Reklama

Reklama

Dosud se nenašla nevěsta, která by se krásou vyrovnala namyšlenému králi salernskému (V. Dlouhý). Košem dostala i chytrá a půvabná princezna riminská (P. Ptáčková). „Vezmu si ji, až bude jeptiškou a já mnichem!“ vzkázal Nicolettě po jejím bratrovi Riccardovi (M. Dlouhý) král ze Salerna. Nicoletta se ale pustila do „boje“. V přestrojení za malířku se vypravila na salernský dvůr, aby zde nabídla své služby. Měla velký úspěch u princezny Margueritty (M. Hrubešová), u královny (J. Hlaváčová), a i pyšný a do sebe zahleděný panovník si objednal svůj obraz na hedvábí, a co víc – začal se o tajemnou malířku zajímat… (Česká televize)

(více)

Recenze (63)

Gig 

všechny recenze uživatele

Opět duo Ráža, Hapka a pohádka. Tato je mimořádně povedená. Ač se jedná o komorní pohádku nebo spíš pohádkový romantický příběh o kráse, ošklivosti a to jak těla, tváře, tak i duše. Příběh o zhýčkaném následníku trůnu, kterého vychovávají královští rodiče ve lži a jeho sestře, která není zrovna nejhezčí. Navíc je to dívka a není následnice trůnu a tím si s ní nejen bratr, ale i rodiče utahují a vlastně ji taky drží ve lži, že nic nemůže dokázat a nikdy se nevdá. Navíc Mirek Dlouhý jako bzdoucí král mi hodně připomíná tím postojem i vizorem Ludvíka XIV. ve filmu Muž ze železnou maskou s Chamberlainem v hlavní roli. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších tv pohádek a to z několika málo důvodů - je zahraná bez výjimky perfektními herci, kteří jsou perfektně obsazení (a obzvlášť Markéta Hrubešová dokáže očima zahrát víc tónů, než harfeník při pokusu zahrát na harfu fear of the dark od Iron Maiden) a druhou zásadní věcí je scénář, respektive postavy, které jsou díky dialogům inteligentní a přestože některé jsou obdařeny knírkem pedofila, jsou perfektně sympatičtí a i když nevím, co na to dítě, tak i absence jakéhokoliv zla je tu příjemná (takže žádní čerti a padouši). Na tak abnormálně komorní pohádku, co se odehrává asi ve čtyřech papundeklových interiérech a jednom exteriéru je to skvělé skóre. ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Solidní, pěkně zahraná dialogická telenovela v příjemných renesančních kulisách. Spíš dvoudílná než jednodílná: Z počátku silně působí mravní poselství a vkusná romantika celého příběhu, později se čím dál víc natahuje a ždímá ta všeobecná zamilovanost ústřední čtveřice. Taky je dost těžko uvěřit, že by italský renesanční kavalír (navíc lokální král) trpěl tak nemístným strachem vyznat lásku své milované. Pohádka je každopádně must-see pro milovníky Vladimíra Dlouhého, protože vidět ho coby „krásného krále“, jehož krása spočívá v kníru a přeondulované hřívě, za jakou by se v 80. letech nemusel stydět ani nejteplejší dolnorakouský metalista, je velmi nevšední zážitek. Obě princezny jsou nicméně opravdu krásné a zvláště Markéta Hrubešová zde prokazuje, že když se patřičně položí do trpící senzitivní dobrotivé introvertní oduševnělé princezny, nepotřebuje si na natáčení ani brát svoje jindy nepostradatelná prsa. ()

hanikrivi 

všechny recenze uživatele

Skvělá televizní pohádka spíše pro dospělejší diváky, kteří ocení konverzační humor a výborné herecké výkony. Nezapomenutelný je asi Vladimír Dlouhý, jak pohazuje svou zlatou hřívou. :-) Překvapilo mě, že i pro zcela vedlejší role pan Ludvík Ráž vybral herce takového formátu jako je Radoslav Brzobohatý. Moc mile na mě působí i to, že to tentokrát není princ, který se rozhodne získat a napravit dívku svého srdce, ale princezna, jinak zcela rozumná. Další hvězdička je za umírněné, ale elegantní kostýmy a za to, že se v pohádce maluje. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tohle je aspirant na nejhorší "papundeklici" všech dob. Hloupé, unylé a nudné. Ovšem až uzříte Vláďu Dlouhého, majícího být za sličného krále, namaskovaného tak, že máte dojem, že je na hormonech a čeká na přešití, budete ryčet smíchy. Fetiš paruk zde hraje prim. Michal Dlouhý působil hodně úchylně v tom připlácnutém hnusu na hlavě. Pavla Vitázková vypadala jak HIV pozitivní, na hlavě jí ještě navíc zdechlo cosi blíže neidentifikovatelného. Paruky byly fakt super děs, pohádka si nevedla dobře ani v jiných disciplínách. Co dialog, to unikátní perla. Asi je psal pták Loskuták. Příslovečné místo určení rovněž skvěle fungovalo, divák si měl představit, že jsme zřejmě ve slunné Itálii, nezmínit se o tom, z těch papundeklů bych to sám nikdy nepoznal. Ještě solidní práci odvedla kostýmní výtvarnice Evženie Rážová a Petr Hapka dodal spolehlivě vznešený hudební doprovod, jinak je to bolestně debilní. Pohádkové kouzlo pláchlo do studených krajin, zde bylo hodně teplo. Jestli je tohle v červených číslech, můžu opětkovat už cokoliv. 1/10 ()

Galerie (5)

Zajímavosti (6)

Reklama

Reklama