Reklama

Reklama

Obsahy(1)

57 let po tvrdé zkoušce s mimozemským tvorem je Ellen Ripleyová v hyperspánku zachráněna dálkovým záchranným týmem. Dojde dokonce k vyšetřování, při kterém ji chtějí obvinit ze zničení tvora, o kterého vysoce postavení vojenští pohlaváři stáli. Nakonec je osvobozena, je jí ale nabídnuta účast na jiné výpravě: na planetě, odkud vetřelec pocházel, mezitím vznikla kolonie s lidskými obyvateli. Ti se nyní odmlčeli a chystá se mise složená z vojáků námořní pěchoty, kteří mají na planetu sestoupit a vyšetřit, co se tam stalo. Ripleyová se svými znalostmi nebezpečného tvora by se v ní uplatnila. Ta se rozhodne takto skončit s nočními můrami a nepříjemnými vzpomínkami na monstrum – vetřelce a s nabídkou souhlasí. Znovu se tedy ocitá na nehostinné planetě, kde nacházejí kolonii opuštěnou. Jediný, koho najdou, je malá vystrašená holčička. Brzy zjistí, že všichni obyvatelé se stali oběťmi vetřelce – ne však jednoho. Vetřelci se poněkud rozmnožili a planeta je jimi zcela obsazena… (TV Prima)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (1 580)

H34D 

všechny recenze uživatele

Možná právě tady vzniklo to rčení, že dobrý sequel musí nabídnout všeho víc, než originál. Vetřelci Jamese Camerona jsou naprosto masakrální, atmosferický, úzkostný, hororový, akční nářez, který skutečně dokáže první díl překonat snad ve všech ohledech. Je to opravdu ten typ pokračování, který důstojně kráčí ve šlépějích svého předchůdce a přesto dokáže expandovat do šířky i délky. Místy jsem si říkal, že jde snad až o rodinný, byť tedy ryze dospělácký velkofilm, který skvěle funguje i po 35 letech. Doslova jsem z něj měl špatné spaní... 9/10 ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Viva la Jim!! to snad ani nejde tocit jeden bezchybny film za druhym. James Cameron, nenapadny, ne prilis prubojny (aspon na pohled a taky chovanim) clovek, puvodem ridic kamionů... No kdo by od neho cekal tolik geniality, tolik skvelych napadu, zlepsovaku a nejuzasnejsiho vizualu.. Aliens tedy rozhodne nejsou vyjimkou, dokonce me dostali jeste vice nez Scottuv uvodni atmosferak.. Asi me proste bavi vic tvrda, drsna, hlaskujici armada proti hordam tech nejhorsich nocnich mur ve vesmiru nez komorni dusivy snimek odehravajici se v jedne lodi s jednim alienem.. ne ze by byl Ridleyho opus nejak vyrazne horsi, ale nezaujal tak jako tohle. Podle mne totiz Aliens jsou nejlepsi akcni film vsech dob, nikdy sem nevidel tak precizne zvladnute sceny, atmosferu a take samozrejme skvele zahrane role. Weaver je tezka bad-ass, hlavne finalni souboj je naprosto skvely, dale mne nejvice bavil neustale vydeseny chudak vojin a pak samozrejme Bishop.. Cameron dokazal i z jednoduchych vojenskych scen udelat prehlidku perfektne zvladnute vojenske prehlidky a alieni jsou neskutecne dokonali, scena jak se hrnou na Biehna, je uplne best. Nechybi ani poradna zapletka, desive odpocitavani casu zbyvajiciho do smrti a take mnohem vice objasnuje tenhle film zvyky a obyceje monster.. proste dokonale ()

Reklama

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Dvojka snad nemůže být odlišnější od jedničky a přesto mají oba filmy společného víc, než se na první pohled zdá - i když v menších obměnách. Partička kolem Ripleyové se znovu mění v hrstku ustrašených zoufalců, samotná Ripleyová v závěru zachraňuje malou Newt, která zdařile nahradila kocoura. Nechybí ani android (za "zlého" Ashe jen nastoupil hodný Bishop), závěrečné odpočítávání do blížící se destrukce, poslední vetřelec (tentokrát královna), jenž je znovu vypuštěn do kosmického prostoru a sladký happyend opět končí hibernačním spánkem. Jen těch vetřelců je tentokrát mnohem víc. Jak je vidět, Cameronova schopnost obměňovat Scottovo základní schéma i jeho jednotlivé motivy se vyplatila do puntíku. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Cameronovi "Vetřelci" dodnes zůstávají zcela ojedinělým projektem. Ne z hlediska konceptu vytvořit pokračování úspěšného titulu, které bude stylově zcela odlišné, ale coby mainstreamový blockbuster a akční hit sezóny cílený na co nejširší publikum, jenž jako ústřední motivy vyprávění staví mateřství a genderové role. Jediný další titul, který tato témata pojímá v podobné šíři, je Tarantinova óda na mateřství a ženské bojovnice "Kill Bill", ale ta je stejně jako ostatní snímky autora určená výrazně užšímu a vytříbenějšímu publiku. Výjimečnost „Vetřelců“ spočívá v tom, že na rozdíl od jiných titulů, kde v hlavních rolích vystupují aktivně jednající ženy, zdejší hrdinka si zcela uchovává veškeré ženské atributy a není při tom vůbec objektivizována či sexualizována. V tom se zásadně liší od často vzpomínaných akčních hrdinek jako Wonder Woman či Xena, jež bývají dnes uznávány jako milníky v emancipaci ženských postav v popkultuře, ale svou sílu a zdánlivou nespoutanost vykupují tím, že jsou uzpůsobeny tradičně podmaňujícímu voyeuristickému pohledu. Ellen Ripley ční dokonce i ve filmografii Jamese Camerona, jenž ve všech svých filmech upřednostňoval silné ženské postavy, neboť se nenechává zastínit muži (jako postavy v "Pravdivých lžích" či "Avataru") ani není definována svými emocemi (viz "Propast" či "Titanic"). Také není stigmatizovaná absencí penisu jako Sarah Connorová z obou "Terminátorů", která v prvním díle je typická dáma v nesnázích, aby se posléze ve dvojce ze strachu z přicházející hrozby transformovala do androgynní bytosti, jež se zoufale snaží být silnější než muži, čímž se ale jen vzdaluje svému synovi (principielně lze děj "T2" shrnout jako boj za mateřskou podstatu Sarah Connorové, která chce mermomocí svému synovi nahradit otce, až on nevyhnutelně jako začne vzhlížet k terminátorovi, jemuž se Sarah, na rozdíl od ostatních mužů, s nimiž předtím byla, již nemůže vyrovnat; závěrečná oběť terminátora tak není pouze zárukou lepší budoucnosti lidstva, ale také navrácením ztraceného ráje mateřského objetí). Cameron ve "Vetřelcích" navazuje na princip genderové profilace hrdinky z prvního "Vetřelce", ale ještě ho více upřednostnil, aby zdůraznil podstatu postavy. Také tentokrát se Ripley ocitá uprostřed tradiční patriarchálního světa, jehož principy jsou ještě zdůrazněny tím, že namísto kariérní hierarchie posádky nákladní lodi je vržena do tvrdě machistické společnosti mariňáků. Jistě, i v tomto kolektivu najdeme ženy, ale příznačně jsou buďto upozaděny v pasivních či přímo pečovatelských pozicích jako pilotka Colette Ferro a zdravotnice Cynthia Dietrich nebo se jako Jenette Vasquez musí o své místo v kolektivu hlásit stylem Sarah Connor, tedy že budou mužnější než muži. Zákonitě je Ripley upozaděna hlučnými a egocentrickými vojáky, vůči jejichž suverenitě a skotáctví vyznívá až jako hysterická matka peskující neposlušná děcka, u nich nemá žádnou autoritu. Ale podobně jako v prvním filmu série, i tentokrát se pravá podstata a síla Ripley odhaluje právě v kontrastu vůči ostatním figurám, když ty začnou odpadávat. Ripley přebírá iniciativu a ukazuje svou rozvahu a racionalitu (oproti zkratovité Vasquez), aktivně řeší nastalé problémy (na rozdíl od panického plukovníka Gormana) a především je člověkem činů (a ne jen siláckých řečí jako Hudson). V momentě, kdy jsou odstraněny všechny mužské postavy (Bishop je coby android jakoby ekvivalentem gaye, tedy přítele a pomocníka ženské postavy), plně vykrystalizuje odklon snímku od tradičních genderových norem. Ripley se neupíná k nějakému muži (naopak Hicks se upíná k ní) a tak i vyprávění směřuje k ustanovení nikoli heterosexuálního páru, nýbrž páru matka-dcera. Při tom ale matka není vnímaná jako pečovatelka, tedy z podstaty pasivní ideál mramorizovaný v 50. letech, nýbrž coby ochranitelka a tedy i aktivní figura. Finální konfrontace Ripley a vetřelčí královny je pak soubojem dvou matek, potažmo skrze postavu Newt, o niž se doslova přetahují, nabývá podobu střetu milující matky a zlé macechy - viz ikonická fráze „Get away from her, you bitch!“ () (méně) (více)

choze 

všechny recenze uživatele

"TIHLE LIDÉ JSOU TU, ABY TĚ CHRÁNILI. JSOU TO VOJÁCI." - "ALE TO NÁM NEBUDE NIC PLATNÉ." Pamatuju, že když jsem tenhle úžasnej biják viděl poprvé v pubertě, málem jsem z toho onemocněl a dodnes je to strhující podívaná, která neztratila nic ze své působivosti a kouzla. Cameron si zaslouží obdiv zato, jak pietně a přitom zcela po svém dokázal navázat na příběh a mytologii originálu a vytvořil tak jeden z nejfunkčnějších sequelů v dějinách filmu a jeden z nejlepších blockbusterů. Z klíčových scén jedničky jakými bylo vyhřeznutí obludy z hrudníku, detektor pohybu, závěrečný odpočet, autodestrukce a následný souboj jedna na jednoho udělal trademark série a se svou troškou přišel i do mlýna mytologie celé série, když divákovi odpověděl na původ vajec vytvořením vetřelčí královny (osobně bych dal přednost odhalení původu té lodi co je vezla, ale což). Z postavy Ripleyové udělal další Sáru Connorovou a dokonce jí dohodil představitele Sářina ochránce, Michaela Biehna a přihodil mateřský vztah k malé Newt. Postavy žijí, dýchají a mění se před vašima očima (nenápadný Burke v opravdu hnusného padoucha, prudič Hudson a "blbec" Gorman zase v hrdiny), masky, makety, speciální efekty a výprava jsou velkorysé a až na pár přehlédutelných výjimek (zadní projekce při likvidaci vajíček u královny) dokonalé. Scéna zabíraná z pohledu kamer, které mají na sobě mariňáci je skvostná. Dokážete si asi představit, jak strašně zklamaný jsem musel být, když jsem si hned po VETŘELCÍCH půjčil velmi nudnou PROPAST. Mimochodem taky vám ty stíhačky ve VETŘELCÍCH připomněly ty létající stroje z budoucnosti z TERMINÁTORů? ()

Galerie (128)

Zajímavosti (200)

  • Desátník Hicks (Michael Biehn) má na své skříňce na palubě Sulaca jmenovku Cpl. J. HICKS. V rozšířené speciální edici však Hicks odhalil své křestní jméno - Dwayne. Na jmenovce by tedy mělo být „Cpl. D. HICKS“. Vzhledem k tomu, že postavu původně hrál herec James Remar, je pravděpodobné, že Hicks původně sdílel své křestní jméno s hercem, který ho hrál, jako je tomu u všech ostatních mariňáků ve filmu. Jméno Dwayne bylo pravděpodobně vymyšleno později, ale rekvizita se už nezměnila. (Jan.Kanak)
  • Na konci filmu je vedle Bishopa (Lance Henriksen) vidět standardní fyziologický roztok používaný běžně ve zdravotnictví na ředění krve. Tento měl dobu expirace rok po natáčení filmu, konkrétně 07/87. (Pyron)
  • Při scéně, kdy transportér vjíždí do výrobníku atmosféry, kde jej kamera snímá shora, se nejedná o miniaturní modely, nýbrž o obrázek namalovaný dekoratérem. Transportér je do obrázku naanimován. Taktéž některé záběry na výrobník atmosféry jsou namalované obrázky/kulisy - nejedná se o model. (SsgtJira)

Související novinky

Zemřel Bill Paxton, Hudson z Vetřelců

Zemřel Bill Paxton, Hudson z Vetřelců

26.02.2017

Pooperační komplikace nám dnes sebraly hereckého veterána Billa Paxtona. Mladší ročníky tohohle pána možná neznají, v 80. a 90. letech ho však nešlo přehlédnout. Kdo za to může? V první řadě James… (více)

Avataří sága bude mít 5 dílů

Avataří sága bude mít 5 dílů

14.04.2016

Pamatujete si, jak se v roce 2012 vyklubaly ze dvou sequelů Avatara tři? James Cameron tehdy zvednul nejedno divácké obočí, no a teď se mu to povedlo znovu. Jeho vystoupení na CinemaConu totiž… (více)

O čem měl být pátý Vetřelec?

O čem měl být pátý Vetřelec?

30.11.2015

U 20th Century Fox nedávno zrušili dva velké filmy. Nejdřív se škrtly plány na Fantastickou čtyřku 2, protože jednička bolestivě neuspěla, a záhy jsme přišli o pátého Vetřelce. Ten je údajně jen… (více)

Reklama

Reklama