Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bývalý losangeleský drogový dealer se snaží napravit, ale minulost a vztahy s podsvětím mu zajistí místo v hledáčku protidrogové policie, mexických agentů i mexických drogových kartelů. (Filmbox)

Recenze (107)

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Dave Grusin: 1. Surrender To Me - Ann Wilson & Robin Zander ,2. Do You Believe In Shame? - Duran Duran ,3. Recurring Dream - Crowded House ,4. Give A Little Love - Ziggy Marley & The Melody Makers ,5. Don't Worry Baby - The Everly Brothers & The Beach Boys ,6. Dead On The Money - Andy Taylor ,7. Unsubstantiated - The Church ,8. Beyond The Sea - Bobby Darin ,9. Tequila Dreams - Dave Grusin ,10. Jo Ann's Song - Dave Grusin ()

Ravi 

všechny recenze uživatele

Klasická pohodovka s Gibsonem, kterou koření svižný příběh o sporech s policistou Russellem v přetahované o M. Pfeiffer. Čekal jsem žánrovou pecku, ale nedočkal jsem se. Zkrátka bez problému koukatelná detektivka s několika světlými momenty, která ale nemůže zkušenějšího diváka vytrhnout z klidu. 60% = 3/5 ()

Reklama

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Opět nostalgie jak bejk a tomu odpovídá i hodnocení. Z hlediska akce je to mírná nasládlá slabota, ostatní pasuje tak akorát. Příběh nic moc, celkově příjemné k navození vzpomínek a uvědomění si běhu času, který je neúprosný ke všemu. Po jedné hvězdě každému z modrooček, alespoň tady se na dvě hoďky zastavil čas tím lepším směrem. ()

Antek 

všechny recenze uživatele

Review filmů s Michelle Pfeiffer #8: Robert Towne byl svého času považován za jednoho z nejlepších scénáristů ve filmové branži. Jeho dialogy měly říz a správnou pointu. Jenomže v tom právě spočívá problém se skvělými scénáristy nebo obecně lidmi, kteří rádi pracují se slovy: už o něco méně obratně pracují s filmařskými postupy. Takže zatímco vizuálnější režiséři rádi text upravují (respektive umazávají), aby mohli vyprávět obrazem, scénáristé/režiséři rádi vysvětlují skrze promluvy postav a ke svým textům jsou víceméně macešští. Ostatně Towne se tím ani netají, když celý film začne dialogem, který se odvíjí na pozadí černé obrazovky a úvodních titulků. Jako by nám říkal, že tady půjde více o slova, než o akci. A toto své úvodní prohlášení naplňuje do puntíku. Takže hlavní postavy mluví a mluví, zatímco se mění prostředí. Mluví doma, mluví v restauraci, mluví v autě, mluví v kanceláři, mluví na lodi a tak dále a tak dále. Někdy dokonce dojde k propojení (například nádherný západ slunce a dialog Rusella s Gibsonem na houpačkách), které dává pocítit, jak by to celé mohlo být ještě o třídu lepší. Ten film rozhodně je dílem umělce, nikoliv prázdným kalkulem: ať už z pohledu výpovědi (Towne do něj obtiskl své tehdejší problémy se starým přítelem Jackem Nicholsonem, se kterým se tahal po soudech), tak filmové inspirace (celé to působí jako pocta filmům ze 40. let, kdy muži byli ideální a ženy buď Mrchy, nebo Trofeje). Navíc je ze snímku cítit i potřeba vypovídat se z frustrace, které Towne cítil jako scénárista, jehož neustále někdo o něco žádá (stejně jako Gibsona v roli dealera drog). Tequila Sunrise je tak filmem, u kterého sice tušíte, že člověk za kamerou je velice chytrý a meta, ale není ve vašich silách to úplně docenit. Hlavní herecké trio je moc fajn (Michelle Pfeiffer si s rolí Trofeje poradí naprosto hravě a vtiskává jednorozměrné postavě uvěřitelnost, což rozhodně nebyl lehký úkol), Raul Julia všepohlcující a ta snaha nejít divákovi v ústrety sympatická. Pokud si dáte tu práci a zasadíte film do určitého kontextu, získá tím další dimenzi  – jenomže to by po divákovi neměl tvůrce nikdy chtít a ani to předpokládat. Je to prostě tak, že mezi výjimečným tvůrčím záměrem a výjimečným tvůrčím výsledkem je hodně dlouhá cesta, kterou se ne vždy podaří ujít. PS se spoilerem: Navíc, když vám celý film producenti zkazí happy endem, který je tak okatě nesmyslný (a zbytečný), a tolik v rozporu s veškerým směřováním, že to fyzicky bolí. ()

Eawy 

všechny recenze uživatele

Nadpriemerný thriller s výborným obsadením, dobrým soundtrackom. Po tomto všetkom troška zaostáva samotný príbeh, ktorý je nedomyslený a z môjho pohľadu sa dej začína od prostriedku. Melovi Gibsonovi som úplne v jeho úlohe uverila. Michelle Pfeifferová bola veľmi dobrá voľba, lebo táto rola jej sadla dokonale. Kurt Russel si však nedomyslel svoju postavu a veľmi ma hnevalo ako tam celý čas pobehoval ako najdôležitejšia postava. Z tohto dôvodu 70% ()

Galerie (43)

Zajímavosti (8)

  • Úloha Nicka bola ponúknutá Patovi Rileymu, ktorý v tom čase pôsobil ako tréner Los Angeles Lakers. Keď ju odmietol, producent Thom Mount ihneď kontaktoval Kurta Russella. (m.a.t.o.)
  • Snímku mala pôvodne produkovať spoločnosť Warner Bros. s rozpočtom 33 miliónov dolárov. Keď od produkcie odstúpila a z projektu sa stal nezávislý film a rozpočet klesol o 10 miliónov dolárov. Napriek tomu sa v tom čase jednalo o najdrahší nezávisle produkovaný film. Producent Thom Mount zdôvodnil odstúpenie spoločnosti Warner Bros. od financovania filmu s tým, že Warnerom sa nepozdával scenár, ktorý vykresľoval policajtov v zlom svetle a zároveň hlavnou postavou bol bývalý drogový díler. (m.a.t.o.)

Reklama

Reklama