, že jedli zásoby z letadla a rostlinnou hmotu nalezenou v horách. Jakmile se to rozkřiklo, uspořádali přeživší jednu tiskovou konferenci, kde o této záležitosti diskutovali. Předvídatelně se našla veřejnost, která byla zděšena, a podnítilo to mnoho debat na téma morálky v situaci přežití. (Johnny.ARN)
Reklama