Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (976)

genetique 

všechny recenze uživatele

S odstupom dvadsiatich rokov a so štvrtým človekom na režisérskej stoličke sa ani nemožno čudovať tak diametrálne odlišným pohľadom na votreleckú sériu. Niesom fanatický prívrženec tohto kultu a tak som sa s otvorenou mysľou pozeral aj na tretí film, ktorí mnohí zatracujú viac, než túto osobitú gore vyvražďovačku. Pokiaľ si teda viete vychutnať pomerne svižnú akciu, ktorá prekvapí svojou jednoduchosťou a údernosťou, mnohými zaujímavými scénami, originalitou postáv a jednotlivých scén, tak rozhodne tento film poteší. Pokiaľ ale čakáte viac, komplexnosť príbehu je na prvom mieste a pri pomyslení na tretiu časť sa vám dvíha žalúdok, tak sa urobte radosť a toto pokračovanie vynechajte. Ja som bol niekde v strede a tak som sa celkom bavil, pretože práve o tom tento film je. Aj keď s odstupom toľkých rokov zamrzí, že práve týmto to skončilo. 70%. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Tenhle film by mě "vyděsil" už sám o sobě, ale jakožto fanynka osobitého stylu režiséra Jeuneta a persona zaujatá dosavadní vetřelčí trilogií jsem byla dohnána až na hranici astmatického záchvatu. Na to, co se tady děje s důstojnicí Ripleyovou, se docela trefně hodí můj oblíbený výraz prznění. Z velmi, velmi unavené houževnaté ženy se stane jakési všemocné monstrum v sexy oblečku a ona s tím nemůže vůbec nic dělat. Tomu se říká opravdová beznaděj, ale v nedospělém vzeření filmu to všechno tak nějak zaniká. Spousta mých oblíbených herců se na obraze jen tak mihne, aby vzápětí zemřela, a mně to není líto, stejně jako mi není líto ani vetřelců, ani lidské bojůvky posledního odporu. Film ve mně dokázal vyvolat jen zhnusení. Jsem trochu zaujatá, protože nebýt to "pokračování" předchozích dílů, tak si takové bezduché střílečky ani nevšimnu, ale takhle jsem explicitně nespokojená. - Ovšem v tom, jak je to zvrácené, to nejlíp vystihuje svoji dobu. ()

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Sakra, nikdy by mě nenapadlo, že po třech skvělých dílech může následovat takováhle blbost. Ze začátku je to docela dost velká nuda, do které jsou násilím vtlačeny rádoby vtipné hlášky tvrďáka Rona Perlmana. Jediné co bych mohl vyzdvihnout je herecký výkon Winony Ryder. Za tuto první část snímku bych dal odpad, ale pak se to trochu zlepší, vlastně ta nejlepší část snímku je narvána do posledních pár minut. Příběh sám o sobě je jakousi škaredou potvorou svíjející se v předsmrtných křečích. Nebudu to dál rozpitvávat, protože tenhle film je opravdu k pláči, někdy jsem měl dokonce pocit, že se chce Jean-Pierre Jeunet jen vysmát původním dílům, kterým tento bratříček opravdu nesáhá ani po kotníky. Kromě brakových situací a zbytečných scén bych ale mohl ještě dát jednu malou pochvalu za podvodní sekvenci. Ne, že by byla nějak dobrá nebo napínavá (film sám není ani trochu napínavý, jen se snaží mnohokrát překvapit) nebo zvláště povedená, ale je to prostě první scéna odehrávající se pod vodou v celé Vetřelčí teď již pentalogii. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

lékařské výzkumné plavidlo auriga, armáda spojených systémů. 42 vojáků, 7 badatelů. právě dosáhli svého a z ripleyové ,,vyndali" JEHO. a zatím co ona je považována za ,,vedlejší masný produkt", blíží se náklad, který má pomoci udržet na světě tento jedinečný druh. jak získali ripleyovou? proč žije dál? jak se na ni geneticky podepsal ,,on"? dá se ochočit? ona má jasno. ,,všichni zemřete!" spousta vtipných ,,černých" dialogů, o které se stará S.Weawer, jenž (konečně) může zůstat nad věcí. dále se mi moc líbil R.Perlman. také vetřelec může ukázat víc ze své inteligence. skvělá vodní scéna, dobrá hudba, hodně prostoru pro W.Ryder. myslím, že tento film je nejvíc sci-fi z celé série. a jen tak mimochodem, jak by jste se zachovali vy ke svému dítěti? ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Vetřelec bez vetřelce. Ve všech předchozích filmech bylo ústřední monstrum tajemným, těžko přemožitelným a za všech okolností facinujícím bastardem s nejasným původem. Ve Vzkříšení degradovalo do laboratorního zvířátka, které uteče a začne dělat bordel, přičemž je často stavěno do pozice, v níž ho může některá z hláškujících postav cool způsobem zlikvidovat. Respekt z brutálního monstra na nule, strach jakbysmet. Zbytek filmu docela OK - v sérii už tradiční změna na režisérské sesli opět pomohla k úplně jiné atmosféře, díky níž se divák snadno vžije do světa zatuchlých lodí pašeráků a zlotřilých vědátorů Společnosti. Herecké obsazení super, závěr v rozpacích. Scéna v zatopené kuchyni famózně vygradovaná. V sérii si tenhle díl zaslouží přízvisko "svérázné béčko". ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Scéna, kdy Johner (Ron Pearlman) hodí z výšky z balkonu nůž na Vriesse (Dominique Pinon) trefíc ho do nohy a napodobuje pohyby lidoopa, je odkaz na scénu z filmu Boj o oheň (1981), kde dost podobnou scénu sehrává Ron Pearlman jakožto neandrtálec, ovšem v tomto případě s kamenem a háže ho ze stromu. (Bertramm)
  • Na motivy filmu vznikl román, který se ovšem od snímku značně liší. Rozdíly (část 2.):
    - Když Wren a vojáci chytí Call, opouštějící buňku Ripley 8, elektricky ji omráčí. Ve filmu ji pouze zatknou.
    - Muž, který je zabit mrazivými tryskami v xenomorfově cele, je dr. Brian Clauss, jeden z vědců Wrenova týmu. Než vstoupí do cely, objeví několik vojáků ležících v bezvědomí na podlaze v oblasti cel. Očividně byli omráčeni a paralyzováni xenomorfy stejným způsobem, jako Gorman a Burke v předchozí knize.
    - V knize nemá Auriga žádné záchranné čluny. Ve filmu se nejméně jeden únikový modul bezpečně dostane z lodi, společně s několika vojáky a dr. Williamsonem.
    - Zatímco ve filmu Johner téměř není překvapen vlnou xenomorfů, v románu je ze tvorů vyděšený a často se neovladatelně třese strachy.
    - Je vysvětleno, že klonovaní xenomorfové jsou schopni se množit a růst rychleji, než běžní xenomorfové - v důsledku neúmyslného genetického křížení, ke kterému došlo během jejich tvorby.
    - Když se přeživší zeptají, kolik jich zbývá, Wren řekne, že jeho tým původně choval dvacet xenomorfů, zatímco ve filmu navrhuje, že jich zbývá jen dvanáct (což je něco, co nemohl s jistotou vědět).
    - Než přeživší zjistí, že Purvis nezemřel, zjistí, že jedna z laboratoří byla přeměněna na malý úl, v němž jsou kokonovaná těla několika vědců. Ve filmu najdou pouze těla civilistů, které přivezli na palubu.
    - V královské komnatě je také několik xenomorfů Dronů, kteří plavou ve velké kaluži lidské krve a vnitřních orgánů, ve kterých je zavěšena královna.
    - Román zmiňuje Amandu Ripley-McClaren a odhaluje, že byla dopravena domů za přítomnosti manžela Ripleyové.
    - Je vysvětleno, že královna nechce rodit živě vetřelce, ale je to čistá mutace procesu klonování.
    - Když během procesu královna řve, Ripley 8 křičí s ní a sdílí její bolest prostřednictvím psychického spojení.
    - Je vysvětleno, že kříženec je pouze kojenec a zdvojnásobí nebo dokonce ztrojnásobí svou velikost za pouhý den. Je to mnohem obratnější stvoření, schopné stoupat po zdech jako jiní xenomorfové. Také má ocas.
    - Namísto prostého uražení části hlavy kříženec královnu hlavy zcela zbaví. Pak ji roztrhne a částečně sní její tělo. (Jan.Kanak)

Reklama

Reklama