Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hilary, starší z obou sester , hraje na flétnu, její sestra Jackie na cello. Celé dětství jsou nerozlučné. Z Jackie se stane slavná virtuoska. Ve světě se cítí sama, bez domova, bez lásky. Rodina si připadá odstrčená, hlavně méně úspěšná Hilary. Propast mezi sestrami se časem stále prohlubuje. Jackie se zamiluje do Daniela Birenboima, slavného dirigenta. A zatímco svět oslavuje jejich lásku, něco se s Jackie začne dít. Neustálá únava ji přesvědčuje, že se sama sobě ztrácí. Přestane cítit své prsty. Utíká ze světa slavných, od manžela. U Jackie propuká smrtelná nemoc - roztroušená skleroza. Slavná cellistka se stane slavným invalidou. Jak se její konec blíží, nacházejí k sobě obě sestry po mnoha letech opět cestu. (Intersonic)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

K životpisnému filmu o Jacqueline Du Pré a její sestře (a několika bezvýznamných zaměnitelných mužských) mě zlákal Slavoj Žižek. Ve svém objevné studii "Kant and Sade: The Ideal Couple", píše: "Smutný osud Jacqueline du Pré nás staví před ženskou verzi rozkolu mezi bezpodnímečným příkazem jeho opakem, kterým je sériová univerzálnost bezvýznamných empirických objektů, které je třeba obětovat na cestě za jediným Posláním. (Je neobyčejně zajímavé a přínosné číst její životní příběh ne jako "skutečný příběh," ale jako mýtické vyprávění, na němž je překvapivé především to, jak přesně sleduje předurčené obrysy rodinného mýtu - podobně jako je tomu v příběhu Kaspara Hausera, v němž individuální události tajemným způsobem reprodukují rodinné rysy starobylých mýtů.)..." Takto a podobně (dále v knize "Lacrimae rerum") dovede Slavoj Žižek upozornit člověka na film, který má zřejmě větší cenu pro filosofa než pro filmového diváka. Neboť filmu samému chybí koncepce (narozdíl od Žižka), je povrchní a příliš tlačí na pilu, když nás chce ořezat do tvaru soucítícího s nešťastnou Jackie. Navíc (a to je hlavně můj problém) nemám rád mozartovsko-dvořákovská "preludia", a z cellistek mám proto raději Švýcarku Catherinu Tunnelovou (i když ne tak fešnou jako Emily Watsonová), ale hraje skladby našeho zesnulého kamaráda Horația Rădulescua. Pozn. 1: Ocenil bych titulky s názvy skladeb. Pozn. 2: Některé pasáže byl obzvlášť silné, bylo jich však málo a byly propojeny mrtvým repetitivním materiálem. Zobrazování pokročilého stádia roztroušené sklerózy je sice skvělou, ale zbytečnou příležitostí blýsknout se režijním a hereckým uměním. ()

Smok 

všechny recenze uživatele

Hilary a Jackie je neuveriteľne krásna a citlivo natočená životopisná dráma o dvoch sestrách a jednej chorobe. Aj keď dávam najvyššie hodnotenie a uznávam nesporné kvality filmu, na druhej strane priznávam, že viackrát si film už nepozriem. Tej vážnej hudby bolo na mňa až príliš. Ale to sa zase vo filme o violončelistke asi aj dalo čakať, že? ()

Reklama

U_S_O 

všechny recenze uživatele

Rozbeh pomalý ale s blížiacim sa koncom to aspoň trochu naberalo na obrátkach. Hudobná zložka sa mi tiež nejako extra nepáčila a aj niektoré dejové časti boli celkom zvrátené. Napriek všetkým týmto negatívam to bol ale film pozerateľný, avšak pre mňa len obyčajný priemer. Už dlhšie som sa na tento film chystal a priznám sa, že som od neho očakával naozaj niečo viac, ako len pár rozkúskovaných hudobných vystúpení (myslím, že žiadne celé a pútavé hudobné vystúpenie vo filme nebolo) s príbehom o naozaj zvláštnom vzťahu dvoch sestier (!SPOILER! Najmä v dospelosti, keď si požičiavali manžela - to mi prišlo naozaj divné, nech sú okolnosti akékoľvek). ()

Brandon 

všechny recenze uživatele

Drama o špičkové violoncellistce Jaqueline du Pre a její sestře Hilary. První dvě třetiny filmu mě lehce uspávaly (pozornost byla udržována jen hudbou Haydna, Bacha, Beethovena, Dvořáka, Elgara....:-), ale závěr stál za to. Nejsem si jistý, jestli Jackie neuměla být v životě šťastná, nebo jen chtěla mít sestru pro sebe. Možná obojí. Je ale obdivuhodné, kam až může zajít sourozenecké sebeobětování. 3,5* ()

castor 

všechny recenze uživatele

Dívenky od útlého dětství milovaly hudbu. Jedna vynikala ve hře na příčnou flétnu, druhá na violoncello. Jedna byla talentovanější, druhá zase cílevědomější. Ačkoliv se jejich cesty nakonec vydaly směry, které byly nejsilnější, po letech se setkají na farmě, na které zazní podivné přání, až egoistická touha. A z životopisného kousku se stává zajímavé drama, ve kterém i nadále hraje první housle úzká vazba mezi oběma sestrami. Hudba tu má své kouzlo, výkony obou žen se dají jen chválit. Chyby by se našly, ale kašleme tentokrát na ně. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Film byl kritizován za nepřesnosti a senzacechtivost, nicméně sama Hilary du Pré, která se svým bratrem po smrti své slavné sestry vydala své paměti, film brání. Režisér Anand Tucker s oběma sourozenci vedl několik rozhovorů a podle Hilary du Pré film věrohodně zobrazuje i temnější stránku její sestry ovlivněnou roztroušenou sklerózou. Stránku, kterou prý kritici neodkáží přijmout. „Jackie, kterou jsem znala a milovala, zemřela dlouho před svou skutečnou smrtí v roce 1987.“ (TroiMae)
  • Jacqueline du Pré (Emily Watson) je považována za jednu z nejlepších violoncellistek všech dob. Kvůli svému onemocnění musela zanechat hraní již ve 28 letech. Zemřela o 14 let později ve věku 41 let. (TroiMae)
  • Film nebyl nikdy uveden ve Francii, aby se předešlo případným soudním sporům se skutečným Danielem Barenboimem. (ČSFD)

Reklama

Reklama