Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, 1969. Mladý nadějný filmař Paul sní o tom, že natočí film, který bude jeho pravdivou osobní výpovědí. Zároveň pracuje na natáčení sci-fi filmu Dragonfly, který se odehrává v roce 2001. Jeho první režisér je posedlý krásnou Valentinou, která mu tak zatemní mysl, že není schopen dovést film do konce. Filmový producent Enzo ho vyhodí a nahradí arogantním mladým režisérem Felixem de Marcem. Jenže ten je po automobilové nehodě z filmu také odvolán a tak se Enzo obrátí na Paula a požádá ho, aby film zachránil. To je pro Paula životní šance. Podaří se mu uvést film na velké plátno? Dokáže v něm uplatnit své vlastní nápady, odrazí v tomto příběhu kus jeho života? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (31)

Lynn 

všechny recenze uživatele

Sic je to už tak, že synek slavného tatíka má v branži cestičku umetenou, ale žádná katastrofa z toho bohudík nekouká. Alespoň pro mě. Cinéphilství, jak jsem tu už ostatně zmiňovala nesčetněkrát, můžu na všechny způsoby, tedy i jako CQ. Nápad vizuálně od sebe oddělit různé časy a prostory, ve kterých se jednotlivé linky příběhu odehrávají, mě velice zaujal, stejně jako hlavní představitelka, která je víc než sexy. Ale absolutním bonbónkem je Jeremy Davies, tenhle kluk by rozhodně neměl být nikým přehlédnut. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Takový malý a vcelku zábavný film o filmařském nadšení, bez něhož by se nedalo dělat asi ani to nejstupidnější béčko. Nevím, jestli opravdu existují lidé, pro které je točení filmů (mám na mysli těch, které jsou vyloženě špatné) posláním, ale jestli ano, pak byl tenhle film nejspíš o nich. Anebo se pletu a celé to bylo úplně o něčem jiném. Ale to je jedno. Prostě se na to dalo koukat, aniž by se člověk nudil. A těch malých citací Truffauta a Felliniho si nebylo možné nevšimnout. Nijak filmu neublížily, ale ani ho nijak neozvláštnily. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Jakým nenápadným půvabem tato Komerční kvalita oplývá:) Ani ne hodinu a půl stopáže a takový výrazný potenciál se v ní skrývá. Mám ráda filmy, jejichž námětem je ukázat, jak se filmy dělají. Pro filmové fanoušky ideální v tom, že se ještě více utvrdíte v tom, jak strašně byste v této nádherné, povrchní, stresující a špínou a prolezlé branži chtěli pracovat:) Vážka boduje a Billy Zane taky. Depardieu zase krade nadaným filmařům materiál, když zrovna v ničem nehraje:) ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Prvních 20 minut na mě působilo dost divně a říkal jsem si, že tohle je ten typ filmů, o kterém dlouhou dobu nevíte, co si myslet a pak přijde finální pointa, vám to docvakne a řeknete si "A jo, aha!" a doceníte genialitu toho filmu. A pak už mi konečně došlo, že ten film je to vlastně Americká noc, akorát o natáčení jednoho sci-fi braku (který hodně připomíná Barbarellu). Ten film rozhodně není sci-fi, sice se v něm natáčí sci-fi, ale ve světě, ve kterém se CQ odehrává, není žádný sci-fi prvek. Žádnou velkou zápletku to nemá a i když to je filmařsky dobré, co se kamery a hereckých výkonů týče, ale ten film prostě nebyl můj šálek kávy. Ale aspoň že tam hraje (i když v méně významné roli) Depardieu a hlavní hrdina byl sympatický. Ale jinak je to prostě dost slabá verze Americké noci, která do filmového světa nepřináší nic nového. Slabé 3* ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

Tvořit po všech stránkách klišovitý a v mnoha ohledech nekonzistentní film se může jevit jako marná práce, ale pokud se do věci vloží nadšení a hlavně láska mladého filmaře (překvapivě dobrý herecký výkon Jeremyho Daviese) ke krásné fiktivní superagentce, může se stát i zdánlivě nemožné. Když se ohlédnu za technickým zpracováním CQ, chválím použití záměrně nepřesvědčivých kulis a reálií, připodobňujících filmy a seriály šedesátých a sedmdesátých let. A samozřejmě nejen ty, retro-vyznění filmu napomáhá i stylový výběr hudby nebo příhodné kostýmy. Trochu se mi nezdála zmatená režie a podivná kompozice, ale to tak nevadí, vždyť se jedná o debut. Celkové pojetí bylo příjemně odlehčené a stylové a nepostrádalo několik sebeparodických prvků, příběh používá motivy natáčeného příběhu i v reálném světě a bez upozornění prolíná realitu se sny a představami, což zde ovšem bezprostředně souvisí. Ve filmech, jejichž dějová linie se točí okolo natáčení jiného filmu, jsou scény často podobně roztroušené, tomu se takřka nelze neubránit kvůli prolínání více, takřka nesouvisejících dějů. Krásně to vyrovnává vnitřní dilema našeho hlavního hrdiny a především vynikající záběry z natáčejí jeho autorského filmu. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (2)

  • Film měl mimo soutěžní premiéru na filmovém festivalu v Cannes roku 2001 (Terva)
  • Luc Chalon a Oshis Yeghiazariantz soutěžili ocenu Golden Satellite v kategorii nejlepší umělecká režie. (Terva)

Reklama

Reklama