Kamera:
Xaver SchwarzenbergerHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Henry Silva, Jean Herman, Carlos Sotto Mayor, Pierre Vernier, Maurice Barrier, Tchéky Karyo, Roger Dumas, Claude Brosset, Michel Robin (více)Obsahy(1)
Řekne-li se Jean Paul Belmondo, vybaví se většině filmových diváků postava sympatického dareby. Jeden z nejslavnějších francouzských herců jich vytvořil desítky a ať už stály na straně zákona nebo na té druhé, vždycky byl tím, komu se u televizní obrazovky držely palce. Komisař Jordan, hlavní hrdina kriminálního snímku Dobrodruh, také patří mezi ně. Mezi svými kolegy i mezi zločinci je znám svými obratnými a značně svéráznými metodami. Tentokrát je vyslán do Marseille, aby vyřídil velký případ s narkotiky. Přestože se stane obětí pečlivě nastražené léčky a je odvolán, rozhodne se zůstat a pokračovat v pátrání na vlastní pěst. Profesionálně natočenému snímku nechybí napínavý děj ani nenucený humor. Jordan je klasickou belmondovskou postavou a stejně jako třeba jeho Borowitz z filmu Policajt nebo rošťák, oslňuje elegantní nenuceností, šarmem a neortodoxními metodami, s nimiž likviduje zločinecké gangy. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (180)
No tak si takhle. Naivnější kriminálku jsem s Belmondem neviděl.Pronásleduje lod plnou drog,seskočí na ni,aniž by na něj kdokoliv jedinkrát vystřelil. Potom běží za typkem na střechu,který po něm 2x vystřelí za běhu,ale když stoji proti sobě v tváří v tvář, čumí na něj,jak cikán na sporožiro a zahodí bouchačku. No a do třetice finále v kulečníkovým baru,kdy ten boss of bosses neboli capo di tuti capi si tam v pohodě šmrdlá ten svůj kulečníček bez jedinýho bodyguarda......no twl tak to už sem fakt nevěřil.Navíc celý film je plný kokotin největšího kalibru,včetně zpackanýho pokusu o vraždu. Belmondo je sice skvělý,jako vždy,ale tak slabounkatý scénář to domrdal jak kurvu z perlovky,když už se mám držet tématu, po tomto snímku :-)) Slabých 50%, ()
Ryzí, hodina a půl mlácení dealerů, buzerantů a pasáků, okouzlování žen lehkých mravů a intenzivního belmondovského "můža". Přeukrutná pitomost jejíž děj je cele oddán tomu, aby se JP mohl v pravou chvíli vymrštit na hrazdě nebo někomu jednu přišít. Odolnost a síla Buda Spencera... a samozřejmě adekvátně těžká hovězina. ()
Tento film pravdepodobne nedisponoval scenárom. Myslím kvalitným scenárom. Produkcia proste vzniesla požiadavku, že to má byť akčné, zábavné a mal by tam hrať Belmondo. Nemožné ? Tento film dokazuje opak. A vyzdvihujem absolútne perfektný dabing televízie NOVA z doby, keď dabingy skôr treli biedu. NOVA si však zaexperimentovala a do Brna pozvala MIROSLAVA MORAVCE. A právom sa toto české znenie, nabité skvelými hláškami, dostalo aj na DVD. (31.12.2009) ()
Další klasika z Belmonovy sbírky. Výborná kriminálka vlastně typická francouzská kriminálka z 80. let s typicky neohroženým Jean-Paulem. Já tyhle filmy prostě žeru, navíc hudba Ennia Morriconeho! Na Profesionála to sice nemá, ale já mám pro podobné žánrovky zkrátka slabost. Dokonce zde byl i skvělý dabing. ()
Jak lze brát vážně kriminálku, jejíž hlavní hrdina disponuje bezmála supermanovskými schopnostmi? Ze všech potyček vyvázne bez škrábnutí, všechny padouchy dožene levou zadní, na ulici okouzlí svou muskulaturou každou děvu lehčích mravů a ani přeložení do policejního oddělení zabývajícího se výhradně pasáky, feťáky a různými perverzáky nezbrzdí jeho štvavý hon za zákeřným narkobaronem. Dobrodruh by se chtěl podobat Francouzské spojce (obzvlášť jejímu druhému – narkomanskému – dílu), ale když se po jejím vzoru snaží působit realisticky, je spíše trapně bezzubý. Kromě „zaručeně“ nechutných, tím pádem směšných scén typu „návštěva gay klubu plného úchyláků v latexu“ (stojí za porovnání s podobnou scénou ve Zvráceném Gaspara Noého), podráží filmu nohy zmatený scénář. Zmatený stejně jako Belmondova postava, která si nejdřív vyřídí několik – s hlavním dějem nesouvisejících – bokovek, aby potom náhle a bez přílišných okolků splnila hlavní cíl svého pachtění. Skutečně jsme na to museli čekat sto minut? Nepříliš nápaditá je bohužel rovněž hudba Ennia Morriconeho, opakujícího stále stejný, brzy iritující motiv. 50% ()
Reklama