Režie:
John CarpenterScénář:
John CarpenterKamera:
Douglas KnappHudba:
John CarpenterHrají:
Austin Stoker, Darwin Joston, Laurie Zimmer, Martin West, Tony Burton, Charles Cyphers, Nancy Kyes, Peter Bruni, John J. Fox, Henry Brandon, Kim Richards (více)Obsahy(1)
Polícia v Los Angeles robí čo môže, aby si poradila s vyčínajúcimi gangami. Po tom, ako je niekoľko členov gangu políciou zabitých, prichádza pomsta. Najkrvavejší gang v meste polícii vyhlasuje vojnu a ako odveta za smrť je prepadnutý trinásty okrsok a gang sľubuje jeho vyhladenie. Lenže v ohrození sa ocitnú aj zadržaní kriminálnici, ktorí musia s policajtami kooperovať, aby si zachránili život. Nervydrásajúca dráma nemá konca. Tu určite potečie krv... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (152)
Je to naprosto výborná záležitost s neopakovatelným Carpenterovým rukopisem. Špičková kamera, atmosféra, brutalita, hudba ... Ale něco filmu k dokonalosti přece jen chybí. Přemýšlel jsem co a v podstatě to je asi docela pomalé tempo, které u takového typu filmů spíše nesvědčí, a dále to byly herecké výkony, které prostě nebyly zrovna to nej ... podobně jako hlubší zpracování vztahů jednotlivých postav na okrsku. I tak ale za zřejmě mizivý rozpočet vytvořil Carpenter jeden ze svých několika kultů ... ()
Drsná a syrová kriminálka oproti které je Dirty Harry slabý odvar. Zajímavá režie a scénář, dobrý černý humor a perfektně prokreslené charaktery: policista Ethan Bishop, hláškující zločinec Napoleon Wilson ("Nemá někdo žváro?" nebo "Mám svý okamžiky" atd...) či jeho černošský kolega Wells. Výborná atmosféra a napětí, kterému pomáhá i skvělý hudební motiv. ()
A přesně proto nejím vanilkovou zmrzlinu. Po ultra stylovém začátku (úvodní Carpenterův hudební motiv v kombinaci s titulky) jsem byl opravdu natěšený. Narozdíl od Halloweenu, který je zábavný ve své přímočarosti a naivitě, se Assault on Precinct 13 chvílemi ocitá v ranku regulérního béčka. Týká se to především "akčních" částí, které mají řemeslné rezervy a působí úsměvně. Občas mi přišlo, že má Carpenter problém třeba i s osou (při běžném záběrování prostoru a dialogu 2 lidí v něm). Abych ale jen nehanil, přese všechny chyby a béčkové atributy má film atmosféru (opět hlavně díky hudbě) a takový zvláštní dějový vývoj, který nelze neocenit. 6/10 ()
Že za život uvidim hafo příšernejch píčovin se dalo, dá a bude dát očekávat, že ale jednu z největších má na svědomí můj oblíbenec Carpi jsem do dnešní noc neměl ani tušení. Neuvěřitelně zdlouhavá a tupá debilita která postrádá jakýkoliv scénář, postavy nemají vůbec žádný smysl a herci v tom bordelu o 50ti větách na celou stopáž nemají co hrát a když už by měli jako hrát, tak jim Carpi napsal nějakou nesmyslnou, skoro až parodickou větu jako např. ´´kde jsou ty těla´´ , ´´oni je odtáhli´´ ? nééééé vypařili sééé :D Parta mlčenlivejch feťáků , které vede syn Pancho Willy a Che Guevary jen tak pro srandu kvávíkům zastřelí zmrzlináře a malou holčičku a pak jedou zabít tatínka v gulášku bez mozečku, kde jim v cestě stojí Leštič bot co dostal placku před tejdnem a ,,drsnej´´ zločinec sympaťák, kterej ještě stíhá balit bezduchou frigidní sekretářku a taky tam ještě běhá pár lidí než se všichni v tom guláši rozvařej na nestravitelnou kaši. Jedno z nejdebilnějších béček a nechápu že něco tak primitivního natočil fakt legendární Carpi. Remake je o proti tomu neskutečně propracovaný a artový film , ano tak moc je tohle blbé. 20%. ()
Carpenterův druhý film, je pro něho nejvíc stěžejní v jeho kariéře, zde se naučil pracovat s charaktery, vytvářet napětí a zároveň se naučil být nesmlouvavý. Nemluvě o tom že do hlavní role, obsadil afroameričana, což by dneska nešlo a pokuď by se to přeci jenom realizovalo, tak se to neobešlo bez rasistických a nenávistivých keců, které by začínali "Nejsem rasista, ale...". Carpenter v první polovině vytváří hororové dusno, kdy čtveřice šílenců projíždí městem a hledají svoji první oběť, kterou si záhy najdou a tak se v druhé polovině, může rozjet klasickou vybíjenou. A Carpenter tady poprvé použije svůj vzorec, který v budoucnu ještě několikrát zopakuje a to, "Uzavřít skupinu postav, do nějaké budovy a postavit proti nim nepřítele, který je nad rámec lidských sil" a právě v takových to filmech, je Carpenter nejsilnější. Absenci krve a velkého násilí, je zde šikovně maskováno a to tím, že je zde tma, ale vše je dobře nasvíceno, takže je velice dobře vidět, co se zrovna děje. A i ona hudba, co zde hraje, má jednoduché tóny a přesto jenom z té hudby, jde mráz po zádech, jako by se mělo něco z té černé a hluboké tmy, co obestírá policejní stanici, mělo vynořit něco víc, než jenom kriminálníci, ale to je zase jiný příběh. ()
Galerie (66)
Photo © Turtle Releasing
Zajímavosti (22)
- John Carpenter vytvořil soundtrack během tří dnů. Samostatně ho začalo prodávat až v roce 2003 francouzské hudební vydavatelství Record Makers. (HellFire)
- Zatímco hlavní hrdina je na začátku poslán na 9. okrsek 13. obvodu, film se jmenuje Přepadení 13. okrsku. (Lorge)
- Ve scéně, kdy policista Bishop (Austin Stoker) dorazí na místo přidělení, visí nade dveřmi cedule s nápisem „division 14“, nikoliv „division 13“, jak by správně mělo být. (Lorge)
Reklama