Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr KoblovskýHudba:
Ivan AcherHrají:
Jan Kolařík, Zuzana Zlatohlávková, Ondřej Kokorský, Simona Lewandowska, Tereza Volánková, Ivana Hloužková, Slávek Bílský, Vojtěch Hrabák, Roman Slovák (více)Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(1)
Dobré ráno, Brno! je osmidílný televizní seriál Jana Prušinovského, který si tentokrát vybral prostředí živě vysílaného ranního pořadu, o němž vypráví s obrovskou nadsázkou. Pořad Dobré ráno to nemá jednoduché. Je to ranní show, jejímž posláním je připravit diváky do nastávajícího dne pomocí dobré nálady. Každý ho zná, ale málokdo na něj soustředěně kouká. Pro několik šťastlivců bývá tento pořad odrazový můstek k další kariéře a pro většinu hrob... Když na Špilberku zhasne noční osvětlení, rozsvítí se v režijní místnosti studia České televize na druhé straně města červené světýlko a společně s ním se rozzáří i oči ostříleného televizního režiséra Mirka Kurše. Se svou televizní rodinou, vlastní už dávno nemá, každý sudý týden bojuje o přízeň vstávajících diváků, kteří spouštějí své televizní přijímače, aby zahnali ranní chmury. Že rána nejsou vždycky dobrá, to ví Mirek, milovník piva a žen, moc dobře. Přes nepřízeň techniky, lidského faktoru, přírodních i hromadných katastrof chce ale všem těm, kteří to potřebují, společně s moderátorkou Radkou a jejím kolegou Cyrilem pravidelně naživo popřát – Dobré ráno, Brno! (Česká televize)
(více)Recenze (178)
Dobré ráno Brno! je ten typ pořadu, který asi nejvíce ocení insideři. Samozřejmě může fungovat i pro laiky, jimiž je asi většina jeho diváků, ale plně ho docenit mohou jen lidé, co vědí ... Já k nim nepatřím, proto mi přišlo, že oproti jiným Prušinovského počinům to nějak nemělo šťávu. Průšvih to úplně není, parodický vhled do zákulisí televizní tvorby je jistě zajímavý, narážky a přesahy do vážných témat také super, ale nějak to nestačí. Občas moc přepálené, nevtipné a násilné ... A plus za trika všech těch vostrých brněnských kapel, které se v seriálu objevily. ()
Když jsme diskutovaly tento seriál, jedna kolegyně se vyjádřila v tom smyslu, že Prušinovský má podle ní, ač zde o Kolečko míň, už asi definitivně o kolečko víc. A nemyslela to dobře. Tak tento názor já úplně nesdílím, resp. stále si myslím, že režisér možná o kolečko víc má, ale ještě pořád to prospívá věci. Je pravda, že jsem od něj viděla už i lepší počiny. Např. různých variací na fekálie bylo v Dobrém ránu na můj vkus už příliš - a nemám na mysli ty slovní, tam to bylo v pohodě:) Občas (v některých dílech) mi také přišlo, že to trochu přešlapuje na místě či jde odnikud nikam, i když by se z námětu dalo vytěžit více. A taky ten úplný závěr mě trošku zklamal, neb byl na mě (vzhledem k předchozí atmosféře) asi až moc tragický - chtěla bych věřit, že to nebyl definitivní konec celé partičky okolo Dobrého rána, ale jde to trochu proti např. sdělením Jana Kolaříka z jednoho rozhovoru, který jsem zaznamenala - tak leda, že by blafoval podobně, jako často jeho Mirek... Tím ale s "negativy" končím. Po většinu času jsem se totiž u seriálu výborně bavila, užívala si všechny ty větší i menší srandy a absurdity i to, jak si to (často v takovém příjemně nas*raném nebo znuděném módu) evidentně užívali skvělí herci (zejména již zmíněný Jan Kolařík je my new hero!). Bavilo mě, jak se podařilo do děje zakomponovat reálně existující osobnosti pohybující se ve světě médií, vystihnout, ač samozřejmě s řádnou nadsázkou, zřejmě do velké míry i nějaké hlavní "teze", radosti a strasti televizního světa a trhlost lidí, kteří se v něm vyskytují. Líbil se mi hudební doprovod, zejména úvodní skladba nemohla být (vzhledem k tématu a ladění seriálu) vybrána lépe. A taky se to odehrávalo v Brně, s čímž korespondovala i nářeční mluva většiny postav. A to se rovněž počítá. 75 - 80 %. ()
Za mě je první série fakt perfektní ve všech ohledech. Baví mě výběr hudby, naprostá svoboda tvorby z toho čiší už v chování a projevu jednotlivých postav. Neskutečně vtipné a svěží. Druhá série je pravým opakem první. Vyčpělá nuda a nastavování času, dokonale reprezentuje současnou úroveň české tvorby. Ale ta první série je pecka. 80% ()
Ešte po siedmom dieli som si nebol istý, čo si mám o tomto bláznivom programe pomyslieť, či je to len súbor náhodných skečov, alebo je v tom hlbší koncept, ale posledný diel všetko krásne vypointoval a uzavrel. A v rámci takéhoto modelu mi ani nevadilo, že sa tam pootváralo veľa tém so širším presahom (harassment, stalking, bezdomovectvo, lifestyleová žurnalistika, psychické choroby, traumy z detstva, drogy, urážanie Brna...), ale tak ako v spoločnosti, ani tu ich nikto neriešil. ()
Po prvních cca třech dílech jsem byl zralej na to to smazat, zapomenout a už si to nikdy nepustit. Od čtvrtýho dílu dál je to lepší... za mě ale rozhodně ne skvělý. Spousta věcí tam pro mě byla buď na sílu (jako třeba konec), případně byly zbytečný, nebo mi to prostě nepřišlo zas tak vtipný. Zdaleka ne všechny dialogy a scény fungovaly a byly uvěřitelný, i s hercema a jejich přehráváním jsem občas měl problém (za všechny např. Zlatohlávková). Samozřejmě pořád bojuju s tim, že to vyrobila ČT a že je to na český poměry furt slušná věc - aspoň něco se dělá, aspoň je tu snaha nerecyklovat pořád dokola ty samý témata a lidi, aspoň je tady chuť nějak vířit vodu a něco zkoušet. Ale pro mě se znovu potvrzuje, že Prušinovský je prostě nejsilnější s Kolečkěm - ta tvůrčí "podoba" s Trpaslíkem tam za mě prostě je; takovej Okresní přebor, Most nebo Čtvrtá hvězda jsou prostě někde úplně jinde. ()
Galerie (316)
Photo © Česká televize / Radek Miča
Zajímavosti (30)
- Zastávka označená „Rájec–Jestřebí“, u které se skauti sbratřují, je ve skutečnosti v Doubravníku. (RoGo01)
- Schůzka brněnské a ostravské redakce se odehrává na čerpací stanici u Krhova na Blanensku. (skudiblik)
- Mirek Kurš (Jan Kolařík) má v bytě na zdi plakát francouzského filmu Nikdo mě nemá rád (1959). (Ištván87)
Reklama