Režie:
Charles DanceScénář:
Charles DanceKamera:
Peter BiziouHudba:
Nigel HessHrají:
Judi Dench, Maggie Smith, Natascha McElhone, Daniel Brühl, Miriam Margolyes, David Warner, Freddie Jones, Timothy Bateson, Toby Jones, Peter Cellier (více)Obsahy(1)
Dvě stárnoucí sestry Ursula Widdington (Judi Dench) a Janet Widdington (Maggie Smith) z anglického Cornwallu roku 1936 najdou na blízké pláži po bouři zraněného mladíka, jehož se ujmou a u sebe doma se o něj starají. Tím mladým mužem je polský houslista Andrea Marowski (Daniel Brühl), jenž utíká z vlasti do Ameriky před nacismem. Jenže vesničané jsou podezíraví vůči všem cizincům a jejich nepřátelství se ještě zvýší, když se Andrea zamiluje do ruské turistky Olgy Daniloffové (Natascha McElhone). (monolog)
(více)Videa (1)
Recenze (32)
Šedivé dny podzimu života se pomalu vlečou a jediným zpestřením je barva na šatech dvou sester, které loudavým krokem obcházejí svůj dům. Jednoho dne do jejich životů zasáhne mladý zraněný muž a vnese do nich spoustu barev i tónů. Možná se podaří vzpomínku na závan mládí uchovat i po jeho odchodu. Krásná poetizující režie pomalu kouzlí komorní příběh hrstky postav na anglickém venkově mezi dvěma světovými válkami. ()
Charlesa Dance-a ako rezisera nepoznam, ale film ma dobry pribeh, slusnu zapletku a halvne dve damy britskeho herectva - Maggie Smith /Nejlepsi leta Slecny Jean Brodieove, Apartma v kalifornii/ a Judi Dench /bondovky Golden Eye, Tomorrow never dies, Caj s Mussolinim/. Dialogy na urovni, dokonca som tu videl aj Bruhla /Co kdybychom zili spolecne s Pierrom Richardom/. Natashu McElhone som si pomylil s Winsletkou a ne, ne -ona Natasha hrala napriklad v Truman Show 1998. Zvysok hercov mi jaxi nic nehovori, ale exteriery na urovni zase, to jo 70 % ()
Půvabná záležitost, krásně natočená, měla jsem pocit, že se mi při sledování snímku zastavil čas a já tam chtěla být s nimi.. Podmanivá atmosféra komorního příběhu dvou starých dam a mladého talentovaného houslisty mě úplně odzbrojila a já sedla bez problémů na lep.. Judi Denchová a Maggie Smithová jsou nádherné levandulové dámy a to, co tu předvádějí, je dech beroucí.. Daniel Brühl v mých očích obstál na výbornou, sekundovat těmto vynikajícím herečkám není nic jednoduchého.. No a v neposlední řadě musím zmínit hudbu, stala se neoddělitelnou součástí filmu a podepřela ho ze všech stran, krása nesmírná.. ()
Pozor, aby ste tento pôvabný film v televíznom programe neprehliadli s tým, že ho už z názvu budete pokladať za nemecký romantický film alebo nezáživnú americkú televíznu melodrámu o ubolenom srdiečku. Utiekli by vám totiž rázovité DÁMY V ROKOCH, milá tragikomická britská dráma podľa poviedky Williama J. Lockea (1863-1930) a zároveň režijný debut kvalitného, ceneného anglického herca, pána Charlesa Dancea (VOTRELEC 3, TMAVOMODRÝ SVET, BAZÉN), oplývajúca výbornou atmosférou (zbytočne by ste hľadali vhodnejší film po návrate večer domov z roboty) a, ako inak, skvelými hereckými výkonmi takých úžasných herečiek, akými sú Judi Denchová a Maggie Smithová. Vychutnajte si tieto paničky, len pozor, aby ste ich nepodcenili a udržali s nimi krok! ()
Milý příběh odehrávající se na anglickém poloostrově Cornwall. Dvě starší dámy na pobřeží najdou a zachrání mladíka, poskytnou mu přístřeší a starají se o něj. Stane se ale , že se zamilují a následně se předhánějí , která tomuto nadanému polskému houslistovi vyjde víc vstříc a dřív si získá jeho přízeň. … do toho všeho snažení jim ale vstoupí poněkud mladší dívka... ()
Galerie (17)
Zajímavosti (2)
- Pro Daniela Brühla byl nadaný houslista Andrea Marowski první anglicky mluvenou rolí ve filmové kariéře. (Nine)
- Daniel Brühl v roli Andrea ve filmu nehraje na housle. Jak je uvedeno i v titulcích, slyšíme Joshuu Bella. Nicméně herec, který předtím nikdy na žádný hudební nástroj nehrál, se musel naučit hru na housle předstírat. K tomu se vyjádřil jeho učitel Oliver Lewis takto: "Ačkoli kamera zblízka zabírá prsty, nedokážete rozeznat prstoklad. Levou ruku je třeba mít správně na hmatníku a prsty se po něm musí nějak hýbat, ale nejdůležitější je, aby se ohýbaly synchronně se zvukem, hudbou. Na takovou přípravu máte s hercem tak týden nebo dva, takže jdete přímo na věc. Jakmile se herec naučí ty správné pohyby, je vlastně schopen skladbu nakonec zahrát i sám." (Nine)
Reklama