Reklama

Reklama

Fallout

(seriál)
  • USA Fallout
Trailer 4
USA, (2024–2025), 15 h 53 min (Minutáž: 45–74 min)

Hudba:

Ramin Djawadi
(další profese)

Série(2) / Epizody(16)

Seriál Fallout vychází z jedné z nejúspěšnějších videoherních sérií všech dob. Vypráví příběh vítězů a poražených ve světě, kde už není skoro nic, o co by se dalo hrát. Změkčilí obyvatelé luxusních protiatomových krytů jsou po 200 letech od apokalypsy nuceni vrátit se do neuvěřitelně složitého, rozkošně bizarního a ukrutně násilného světa, který na ně čeká na povrchu. (Prime Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 4

Recenze (329)

LND 

všechny recenze uživatele

Hry jsem nehrál, ale seriál se podle mě opravdu povedl. Výborně budovaný svět, výborně natočené akční scény a humor, často černý, který se dobře hodí do postapokalyptického prostředí. Co se týká jednotlivých příběhů, tak v první půlce mě nejvíc bavila Lucy a ve druhé vault. Jediné, z čeho mám poněkud rozporuplné pocity, je přílišná podoba s Westworldem. Jonathan Nolan a Lisa Joy si nejspíš řekli, že vytáhnou stejné eso a postava Ghoula je tak povahou, chováním, dějovými linkami a téměř i ohozem naprosto identická s postavou Eda Harrise ve Westworldu. Přiznám se, že to trošku zviklalo moji důvěru v tuto tvůrčí dvojici. ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

spoilery, Škoda toho osmého dílu! ___Hravé, vtipné, krvavé, esteticky přitažlivé, herní předloze (Bethesda version) věrné. Ani pitomé to moc nebylo. Until... ___ Fallout obávám se trpí syndromem seriálu Ztracení: s každým dílem diváka úporným pomrkáváním navnadí na velkolepé grandfinále - a tam do sebe věci nezacvaknou, případně se ukáží hrozně banální a nefunkční. Sedm dílu se před námi krásně vykresluje svět sobeckého násilí a absurdity, kde 200 let stará válka nemá logické vysvětlení, ani uspokojivé vyústění; sklouzla po spirále násilí a boje o zdroje, až doklouzala k pro nikoho výhodné  atomové válce a dala vzniknout postapo světu anticivilizační džungle, kde je v prdeli i stará i nová elita. Tohle by za mě fungovalo. Ale závěrečné odhalení, že vyhlazení většiny lidstva je v podstatě výsledkem geniálního plánu úzké skupiny mocných, jak vydělat víc peněz a získat víc moci (???), za pomoci pokusů ve Vaultech, kupovaných vyšší střední třídou (???), které pase manažerská elita uvedena do umělého spánku a postupně sériově probouzená, aby v pokusech loajálně pokračovala (???), je hrozně pitomá konstrukce, sociologicky a logicky nefunkční. ___ Proč by ekonomicky racionální a sobečtí mocní drasticky snižovali počet svých potenciálních zákazníků, když díky nim fakticky vydělávají a to tím víc čím  a víc jich je? Kdo ekonomicky racionální by se tak rozhodl? Proč se jako klika mocných zbavovat příležitostí k pozemským radostem, skrze které se můžeme uspokojovat, a zapříčinit vznik všudypřítomné pustiny? Soudobá kritika kapitalismu mluví mj. o krátkozrakosti zaměření se na krátkodobý výdělek za cenu dlouhodobé devastace planety sahající dopady mimo horizont (časový a prostorový) aktuálně mocných aktérů, kteří z exploatace profitují - to je funkční a pochopitelný narativ. Ve Falloutu se tvůrci snaží konstruovat představu, že (dlouhodobou) devastaci a exploataci způsobují mocní ve prodpěch svých benefitů a příjmů - a tady je ten problém - ve stejném časovém horizontu a fyzickém prostoru, kdy z nich mají údajně mají těžit. To ale nedává smysl, protože sklízí v reálném čase a na stejné místě dopady své destrukce, a tak svým konáním naopak bortí své příjmy a zbavují se prominentních možností života mocných (pokud tedy v dalších sériích nezjistíme, že někde na planětě jsou válkou úplně nedotknutá místa, což není v případě totální atomové války pravděpodobné). Kdyby za destrukcí zkrátka stál někdo geniálně  šílený, kdo nenávidí lidstvo a zlomil nad ním hůl (Problém tří těles) bylo by to mnohem uvěřitelnější. ___ Vedle nefunkční konstrukce běhu dějin je i na detailnější úrovni škoda, že do pozadí šlo téma studené fúze a mnoha side stories jednotlivých hrdinů i vedlejšěích postav. Můžeme se jich dočkat v dalších sériích, ale to pak Ztracenými smrdí ještě víc. ___ Je mi celkem jedno, že plot je v souladu s kánonem - filmový / seriálový svět je ideální příležitostí původně banálnější a méně promyšlené prvky herního světa učinit komplexnějšími, tady k tomu bohužel nedošlo. Myslím, že je velký rozdíl vzdát hold herní předloze nekritickým trváním na principu stimpacku - to je super a vtipný - a nekritickým trváním na naivně nefunkčním NWO plot twistu. Nic, já to kousnu a na další serie se těším. Ale je to škoda. () (méně) (více)

Reklama

Chen 

všechny recenze uživatele

V podstatě perfektní mix brutality, bizarnosti a postapokalyptické sci-fi. A jako ten, co má s hrami Fallout jen okrajové zkušenosti jsem rád, že je to určeno i pro neznalce předlohy. A řešit v tomto případě to, že jedna z postav používá zájmeno "oni" je v trošku dramatické s ohledem na to, že je má prostor maximálně deset minut. ()

PavelVanekArt 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mám to štěstí, že jsem fanda nových her (3, 4, New Vegas a 76), mám holt rád styl RPG Bethesdy, jejich hry se dají hrát dokola a pokaždé jinak, platí jak pro Fallout, tak pro Skyrim. Falloutu jako seriálu jsem se trochu obával a skoro to naplnilo moje obavy, ale obrovskou měrou jsou za mě vykonpenzovány odkazy na hry výše zmíněné, poznal jsem hromadu easter eggů, propojenst s lore her, je to čistej fan servis pro lidi, kteří mají rádi nové Fallouty, ti dinosauři co honí nad jedničkou a dvojkou, holt to není pro ně. Efekty jsou chvilkama až přepálený a praktický efekty někdy až moc průhledný (maska Goginse). Herecky fajn, příběh mě upřímně ani moc nezajímal, užíval jsem si vizuál a svět Falloutu, stejně jako ve hře. Ale jakmile zazněla titulní melodie Falloutu 4, byl jsem spoko. 4* a.k.a 85% ()

J.Lajner 

všechny recenze uživatele

Seriál Fallout není výborný kvůli nádhernému vizuálnímu kabátku a slušně zpracované akci (když už na ní dojde). Není to ani o tom vystihnutí jedinečné estetiky, jakou je slavná herní značka proslulá. Tahle televizní show funguje, protože její tvůrci jsou sami fanoušci videoher. Nolan, Wagner a Robertson-Dworet znají hry ze série Fallout. Hráli je nesčetněkrát a vědí, jak důležité je odvyprávět dobrý příběh. Namísto doslovného přepisu jedné konkrétní dějové linky si vytvořili příběh vlastní. Svou vlastní fanfikci vycházející z milovaného zdrojového materiálu. Fallout není bezchybné dílo, avšak přístup jeho tvůrců za bezchybný klidně označím. Ani těch několik výtek (častý prvek náhody, scenáristické zkratky) nedokáže nalomit mé vnitřní přesvědčení, které říká, že jsem konečně viděl povedenou herní adaptaci. A vás ostatní, hrou nepolíbené jedince, srdečně zvu, jelikož tenhle bizarní svět má a do budoucna ještě určitě bude mít, co říct. ()

Galerie (173)

Zajímavosti (23)

  • Vault 31 využíval stejné technologie kryogeniky jako vault 111 z videohry „Fallout 4“. (Veskoslav)
  • Když Maximus (Aaron Moten) odlétá v helikoptéře na svojí misi, můžeme si všimnout na palubní desce žluté kachničky, která se objevuje jako easter egg v herní sérii „Fallout“. (BaBca_)
  • Vault 33 je navržen podle vaultů, které můžeme najít ve videohrách „Fallout 4“ a „Fallout 76“. Vstupní hala je přesná kopie té herní. (Veskoslav)

Související novinky

Seriálový Fallout má datum premiéry

Seriálový Fallout má datum premiéry

25.10.2023

Seriálová nabídka streamovací služby od Amazonu se brzy rozroste po Pánovi prstenů o další slavnou značku. Už příští duben totiž na Prime Video dorazí adaptace kultovní herní série Fallout od… (více)

Reklama

Reklama