Režie:
Kristoffer BorgliScénář:
Kristoffer BorgliKamera:
Benjamin LoebHudba:
Owen PallettHrají:
Nicolas Cage, Julianne Nicholson, Michael Cera, Tim Meadows, Dylan Gelula, Dylan Baker, Jessica Clement, Lily Bird, Star Slade, Kaleb Horn, Liz Adjei (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nenápadný vysokoškolský profesor Paul (Nicolas Cage) se ze dne na den začne objevovat ve snech milionů lidí po celém světě a stane se tak globální celebritou. Rázem se mu začnou plnit všechna jeho přání, ale také pozná, jak vysoká je cena slávy. Nicolas Cage podává životní herecký výkon v dokonale zábavné společenské satiře. (Aerofilms)
(více)Videa (1)
Recenze (296)
Skvělá premisa a Cage v excelentní kondici. Celou první polovinu jsem byl skoro nadšený, ale pak tomu spadne řetěz a Borgli začne bezradně tlačit na humor a „společenskou kritiku“ na první dobrou. Reklamy ve snech už jsou vyloženě cringe v nedobrém slova smyslu. Když se to snaží o vážnost, tak to bohužel moc nefunguje, protože Paul je postupně čím dál víc zástupná figurka než hrdina, na kterého by se dalo napojit. Kdyby to dělal Kaufman, tak to jde mnohem dál, říkal jsem si několikrát. Ale jako odpočinková záležitost velmi fajn! Jenom jsem čekal víc. ()
Od princezny Marušky po Freddyho Kruegera, aneb zebří beta samec vyveden bez vlastního přičinění ze stáda a následně dravými šelmami zahnán zpět.. Alegorický vůz slávy ozdobený její opojnou hodnotou, zaplacenou cenou a rychle nastupující pomíjivostí přijíždí se zajímavým střihem, který si hraje s orientací diváka v čase a prostoru, allenovským vkladem podzimních konverzací a pár scénami, které údajně některé nutí vypíchnout si oči a já nevím proč (profesor Matthews prdí na nevěru). Myšlenka závěrečné dohry je zjevná, ale otázkou je, jestli byla na místě.. V rolích s prvky autoreflexe to Cageovi v poslední době sluší (a tím nemyslím to, že vypadal jak Honza Nedvěd).. ()
Satirická alegorie našeho světa má vše, v čem se nacházíme. Média, reklama, sociální sítě. Ta úžasná absurdita, kdy lidé viní toho, o kom se jim zdá, že mají špatné sny! Tedy nejprve mají skvělé, a tak se s Paula stane vyhledávaná hvězda, ovšem jakmile se z něj stane Freddy Krueger, propadá se na příčku nežádoucího vyvrhele. Samozřejmě větší bžunda by byla, kdyby se jako v Elm Street vše promítalo do skutečnosti, ale takhle je to nakonec lepší, páč je ukázáno, co dokáže člověk, když chce na někoho hodit své problémy. Ušetřena není ani omladina, co má ze všeho trauma a co by si nejspíš potřebovala nějaké ty skutečné hrůzy prožít, aby věděla, co to slovo znamená. Děsivá je Paulova bezmocnost, kdy si ani ve snech nemůže vyřídit účty s těmi, co ho napadají, jelikož zkrátka sny druhých ovládat nemůže. Nebo ano? A pak ty všudypřítomné mobily, bez nichž se někteří ani nenají... Talking Heads - City of Dreams. O dvě * lepší než Je mi ze sebe špatně. ()
To se mi snad zdá! Cage má za sebou v poslední době spoustu řekněme neotřelých projektů a já musím říct, že právě přes to mám tohohle borce hodně rád, ale divím se, že právě tahle přeceňovaná vocasárna kterou by pecky jako Mandy nebo Mamka a Taťka sežvejkaly a vyplivly u lidí tolik boduje. Ok ten námět je super to nehodlám nijak rozporovat, ale problém je v tom, že tvůrci ho nebyli schopní uchopit a adekvátně s ním pracovat. Navíc na konci jsem čekal aspoň nějakou pointu ve stylu proč se to vlastně všechno děje, ale ten konec je úplně totálně zahranej do autu jako příklad absolutní tvůrčí neschopnosti. Za nápad jako takovej a za Nica kterej je standartně v pohodě a odehraje si co potřebuje to dostane ty průměrný dvě hvězdice, ale na víc to nebude ani náhodou.35% ()
Galerie (46)
Zajímavosti (15)
- Ako vo väčšine svojich úloh, aj tu si Nicolas Cage vymyslel účes sám. (Arsenal83)
- V New York Times napísali, že kvôli erotickej scéne medzi Paulom (Nicolas Cage) a Molly (Dylan Gelula) si "možno budete chcieť dať vypichnúť oči". (Arsenal83)
- Nicolas Cage označil Ariho Astera za režiséra, s ktorým by chcel najviac spolupracovať. Tu sa stretli v kombinácii herec - producent a bol to práve Ari Aster, ktorý oslovil Cagea s ponukou hlavnej roly. (Arsenal83)
Promiňte, ale neznám vás? Jeden z nejideálnějších filmů před spáním, co jsem kdy viděl...no, to by možná nebylo úplně přesné, ale jeden z nejoriginalejších filmů novodobých filmů, co jsem viděl, by to byl určitě. Námět o chlápkovi, co se začne zjevovat lidem ve snech zkrátka zněl pořádně originálně a nálakal mě. Nevzpomínám si, že bych někdy u nějakého filmu slyšel o něčem podobném. To se mi zdá pracuje se slibným námětem zajímavě v mnoha směrech. Skvělá hříčka a jízda mnoha pocitů. od nadšeného přijetí té představy ze strany profesora, potýkání se s náhlé slavou a satirickým vykreslením mediální agentury až po momenty, kdy se začíná o novém fenoménu sice pro diváka absurdně, ale pro postavy i celkem seriozné diskutovat (epizodka s dívkou z agentury, u které bych se snad obešel bez toho fekálního vtípku.) Je to opravdu absurdní komedie, drama, psychologický terror a satira v jednom. A skvěle to funguje. Co se týče samotného explicitního ztvárnění snů, které si zahrává s horrorem, tak to je opravdu napadité a sugestivní. Bylo zajímavé se v něčem takovém sám před spaním ocitnout a jsem opravdu docela zvědavý, o čem se mi bude dneska zdát.:D Otočení slávy, kdy Paul začal spáčům ve snech už brutálně ubližovat a dostalo se mu za to veřejného lynce přieslo teprve zajímavou gradaci. Bylo to emotivní, pokračovalo to v záhadném bizarním stylu, ale nastolilo to i pozoruhodné otázky, jak vůbec Paul může mít na svědomí sny, ve kterých se objevuje, když jsou někoho jiného. To je paradox, co?:D Ale tohle je prostě originální podívaná. Dokonce se sám Paul stane obětí sebe sama. .. Docela mě zasáhla ta ukázka trpění za představu někoho jiného, tento snímek v tomto ohledu nastavuje zrcadlo nastavuje době, která je na jednu stranu přecitlivělá (všechno je trauma), na druhou stranu kolorit sociálních sociálních sítí je všechno zpochybnit, takže i omluva v slzách byla shledána jako neupřímná a nedostatečná...Docela jsem si musel představovat, jak by se sám na straně spících zachoval... No, asi bych měl taky trauma.:D Vlastně je zajímavé, jak to má na jednu stranu absurdní námět, ale pracuje se s ním skoro realisty, téměř taky bez patosu a nějakých zvláštních efektů. Dokážu si představit, že nějak takhle by se to skoro mohlo odehrát. A ta kombinace skvělého bizarního příběhu a realistického zpracování s creeepy snovými odbočkami mě dost bavila. Tohle se mi fakt líbilo celé a nějak takhle si představují ideální progresivní pro rok 2024 (2023, pardon.), protože takových hříček prostě není nikdy dost. A tohle je navíc komplexní s unikátní hříčka, u které nikdy není jasné, kam se otočí. Ale svou zvláštností je zábavná, ne samoučelná. Nicolase Cage moc nemám nastudovaného, doteď jsem moc nechápal v čem spočívá ta jeho popularita, krom toho, že hraje v blbostech...Ale tady předvedl skvělý vyzralý výkon. Byl super, do svého profesora se téměř převtělil. Kdo ví, jestli si za ty děsivé sny nemohl sám, když si u těch prvních stěžoval, že jen přihlíží? A někdo si stěžuje na zakončení, které vyšumí do ztracena? Kéž by to bylo skutečné. P.S. Naštěstí si můžeme kdyžtak pořídit Norio a všechny výtky panu Borgii a Cageovi říct osobně, že jo? Já bych jich ale fakt moc neměl. () (méně) (více)