Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přestože je po mozkové mrtvici od roku 1985 paralyzován, čas od času se italský režisérský mistr Antonioni vrací za filmovou kameru. Povídkový snímek Eros je už druhý projekt, na němž přijali spoluúčast další režiséři - podobně jako v roce 1995, kdy psychologický snímek Za mraky (1995) s Antonionim spolurežíroval Wim Wenders. V povídce Ruka se Wong Kar-wai zabývá svým utkvělým tématem osamělosti muže pohlceného milostnou vášní: v Hongkongu roku 1963 propadne mladý krejčí Chang osudovému citu k prostitutce. V povídce Equilibrium se Steven Soderbergh vrací do New Yorku roku 1955 příběhem o psychiatrovi, jeho neurotickém klientovi a erotizující vidině krásné ženy. Povídka Nebezpečný vývoj událostí rozehrává příběh muže, jehož dovolenou s manželkou v toskánském letovisku naruší přítomnost jiné ženy. Tři povídky jsou poctou velkému filmaři Antonionimu i jeho vlastním holdem tématům lásky, sexu a touhy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (69)

Ruut 

všechny recenze uživatele

Tak jako už hodněkrát spojení několika dobrých režiserů za účelem natočení povídkového filmu nepřineslo nic dobrého ani tentokrát. Mě nejvíc zaujala většinou odsuzovaná první povídka AAntonioniho. Aspon trochu dostála názvu filmu. Soderberghova mi přišla naprosto zbytečná a o ničem. A Kar-wai Wong odvedl slušný standart ve třetím příběhu. EROS považuju za strátu času. Mnohem víc doporučujuke shlédnutí samostatné filmy těchto režiserů. ()

Damiel 

všechny recenze uživatele

Antonioni mě ani nezklamal, protože jeho filmy opravdu nemusím a ani tahle povídka se nijak nevymyká jeho stylu - příběh o ničem, prakticky bez myšlenky a bez pointy. Nejvíc nahoty ze všech tří, nejméně erotického feelingu - čili 1*. Soderbergh má alespoň nápad, ale skončil s ním na půli cesty, taky zapomněl na pointu - čili 2*. Vítězem je tedy Kar-Wai Wong, jeho příběh je emocemi nabitý a jako jediný nenudí. Čili řečí čísel 4*. Když to tedy zprůměruju, tak (1*+2*+4*)/3=2,333*, což zaokrouhleno dělá rovné 2*. ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Povídkový film, který se zabývá základním lidským pudem. Sexualita v sarkastickém nadhledu k vyniknutí drobných perliček rozkošných životních absurdit. Zdařilou povídkou je RUKA (WONG KAR-WAI), kde krejčí Malý Čang (Čchen Čchang) je svědkem postupného úpadku luxusní prostitutky Chuy (Li Gong), do které je platonicky zamilován. Nenaplněná láska se přes letmost dotyků dočká pouze slabé náplasti v podobě dvou honění a jednoho vášnivého objímání. Další je povídka ROVNOVÁHA (STEVEN SODERBERGH), kde v mystickém a symbolickém snovém příběhu psychiatra dr. Pearla (Alan Arkin) a jeho pacienta Nicka Penrose (Robert Downey Jr.) je ozdobou pouze jejich herectví. Italská povídka má název NEBEZPEČNÝ VÝVOJ UDÁLOSTÍ (MICHELANGELO ANTONIONI) (upraveno v červnu 2018). Éros je silným pudem a lidskou potřebou. K anotaci by se hodil Seifertův verš o loučení, bílém šátku, utřených slzách, úsměvu uplakaných očí, každodenních krásných koncích a každodenních krásných počátcích. Trojúhelník Christopher (Christopher Buchholz), Cloe (Regina Nemni) a Linda (Luisa Ranieri) rozehrávají odcizení, touhu, osamělost i škodolibé zakončení. Ale je poznat, že Antonioni byl již stár. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Toto dielo vzniklo ako pocta režisérovi Antonionimu a on sám si zrežíroval svoju erotickú predstavu. Celkovo ma tento film sklamal a to tým že erotika ako taká o ktorej bol hlavne tento film je tu absolútne nevyužitá a režiséri si natáčajú SVOJE vlastné filmy bez nejakeho akceptu EROSU čo s tohoto filmu robí síce slušnú prehliadku kraťasov ale v rámci žánru a EROSU sú neopodstatnené a tak ich aj budem hodnotiť. Antonioni - 3* . Antonioni sa využíva v neskutočne pôsobivých záberoch, ktoré sú typicky talianské a kto má rád talianske filmy rozhodne sa tu nájde. Postavy sú charakterovo nevyužité ale režisér si to vynahrádza celkovým pojímaním scén a kompozíciou ktorá je najdokonalejšia s trojice filmov. Erotika je tu mierne samoúčelná a oproti iným snímkam pridaná nasilu ale ako jediná spĺňa svoj účel. Scénar je absolútne odfláknutý až na dve tri perličky. Soderberg - 2* - Tento film je o všeličom ale rozhodne nie o erotike aj keď hlavný hrdina má erotický sen, ktorý sa mu opakuje ale už samotný sen je cenzurovaný vo všetkom čo sa dá tekže ani nemôžme posúdiť celkový dopad sna na hlavnú postavu, plus prirátajte zmätenosť, prechody s čiernobielej na farebnú a riešenie niečoho nepodstatného až to vyzerá ako psychologické štúdium o psychike a snoch ako film o erotike. Herci sú kvalitný ale nemajú čo ponúknuť čo je u Arkina aj Downeyho jr. škoda. Wong Kar-wai - 3* - Waia mám rád ako režiséra ktorý vie chodiť v tých krásnych príbehoch o láske a presne taký natočil. Kompozícia pekná, takisto postavy a dialógy a celkovo sa jedná o najlepší snímok celého filmu, ktorý na svoju škodu mal erotický nádych ale dĺžkou snímku a neskôr striedmosťou si ho skazil. Neustále sledujeme scény ktoré majú niekam viesť a aj asi vedú ale rozhodne nevedú k blaženosti alebo úchvatnosti spracovania. ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Obával som sa pranierovaného Antonioniho, ten ale ani v najmenšom nesklamal a myslím, že čo povedať chcel, to vystihol. Nie tak rafinovane, ako vo svojom vrcholnom odbobí, ale čo by ste preboha chceli? Soderbergha som akosi nedokázal doceniť, síce to uplietol šikovne, ale kde tam bol ten "eros"? ...alebo nemal byť a situovanie do 50-tych rokov má nejaký podtext? - ako píšem, nedocenil som. No a Kar-wai Wong, ten je úplne inde! Pokiaľ o prvej poviedke platí, že je najsilnejšia obsahovo a tá prostredná má slušný obsah aj formu ale nič z toho nedotiahne, tak potom táto trilógia po formálnej stránke vrcholí práve vo finále. Opantá bez toho, aby divák tušil prečo a čím vlastne, skrátka sa zmocní, nepustí a ešte riadnu chvíľu neopustí. ...Od stareckého nevzrušeného konštatovania o stave vecí sme sa tak cez zúfajúcu neistotu stredného veku, snahu definovať a pochopiť, dostali až k mladíckemu výbuchu dusivého erotična s príchuťou tragična bez kúska rácia... Eros! ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama