Kabinet kuriozit Guillerma Del Tora
Tvůrci:
Guillermo del ToroRežie:
Panos CosmatosKamera:
Michael RagenHudba:
Daniel LopatinHrají:
Guillermo del Toro (průvodce), Peter Weller, Sofia Boutella, Charlyne Yi, Eric André, Steve Agee, Michael Therriault, Kevin Keppy, Saad SiddiquiVOD (1)
Obsahy(1)
Zámožný samotář pozve na svoje stylové sídlo čtyři významné hosty a slíbí jim jedinečný zážitek. S napětím očekávaná akce se ale brzy děsivě zvrtne. (Netflix)
Recenze (75)
Tentokrát opět vytříbený casting (Robocop nám pěkně zestárnul, divná stážistka z Dr.House, mlátička z prvního Kingsmana :)). Dále máme otřesný zvukový doprovod. Ty kvičivé zvuky jsou slyšet i na pozadí rozhovorů! To je prostě hnus. Další vrchol otravnosti je ten obrazový filtr vytvářející na všech záběrech haló u jasných objektů. Proč? Půlka je pryč a jen se debilně žvaní a já čekám co z toho. Jako proč idiotské artové cvičení? Na “co z toho” došlo až posledních deset minut. Dávám jednu hvězdičku za připomenutí Indyho a Scanners. ()
Tak se takhle sejdou, zbohatlík, německej pornoherec, šikmá lesba, neschopnej pisálek, klasickej pavědec, černej muzihnus a drogová dílerka. Zpočátku to vypadalo dobře, dialogy výborný, pak se ukázalo, že všivhni berou všechno a celkem zhulenodrogo najeblý, jdou kouknout na kámen kterej se díky debilitě promění. Netflix zachová svojí tendenci cpát všude všechny až do konce, bílej šmejd chcípne. A to je konec. ()
Nesnáším povídkové věci, nicméně tohle je třetí Cosmatos v plné parádě se vším všudy. Drogovej trip s osobitým vizuálem a filtry, díky kterým kolikrát ani nevidíte do tváře postavám, ale i tak je to strašně cool. Panosova úchylka ve vesmírné šutry, retro-future atmosféru a láska k céčkovému braku, je prostě magická. Už mi chyběl jen záběr odlesků na sečné zbrani. Tak se tady alespoň leskne zapalovač, podtácek na nadměrné lajny koksu a na stěně vysí zlaté AK47. Po tomhle už se může s klidem říkat, že jde o typickou “Cosmatosovinu”. V jeho případě bych i uvítal možnost zkreslení za “Cosmos(ovinu)”. ()
Říká se, že drama by mělo mít pět fází - expozici (úvod), kolizi (zápletku), krizi (vyvrcholení zápletky), peripetii (nějaký obrat) a katastrofu (finální rozuzlení). Ovšem Prohlídka tomu nasadila korunu. Nejen že neměla žádnou expozici, ale ona neměla dokonce ani krizi, peripetii a katastrofu - nepočítáme-li, že tohle celé byla jedna velká katastrofa. Za vizuální dojem bych tomu dala hvězdiček klidně deset, ale kvůli ději bych tomu s čistým svědomím nemohla dát ani jedinou. V tomhle příběhu se nedozvíte vůbec nic. Je to hodinový dialog, který vůbec nikam nevede a nechápete ani význam jeho vzniku. „Děsivé zvrtnutí se“ je tak trapnou a málo děsivou počítačovou animací, která nemá na rozvoj příběhu žádný vliv, že se vám chce přinejmenším brečet, přinejlepším začít se hystericky smát. Ale po strachu, který to zřejmě mělo vyvolávat, ani stopy... Myslím, že k lepšímu diváckému zážitku by nepomohla ani ta tuna koksu, kterou tu milí „hrdinové“ příběhu vyšňupali (nejsem znalec, ale neměli po takovém množství být přinejmenším po smrti? Uznávám, po ní by Prohlídka možná byla i snesitelnější...). ()
Co říci? Vizuál pecka...hudba super...atmosféra je skvěle vyšponovaná. Člověk ej stále zvědavý, co z toho bude. Mám rád konverzačky - pokud jsou chytré. Tady se to dařilo, ačkoliv bych si uměl představit celou debatu jinak. No a pak...pak brutal závěr. Jenže já ho úplně nepochopil. Jasně, Del Toro v počátku něco naznačil, přesto mi přijde tenhle díl tak blbě useknutej, že vlastně prakticky vše co budoval, bylo k ničemu. Co ty dva v autě? Co bytost v závěru? Zůstávají otázky. Byl to zážitek, jen po dokoukání zůstal takový prázdný pocit (jako černá díra), že jsem nedostal kompletní příběh. 60% ()
Galerie (25)
Photo © Netflix
Zajímavosti (3)
- Epizoda se odehrává v sobotu 22. září 1979. (noelcoward73)
- Sklenice, ze kterých pijí hosté whiskey, jsou stejný model jako ty, ze kterých pije Rick Deckard (Harrison Ford) ve filmu Blade Runner (1982). (NiWi)
Reklama