Režie:
Paul GreengrassScénář:
Tony GilroyKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
Matt Damon, Franka Potente, Brian Cox, Julia Stiles, Karl Urban, Gabriel Mann, Joan Allen, Márton Csókás, Tom Gallop, John Bedford Lloyd, Ethan Sandler (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Jason Bourne, bývalý zabiják CIA trpící ztrátou paměti, se domnívá, že se mu podařilo utéct před vlastní minulostí a se svou přítelkyní Marií si užívají klidu v jejich dočasném domově v zapadlé indické vesnici. Ale i tam jsou vystopováni. Jason s Marií místo kvapně opouštějí. Mezitím byli v Berlíně zavražděni dva agenti CIA a vše nasvědčuje tomu, že je zabil právě Bourne. Znovu se tak kolem něj začne stahovat smrtící smyčka a Jason se opět vydává na cestu. Je odhodlán vypátrat strůjce falešného obvinění a přitom postupně objevuje i svou ztracenou minulost. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 006)
Milé děti. Dnes večer si řekneme pohádku o tom, jak jednou jedna dvojka trumfla jedničku. Nestává se to moc často ani v pohádkách, natožpak v životě, ale tahle dvojka je fakt lepší, než první díl. Odpouštím několik klišé i třesoucí se kameru, protože napětí i akce mě ruku v ruce přikovaly do křesla a já se skvěle bavil. Matt Damon v roli Bourna dozrál ve výtečného akčního herce a já už se teď těším na trojku. Do páté hvězdičky chybí jen malilinkatý kousilíneček. ()
90-95%. Minimalne rovnako kvalitne ako I. diel. Matt Damon ako Jason Bourne je uplne presvedcivy. Dokonala gradacia, nervozna, takmer neustale rozpohybovana a roztrasena kamera ma vobec nerusila. Prave naopak, velmi dobre vizualne symbolizuje amneziu hlavneho hrdinu a spolu s chladnymi farbami dodava pribehu realisticky "look". Jedinym zadrhelom sa mi javi scenar (jeho plusom ale je vcelku logicke prehlbovanie Bournovej minulosti), ktory prave tu realisticnost miestami podkopava - na moj vkus je v nom totiz prilis vela vykonstruovanosti a nahod. V kazdom pripade sa ale film oplati vidiet a u mna sa Bournove dobrodruzstva radia nad tie Bondove. ()
Bourne ví, že nic neví. Pořád. V podstatě triviální špionážní historka zabalená do dynamického obalu těkavé ruční kamery, dramatické hudby a střihu o frekvenci mávání kolibřích křídel. Bezpochyby stylové, ale klobouk smeknu spíše před těmi, kdo dodají filmu adrenalin i energii tradičními postupy staré školy. Nemohu si pomoci, ale jako mýtus se mi tak spíše jeví sám Greengrass a jeho gloriola nadčasového režiséra vytříbené formy. Čtvrtá, už docela pochroumaná hvězda, je za úsporný výkon sibiřsky chladného moloďce Urbana. Ty moskevské taxíky vydrží víc, než Kostěj Nesmrtelný.. ()
// Bohužel jsem nikdy nebyl velkým fanouškem Paula Greengrasse. Zběsilé akční scény sice umí, snad jako jediný na světě v nich umí prodat jednotlivé záběry tak, aby se v nich člověk tolik neztrácel, pořád to ale nezakrývá fakt, že tenhle styl mi nikdy příliš neseděl a nebýt ještě stále silného scénáře, který obzvlášť v úvodu filmu parádně staví na tom, co jsme v prvním díle opustili, aniž by něco z toho mazal nebo popíral, už bych se fakt tolik neradoval. Přidejte skvělého Karla Urbana a zajímavé prostředí a máte pořád skvělý akční thriller, k němuž se s radostí můžete rok co rok vracet. Proč ne - The Bourne Supremacy 80%. ()
Menej povrchne efektné než The Bourne Identity, no zároveň psychologickejšie a dejovo pútavejšie. Scenár sa vracia do minulosti, odkrýva z nej nové veci a prehlbuje Bournovu postavu. Akcie asi najmenej zo všetkých špionážnych thrillerov za posledné roky, no inteligentne prekombinovaná zápletka, v ktorej je Bourne prďácky vždy o krok pred svojimi lovcami, ju nepotrebuje. A tá jediná - záverečná - nám to navyše plne vynahrádza. Hudba Johna Powella rulez a Karl Urban je cool drsňák. ()
Galerie (86)
Zajímavosti (45)
- Vůz, v němž Jason Bourne (Matt Damon) prchá před pronásledovateli ulicemi Moskvy, byl řízen kaskadérem ze střechy vozidla, případně z kokpitu připevněném mimo auto. (Witta)
- Producent Frank Marshall se rozhodl pro režiséra Paula Greengrasse po shlédnutí jeho filmu Krvavá neděle (2002). (HellFire)
- Výbuch domu byl natočen bez použití speciálních efektů. (Witta)
Reklama