Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V malém městě na Floridě žije malý Finn Bell se svou sestrou Maggie a "strýčkem" Joem. Malý ctižádostivý umělec Finn si užívá svůj jednoduchý život protloukající se rodiny tím, že si maluje pestré obrázky mořského pobřeží. Finnova cesta do dospělosti začíná šokujícím příchodem nebezpečného trestance, který chlapce donutí, aby mu pomohl při útěku z vězení. S touto zkušeností, kterou má stále v živé paměti, se Finn dostává do zpustlého sídla bohaté slečny Nory Dinsmoorové, která přišla před třiceti lety o rozum, když ji snoubenec opustil přímo před oltářem. Zde potkává neteř slečny Dinsmoorové Estellu, která se i navzdory svému ranému věku chová k chudému chlapci s chladnou povýšeností, a ten se do ní následně bezhlavě zamiluje. Finnovo setkání s Estellou a její podivínskou bohatou tetou chlapce naplní velkými nadějemi – bude malovat pro bohaté, užívat si jejich svobody a milovat Estellu. Slečna Dinsmoorová však Finna varuje: "Jen ti zlomí srdce, o tom není pochyb". (HBO Europe)

(více)

Recenze (181)

freeze.art 

všechny recenze uživatele

Film o mladém chlapci(Ethan Hawke), který se v dětství setká s vězněm na útěku(Robert de Niro) a pomůžeme mu. Pozdějí se seznámí s krásnou Estellou(Gwyneth Paltrow) kterou po celý život miluje a ona mu stále ubližuje. Dospívá a jeho malířské schopnosti se proslaví i ve městě, kam odjíždí a otvírá ateliér. Stává se bohatým a všehy obrazy se prodávají, až přijde bod zlomu a on zjist, že není všechno tak, jak se zdá... Pro mě skvělý film s dobrou muzikou a obsazením... ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Tak koukám, že názory na tenhle film se hodně různí. Já vůbec neznám předlohu, podle které byl tenhle film natočen, a to je možná moje výhoda. Výprava, hudba, kamera i technická stránka filmu mi přišly naprosto fantastické (zase mi připadá, že Cuarón je posedlý zelenou barvou), prostě připadalo mi, že se dívám na nějaké převedení krásného obrazu na filmové plátno. A ani na oba hlavní představitele si nemůžu stěžovat. Slabších 5*, ale vzhledem k hodnocení ostatních mhouřím oko... ()

Reklama

poz3n 

všechny recenze uživatele

Více než práci Alfonsa Cuaróna, mi adaptace Velkých nadějí připomínala některé kusy Baze Luhrmanna. Ta častá přítomnost romantických magických momentů, odvyprávěných v působivých střihových montážích a zabalených do skvělého hudebního podkresu, mi dávala pořád najevo, že se dívám na něco výjimečného. Problém však vidím v tom, že Cuarón tyhle stylizované momenty střídá s těmi čistě realistickými a nijak skvěle to nefunguje. Velké naděje se tak pro mě staly rytmicky nevyváženým zážitkem, kdy jsem střídavě podléhal magii Lubezkiho obrazu a o pár chvil později se nudil. Problém ale nevidím ani tak ve filmovém řemesle či špatné střihové skladbě, jako spíš v dramaturgii scénáře. Neznám dobře Dickensovu předlohu, i tak ale cítím, že některé momenty jsou příliš kostrbaté, a že existují jen proto, protože vzhledem k předloze existovat prostě musí. Větší nezávislost na původním díle by tak podle mě mohla zážitku pomoct. I tak se ale jedná o ten druh filmu, který svojí atmosférou zanechává originální a trvající zážitek. 6/10 ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Alfonso Cuarón se domnívá, že Dickens se už dneska nedá číst (já nejspíš také), že pro převedení do obrazů je ho třeba aktualizovat, dát mu rozměr podle současné filmové geometrie (já taky), oživit ho hudbou (takto raději ne) a nahou štíhlou dívkou (to rozhodně ano). A jakpak se mu to ? Myslím, že moc ne. Na jednu stranu je to mrzuté, ale na druhou to dává šanci dalším režisérům, neboť Dickensovy postavy po zfilmování přímo volají. Vždyť ani jeho Oliver Twist už není dnešním Oliverem Twistem, i když je to pořád tentýž Oliver. Tím režisérem ale musí být někdo, kdo zapomene na planou romantiku, nebude se domnívat, že je třeba z velko-románu udělat velkofilm, a bude myslet víc na formu než na dobu, kterou je třeba zaplnit úlisnými filmařskými efekty. V devadesátých letech to mohl být třeba Aki Kaurismäki. Kdo dneska, to nevím. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Vpravdě dickensovský příběh plný záhad a romantiky. 1) Sluší to 28letému Ethanu Hawkeovi (dospělý Finnegan) i jeho femme fatale 26leté Gwyneth Paltrowové (dospělá Estella). Nejvíce ale oceňuji výkon 13letého Jeremyho Jamese Kissnera (desetiletý Finnegan). 2) Nemohu dílo srovnat ani s Dickensovou předlohou, ani s předchozími filmy. Ale i tak mi přijde tato verze být vařením z vody. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (3)

  • Maľby, ktoré sa objavili vo filme, poskytol súčasný talianský umelec Francesco Clemente. Clemente sa predtým objavil aj na filmovom plátne, a to v snímke Dobrý Will Hunting (1997), kde si strihol rolu hypnoterapeuta. (ZOUi)

Reklama

Reklama