VOD (1)
Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(2)
Seriál Fallout vychází z jedné z nejúspěšnějších videoherních sérií všech dob. Vypráví příběh vítězů a poražených ve světě, kde už není skoro nic, o co by se dalo hrát. Změkčilí obyvatelé luxusních protiatomových krytů jsou po 200 letech od apokalypsy nuceni vrátit se do neuvěřitelně složitého, rozkošně bizarního a ukrutně násilného světa, který na ně čeká na povrchu. (Prime Video)
(více)Videa (2)
Recenze (324)
Bozi, musim zahrat F3 a New Vegas asi... Muzu chapat 3 postavy jako jakysi 3 playstyly typickych hracu? Libi se mini plottwisty, neorthodoxni reakce, krvavost i humor, tempo, stylizaci, atmosferu, lore. Lehke a hrave. Libi se mi, ze ze me serial nedela blbce a nemusi mit vsechno skrz nejakou B postavu neco vysvetlovat. A vyjimecne je to serial bez FILLERu. Parada! ()
Splněnej sen. Fakt se mi stává málokdy, že vidim něco, u čeho jsem dojatej čistě ze samotný existence věci, a že se ta věc povedla. Tady se ale nejen povedla, ne, ona naprosto dokonale a věrně zpracovává to, co miluju a to do tý míry, že jsem tim naprosto ohromenej. A já Fallout absolutně miluju. Je to herní série a značka obecně, která má v mym srdci jednu z nejvyšších pozic, někde mezi franšízama jako jsou Indiana Jones, Alien, Matrix a tenhle seriál teda nastavuje laťku toho, jak by adaptace videoher měla vypadat a ukazuje, že seriály jsou lepší formát pro obrovské herní příběhy a světy než adaptace "pouze filmová", která je omezená stopáží a brání využít maximální potenciál. Tady se povedlo fakt všechno od samotné myšlenky toho na čem herní Fallout staví, což je průzkum wastelandu a survival, kdy hráč prakticky bez ničeho vyrazí s nějakym cílem do post-apo krajiny a musí improvizovat, musí se adaptovat a tenhle feeling dobrodružství zpracovává seriál na jedničku. Pomáhá mu k tomu i naprosto dokonalý audiovizuál a humor, který je taktéž naprosto věrný předloze a samozřejmě, a to je možná nejdůležitější, podle mě se jim povedlo natočit seriál tak, že funguje sám o sobě a není u něj vyloženě nutná znalost her (ale mohl by sloužit jako dobrá motivace si ty hry zahrát). Všechny hlavní postavy i samotný příběh jsou podle mě skvěle napsaný. A herecké obsazení je taky naprosto top. Roztomilá Ella Purnell v roli Lucy funguje skvěle díky kontrastu její naivity vs brutalita a nekompromisnost wastelandu. A Walton Goggins jako ghoul-desperád je podle mě snad jeho životní role, ten se tu maximálně vyřádil a fakt ho žeru. Takže tak. Za mě 10/10. A podobně kvalitně bych rád viděl zpracovanej Bioshock, Half-Life a Deus Ex a konečně, proboha někdo, prosim... taky Resident Evil. :) ()
No tak já tady asi rozhodně nebudu pozitivní jako většina ostatních, kterým očividně stačí k uspokojení málo. Od Falloutu jsem čekal nabušenou scifi jízdu, ve které dostaneme nářez vizuál, nekompromisní zákony pustiny a hromadu gore, skvělé míchání příběhu lidí tam "shora" a z Vaultů a celé to bude podpořeno neutichající akcí a vývojem příběhu, ale doslova nic z toho tady nebylo ani zdaleka. Vizuálně to působí "jen" dobře, ale nic vyloženě zásadního nebo nějaký wow prvek z celého světa nedostaneme, gore je zde možná tak ve 2 scénách a i celkově seriál jede místo na brutální vlně na hodně úsměvné vlně a než aby se snažil být tím pravým postapo drsňáckým zážitkem, dělá ze sebe snad i parodii, hláškuje v nejméně vhodných momentech, ze všeho si dělá srandu a vlastně úplně zapomíná, v jakém žánru se pohybuje. Celková lore lidí je taky chabá, za celých 8 dílů nedostaneme ani pořádné vysvětlení, co a proč se tehdy událo a ani jaký byl vývoj lidí z Vaultu v posledních 200 letech. No suma sumárum prach a bída a pro mě dost možná největší zklamání poslední doby, jelikož tahle série si zasloužila epické zpracování a místo toho dostala jen nezajímavý průměr, který jak kdyby vůbec nevěděl, čím chce být. Bleh. ()
Genialita se nekoná. Je to jenom povedený western jak psal duro. Konkrétně Hodný, zlý a ošklivý. Vypadat takhle půlka herních adaptací, můžeme si gratulovat. Na druhou stranu.... postrádám smysl proč je to seriál, zatím tam bylo děje na filmovou půl hodinu. Tohle mohlo být s podstatnou péčí na úrovni Planety Opic. A v seriálech to bude někde daleko za Boys a i oproti podobnému See to vypadá trapně. Chápu stylizaci, hry jí měly také, ale zbytek vypadal top, tohle je na postapo divně vyleštěný i ve zničených kulisách. V See měl člověk respekt z venkovního prostředí. Tady jsou to kulisy... Zatím 7/10 Jo a ten černej týpek vypadá jako Denzel Washington víc a hraje i líp jako on než jeho skutečný syn. ()
spoilery, Škoda toho osmého dílu! ___Hravé, vtipné, krvavé, esteticky přitažlivé, herní předloze (Bethesda version) věrné. Ani pitomé to moc nebylo. Until... ___ Fallout obávám se trpí syndromem seriálu Ztracení: s každým dílem diváka úporným pomrkáváním navnadí na velkolepé grandfinále - a tam do sebe věci nezacvaknou, případně se ukáží hrozně banální a nefunkční. Sedm dílu se před námi krásně vykresluje svět sobeckého násilí a absurdity, kde 200 let stará válka nemá logické vysvětlení, ani uspokojivé vyústění; sklouzla po spirále násilí a boje o zdroje, až doklouzala k pro nikoho výhodné atomové válce a dala vzniknout postapo světu anticivilizační džungle, kde je v prdeli i stará i nová elita. Tohle by za mě fungovalo. Ale závěrečné odhalení, že vyhlazení většiny lidstva je v podstatě výsledkem geniálního plánu úzké skupiny mocných, jak vydělat víc peněz a získat víc moci (???), za pomoci pokusů ve Vaultech, kupovaných vyšší střední třídou (???), které pase manažerská elita uvedena do umělého spánku a postupně sériově probouzená, aby v pokusech loajálně pokračovala (???), je hrozně pitomá konstrukce, sociologicky a logicky nefunkční. ___ Proč by ekonomicky racionální a sobečtí mocní drasticky snižovali počet svých potenciálních zákazníků, když díky nim fakticky vydělávají a to tím víc čím a víc jich je? Kdo ekonomicky racionální by se tak rozhodl? Proč se jako klika mocných zbavovat příležitostí k pozemským radostem, skrze které se můžeme uspokojovat, a zapříčinit vznik všudypřítomné pustiny? Soudobá kritika kapitalismu mluví mj. o krátkozrakosti zaměření se na krátkodobý výdělek za cenu dlouhodobé devastace planety sahající dopady mimo horizont (časový a prostorový) aktuálně mocných aktérů, kteří z exploatace profitují - to je funkční a pochopitelný narativ. Ve Falloutu se tvůrci snaží konstruovat představu, že (dlouhodobou) devastaci a exploataci způsobují mocní ve prodpěch svých benefitů a příjmů - a tady je ten problém - ve stejném časovém horizontu a fyzickém prostoru, kdy z nich mají údajně mají těžit. To ale nedává smysl, protože sklízí v reálném čase a na stejné místě dopady své destrukce, a tak svým konáním naopak bortí své příjmy a zbavují se prominentních možností života mocných (pokud tedy v dalších sériích nezjistíme, že někde na planětě jsou válkou úplně nedotknutá místa, což není v případě totální atomové války pravděpodobné). Kdyby za destrukcí zkrátka stál někdo geniálně šílený, kdo nenávidí lidstvo a zlomil nad ním hůl (Problém tří těles) bylo by to mnohem uvěřitelnější. ___ Vedle nefunkční konstrukce běhu dějin je i na detailnější úrovni škoda, že do pozadí šlo téma studené fúze a mnoha side stories jednotlivých hrdinů i vedlejšěích postav. Můžeme se jich dočkat v dalších sériích, ale to pak Ztracenými smrdí ještě víc. ___ Je mi celkem jedno, že plot je v souladu s kánonem - filmový / seriálový svět je ideální příležitostí původně banálnější a méně promyšlené prvky herního světa učinit komplexnějšími, tady k tomu bohužel nedošlo. Myslím, že je velký rozdíl vzdát hold herní předloze nekritickým trváním na principu stimpacku - to je super a vtipný - a nekritickým trváním na naivně nefunkčním NWO plot twistu. Nic, já to kousnu a na další serie se těším. Ale je to škoda. () (méně) (více)
Galerie (173)
Photo © Amazon Prime Video
Zajímavosti (23)
- Kolouch, kterého Lucy (Ella Purnell) potká u vody a následně je spolknut gulperem, je opravdový. (DavidSe)
- Když Maximus (Aaron Moten) odlétá v helikoptéře na svojí misi, můžeme si všimnout na palubní desce žluté kachničky, která se objevuje jako easter egg v herní sérii „Fallout“. (BaBca_)
- Scéna, ve které technik Vaultu 33 sdělí Overseerům, že se rozbil vodní čip, je odkazem na úplně první herní „Fallout“, ve kterém hledání vodního čipu bylo hlavní zápletkou. (UncleMorty)
Reklama