Režie:
Francis LawrenceKamera:
Philippe RousselotHrají:
Keanu Reeves, Rachel Weisz, Shia LaBeouf, Tilda Swinton, Pruitt Taylor Vince, Djimon Hounsou, Gavin Rossdale, Peter Stormare, Max Baker, Francis Guinan (více)VOD (2)
Obsahy(1)
John Constantine od malička vidí svět takový, jaký opravdu je. Má schopnost rozeznat anděly a démony skryté pod lidským vzezřením. Tím, že se dříve snažil spáchat sebevraždu a nežil zrovna životem světce, si přímo koupil vstupenku do pekla. Když jeho plíce začnou vypovídat službu kvůli neustálému kouření cigaret, dozví se od lékařů, že zemře mlád a bude to brzy. Dá se dohromady s nedůvěřivou policistkou Angelou Dodsonovou, aby společně vyřešili záhadnou sebevraždu jejího dvojčete. Pátrání je přivede do světa andělů a démonů, který existuje těsně pod povrchem Los Angeles. Stanou se zajatci sledu katastrofických událostí z jiného světa a pokusí se najít vlastní klid za jakoukoli cenu. (Nova Cinema)
(více)Videa (1)
Recenze (1 281)
Soundtrack Brian Tyler a Klaus Badelt: 1. Destiny [2:00] ,2. The Cross Over [2:42] ,3. Meet John Constantine [2:39] ,4. Confession [2:32] ,5. Deo Et Patri [1:16] ,6. Counterweight [2:47] ,7. Into the Light [2:53] ,8. I Left Her Alone [1:40] ,9. Resurrection [2:04] ,10. Circle of Hell [5:38] ,11. Last Rites [1:55] ,12. Encountering a Twin [1:06] ,13. Flight to Ravenscar [0:52] ,14. Humanity [2:58] ,15. John [1:31] ,16. Someone Was Here [1:44] ,17. Hell Freeway [2:43] ,18. Ether Surfing [1:13] ,19. The Balance [2:26] ,20. Absentee Landlords [1:35] ,21. John's Solitude [1:25] ,22. Lucifer [1:56] ,23. Rooftop [1:18] ,24. End Titles [2:39], ()
Takhle se mají dělat komiksové adaptace - za zvuku skřípání fanboyovských zubů jít vlastní cestou. Tady tvůrci pochopili, že komiksy, nejen ty mainstreamové, ale také i ty overgroundově alternativní jsou funkční snůška přepálených klišé, pozérství a povrchnosti s nádechem něčeho hlubšího. Ale když se to adekvátně uchopí a rozehraje, může to být ohromně zábavné, a to na celém spektru od camp cringe až po neironickou lásku. Obsazení Keanu Reevse je geniální tah, jak existenciálně zasmušilého hrdinu místo tuctového dark and gritty pajduláka pro kluky proměnit v nejvíc ňufí trpitele v historii blockbusterů. Kdykoli si připálí cigáro, procedí přes rty nějakou tu osudově obtěžkanou hlášku nebo dělá nedostupného, máte sto chutí ho obtulit a hodit do ohrádky se štěňátky. Hodně to podporuje Rachel Weisz coby cool laňka s bouchačkou na mýtince obehnané démony. Jejich společná chemie funguje skvostně a vyprávění to rozkošně šponuje, až si přejete mít moc ďábelsky zastavit čas a napasovat je do toho polibku. K tomu vymazlená kamera, která se opájí těmi skvostnými obličeji v nekonvenčních širokoúhlých kompozicích, a precizní výprava coby součást zábavného world-buildingu, kde je něco směšně doslovné a něco se prostě jen děje. Při prvním Reevesově otevření zippáka se člověku na tváři rozlije takový ten přiblblý úsměv, který přebije až fenomenální nefiltrovaná rozkoš z Tildy Swinton coby nadpozemsky povýšeneckého archanděla Gabriela a Petera Stormareho v roli Tilla Lindemanna. ()
Scénář: Kevin Brodbin, Frank A. Cappello .. Nijak zvláště originální souboj dobra (Nebe) se zlem (Peklo) na civilním bitevním poli někde mezi těmito světy (Země, LA). Několik scén mě vyloženě nudilo, některé ovšem skutečně nadchly (ztvárnění pekla, cynické výjevy a hlášky Constantina). Ale samotný konec mě jako spoustu ostatních nijak nenadchl a kreace nejvyššího z Pekla (Peter Stormare) mě neoslovila, tudíž o možné pokračování/ždímání dolarů nijak nestojím (žvýk..). Naštěstí je John 'NEO' Constantine poctivě zahraný a výkon Keanu Reevese patří ke stěžejním kladům snímku. K tomu poctivá, když začátečnická režijní práce, která není postavená jen na hloupé akci nebo samoúčelných trikových efektech (které se ovšem povedly). Nejslabším článkem ale i přes dobře napsanou postavu Constantina je scénář. Zejména mnoho slabých dialogů. V mém případě se celkově žádné překvapení nekonalo.. (6)66%. ()
"Ja v diabla neverím.“ - „To by ste mali, pretože on verí vo vás.“ Režisér solídne spracoval originálnu látku, ktorá nie je originálna čertovsky, ale aspoň takmer čertovsky. K tomu pôsobivá vizuálna stránka (peklo konečne vyzerá ako peklo), zaujímavé herecké obsadenie (diabolský Peter Stormare, z ktorého doslova kvapká smola a Tilda Swinton ako bisexuálny padlý anjel Gabriel), skvelé akčné scény, vtipný humor (áno, existuje aj nevtipný), rozumná absencia otravnej romantickej línie a nepredvídateľná zápletka. Vrátane mačiek, ktoré vás vezmú do iného sveta. Ale to sme o nich tak nejako už dávno tušili aj bez toho, aby nám to potvrdil Constantine. ()
Škoda že tenhle film je tak nevyrovnaný, chvilku jsou tam silný scény a skvělá akce a za chvilku to zvolní a pomalu se dostavuje nuda. Triky se taky daly udělat líp. Keanu Reeves je dobrej a tahle role v obleku mu zase sedne, Rachel Weisz si odehrála svůj standart, ale v paměti moc neuvízne, je tam spíš dopočtu, ale nějakou ženskou to ke Keanovi chtělo, Peter Stromare krutej jako vždycky a Hounsou jako Papa Midnite neměl chybu. Děj sice nic moc,tak trochu už ohranej, ale konečná pointa to nakonec vylepší a závěrečná scén se satanem je skvělá. Samozřejmě, že jsem od toho čekal víc a něco trošku originálnějšího než zachraňovaní světa, ale jako komiksovej film dobrý ()
Galerie (139)
Zajímavosti (72)
- Když v úvodu filmu leze posedlá dívka po stěně, říká: "Papatayin natin sila!". Ve filipínském jazyku Tagalog to znamená: "Zabiju je všechny!" (imro)
- Scéna, v níž John (Keanu Reeves) roztaví plamenometem zrcadlo a následně popálí za ním stojícího Baltazara (Gavin Rossdale), je poctou filmu Stará puška (1975). (Iktus)
- Shia LaBeouf byl do role Constantinova (Keanu Reeves) učedníka Chase obsazen na doporučení Willa Smithe. Shia si zahrál vedlejší roli ve snímku Já, robot (2004). Smith, který si zahrál roli hlavní, byl jeho výkonem natolik zaujat, že se o něm zmínil producentovi Akivovi Goldsmanovi. (pornogrind)
Reklama