Reklama

Reklama

Hoši z Brazílie

  • Česko Kluci z Brazílie (více)
Trailer

Obsahy(1)

Mladý židovský lovec Barry Kohler kontaktuje svůj velký vzor, Ezru Liebermana. Lieberman je po celém světě známý jako neústupný lovec nacistů. Kohlerovi se podařilo zjistit, že se skupina nacistů vedená dr. Mengelem má sejít na tajném shromáždění v Paraguayi, a informuje o tom Liebermana. Lieberman Kohlera odbude s tím, že ví, že Mengele se v Paraguayi skrývá. Zároveň Kohlera varuje před dalšími kroky, které jsou pro něho nebezpečné. Kohler však varování nebere vážně a pokusí se setkání nacistů nahrát. To se mu sice povede, bohužel je ale při tom odhalen. Mengele Kohlera nechá svými poskoky zabít. Kohlerovu vraždu Lieberman dokonce slyší v telefonu, protože k ní dojde právě ve chvíli, kdy Kohler svoji nahrávku přes telefon Liebermanovi pouští. Lieberman z nahrávky pochopí, že Mengele plánuje zavraždění 94 pětašedesátiletých bývalých státních úředníků během dvou let. Liebermanovi není jasné, proč nacisté plánují takovouto hromadnou vraždu, a začne sbírat informace o podivných úmrtích. Pozůstalé pro mrtvých dokonce sám navštěvuje. Při těchto návštěvách si všimne zvláštního vzhledu synů zavražděných. Vždy se jedná o tmavovlasé chlapce s modrýma očima, kteří jsou svým vzhledem doslova identičtí. Chlapci se chovají panovačně a povýšeně. Lieberman také zjistí, že všichni chlapci byli adoptováni. Adopci zprostředkovala bývalá dozorkyně nacistického koncentračního tábora, Frieda Maloneyová. Lieberman ji navštíví ve vězení, kde se Maloneyová nachází po svém odhalení právě Liebermanem. Maloneyová neochotně přizná, že miminka určená k adopci připlouvala z Brazílie. V té době se k Liebermanově činnosti připojuje mladík David Bennett, člen Organizace mladých Židů. Také on pátrá po okolnostech tajemné smrti Barryho Kohlera. Lieberman navštíví ve vídeňském biologickém ústavu odborníka na klonování a dochází k hrůznému zjištění, že se Mengele snaží naklonovat nového Hitlera. Co však Lieberman neví, je to, že velení nacistické tajné organizace Mengelův projekt ukončilo, a to právě z obav před pátráním Liebermana a jeho možnými kontakty na tajné služby světa. Nicméně Mengele rozhodnutí svých šéfů nemíní respektovat a je odhodlaný v projektu pokračovat dál sám... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (198)

Aleee89 

všechny recenze uživatele

O tento film bych asi jen tak nezavadila, ale opět, musela jsem ho zhlédnout kvůli škole. Není to moje první "komedie" (chcete-li odlehčenější film) o druhé světové a věcech okolo, není to ani první film, který by si s realitou takto pohrával. Věděla jsem, že to nebude vážný film o holocaustu apod., ale detailnější představu jsem neměla. Každopádně má zajímavý námět a zpracování scénáře, myšlenka s klony Hitlerů je skvělá. Gregory Peck je stále fešákem, Laurence Olivier je také fajn. Stopáž dvě hodiny je na mě většinou moc a ani tady film nedokázal úplně držet mou pozornost a místy mě nudil, takže "jen" 70 procent. ()

RAiken 

všechny recenze uživatele

Sympaticky staromilné, s klasickou atmosférou vybudovanou pomalým přidáváním na tempu, přesto bouřlivé pod povrchem. Sledovat tento snímek je něco jako si pomalu odřezávat si pod sebou větev a nevědět o tom, až do chvíle, kdy si uvědomíte, co jste to provedli. Nepříjemně mrazivé téma, až nebezpečně rafinované, vykrystalizuje do své podoby zhruba po druhé polovině snímku a stejně na vás udeří silou orkánu. Na této cestě za nezvratným poznáním vás doprovodí společník nejpovolanější a nejpříjemnější – skvostný to borec, který má šťávu i v 71 letech - Laurence Olivier, avšak tuto cestu budete muset strávit i se společníkem nejhorším a nejstrašlivějším, stejně děsivým jak ve filmu, tak ve skutečnosti – ďábelským doktorem Mengele a jeho věrnou hrozivou uměleckou kopií ztvárněnou Gregorym Peckem. A přesto jak budete neskonale ohromeni atmosférou snímku, tak z ní budete vytrženi, neboť si budete neustále uvědomovat, jací dva skvělí herci vám dělají společnost. I přes, z dnešního pohledu už víme, že směšnou ideu, jde o dílo nadmíru působivé, které žije vnitřní atmosférou a těžící z pocitu stísněnosti, který vám zaručeně zabrání v tom, odtrhnout oči od obrazovky. Bravo… ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Skvělý film, při jehož sledování mě nejvíce zarazilo to, že na Oscara byl nominován pouze Laurence Olivier, zatímco Gregory Peck vyšel naprázdno. Přitom právě jeho Mengele je ta absolutně nejlepší ukázka herectví, jakou Hoši z Brazílie nabízejí. Z Pecka jde strach, z jeho očí přímo srší ten pravý zanícený fanatismus, jeho projev je po většinu doby důstojně chladný, ovšem cítíte, že stačí málo a obrátí se o 180 stupňů ("Shut up, you ugly bitch!")... Nejde si přitom nevzpomenout na Henryho Fondu, který si ve westernovém opusu Tenkrát na západě se zápornou rolí poradil stejně skvěle. Budu-li pokračovat ve jmenování kladů, samozřejmě musí dojít i na Goldsmithův bombastický hudební doprovod, scénáristicky skvěle zadaptovanou předlohu Iry Levina, která je (čím to?) stále aktuální, ne-li aktuálnější, a samozřejmě na Schaffnerovu režii, díky níž nejsou Hoši ani trochu zmateným filmem, ačkoliv děj vlastně neustále přeskakuje z jednoho konce světa na druhý. Palec nahoru především za scény typu "Mengele v bývalé nemocnici" a za mrazivý závěr. Cože, zápory? Nejsou. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nemám žádné ambice ovládat svět. Patrně proto jsem nikdy nekandidoval na prezidenta USA, vynechával jsem kroužky nacismu a za bohatého Žida jsem se vydával pouze pod příslibem sexu. Přesto mne zlý Mengele se svými spolubojovníky dost bavil, hodný Liebermann zase trošku nudil a téma klonování lidí v roce 1978 příjemně překvapilo. Tohle je prostě netradiční snímek s originální zápletkou a to je rozhodně důvodem ke zhlédnutí. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Nenechte se zmást názvem snímku. Nejedná se o snímek z fotbalového prostředí pojednávající o „klukách opálených„ z Copacabanské pláže rozdávající fotbalovou krásu. Tady se tvrdí jiná muzika. Nehoní se balon po pláži s cílem skórovat do branky, nýbrž úkolem je sejmout během 2+1/2 roku devadesátčtyři 65-ti letých otců. Franklin J. Schaffner rozehrává na motivy Iry Levina velmi působivou podívanou se stále aktuálnější myšlenkou a to sice lidským klonováním. Pro plné vychutnání si snímku však člověk musí přistoupit na skutečnost, že je to FIKCE, jinak se může stát, že znechucen po 20 min vysouvá disk. „ Hráče „ pro tuto podívanou nemohl vybrat lepší. Ať už se jedná o Laurence Oliviera ( coby Ezru Liebermana – lovce nacistů) , tak především netradičně v záporné roli sympaťáka Gregory Pecka (coby protivníka z katogorie největších – doktora Josefa Mengeleho). K tomu jim doprovod ( nutno podotknout, že vskutku zdařile) mýchá Jery Goldsmith. * ubírám za skutečnost, že k takovýmto typům snímků neodmyslitelně patří němčina a pro těch pár případů, kdy zdravý rozum jde stranou ( viz dobrovolné zavření dobrmanů do vedlejší místnosti aj..) , přesto VELMI působivých 89%. Pro takovéto typy snímků JÁ měl, mám a budu vždy mít slabost. p.s. představa 94-ti Adolfů volně se po matičce zemi pohybujících a zlo v nich postupně klíčících je vskutku hrůzu nahánějící.... ()

Galerie (98)

Zajímavosti (21)

  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Iry Levina. (Hans.)
  • Priehrada vo Švédsku, pri ktorej došlo k jednému z aténtátov, bola kvôli rekonštrukcii nahradená priehradou v Rakúsku. (vander19)
  • Laurence Olivier, ktorý tu stvárnil lovcu nacistov, si zahral v roku 1976 vo filme Maratónec postavu Dr. Szella, inšpirovanú Dr. Josefom Mengelem. (MAX666)

Související novinky

Vzkříšení Třetí říše

Vzkříšení Třetí říše

10.08.2006

Další z nesmrtelných klasik thrillerového žánru se definitivně dočká nové a zmodernizované verze. Jedná se o snímek Hoši z Brazílie, jehož znepokojivý námět týkající se snahy o vzkříšení nacistické… (více)

Reklama

Reklama