Reklama

Reklama

VOD (1)

Anna Elliotová se kdysi nechala přesvědčit, aby si nebrala fešáka ze skromných poměrů. Po osmi letech na něj ale narazí znovu a pravá láska možná dostane druhou šanci. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Jane Austen by sa nestačila čudovať. V jej románe sa odrazu objavila podivná šľachtičná - nejaká lady z Konga. Riadne im to zadrbáva. Totálny súhlas s komentárom eileen. Je jedno, kto ako vyzerá, akú má farbu pleti, ale keď to tam nepatrí, tak to tam nepatrí. Okrem celkovo trápnej formy, kde Dakota (aj keď jej to veľmi pristane) v kuse čumí do kamery a rozpráva sa s ňou, je celkovo tá negroizácia klasických diel pošpinením literatúry i histórie a vyrába z novej generácie tupých tĺkov. ()

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

4* dávám hlavně z důvodu toho prostředí, těch kostýmů, té barevnosti a celkového dojmu... Jinak je to předvídatelný film, kde mě neskutečně po celou dobu štvalo, že si nedokážou prostě říct, co k sobě cítí a ta hrdost a pýcha byla až, jak by řekl pes po kastraci "kulervoucí". Jinak je to hepáč jako prase, kde i slzu uroníte a pokud stárnete, tak si můžete říct, že už jste vážně staří a patetičtí :D ()

Reklama

Aljak 

všechny recenze uživatele

Nové spracovania románov Jane Austen sa mi zdajú celkom vydarené, a Anna Elliotová (Presviedčanie) nie je výnimkou. Aj keď sú hodnotenia viacmenej priemerné, mne sa toto spracovanie celkom pozdávalo a film som si užil. Samozrejme, do popredia vystupovala (ako vždy) najmä vynikajúca výprava - od pompéznych anglických kulís až po pôsobivé kostýmy. Scenár je síce na dnešné pomery dosť klišovitý, ale o tom je v podstate dobová tvorba Jane Austen. Ale mne sa to aj tak páčilo, čomu dopomohli aj taktné dialógy a celkové prevedenie tohto románu na plátno. Herecké obsadenie sa mi páčilo, dokonca aj Henry Golding úplne vystihol postavu sliziaka Williama. Dakota Johnson je výborná herečka (škoda, že bude už navždy spätá s preceňovanou "ságou" 50 Shades), a jej prevedenie Anny bolo skutočne vydarené. ()

Hild 

všechny recenze uživatele

Tohle mohl být tak moc fajn film na páteční večer. Má všechno, co čekáte od románu Jane Austen, herci jsou taky fajn, ale celé to sráží rozhodnutí nechat hlavní hrdinku neustále mluvit do kamery. Já nejsem velký fanoušek bourání stěny mezi postavami a divákem a tady to vážně nemělo žádný smysl, ale šlo vyloženě o scénáristickou lenost. Místo toho, aby si dali práci zobrazit pocity hlavní hrdinky a nechali diváka se aktivně ponořit do příběhu, tak raději nechali hlavní hrdinku všechny své pocity a myšlenky odvyprávět do kamery. Za mě to bylo strašně otravné. ()

Greg25 

všechny recenze uživatele

Anna Elliotová je mistrovské dílo Jane Austen, literárně vybroušený klenot s úžasnými postavami. Citlivé, melancholické dílo, které ukazovalo bezvýchodnost situace neprovdaných žen z lepší společnosti. Anna je svým způsobem netypická hrdinka Jane Austen, jemná, citlivá, tichá, přemýšlivá, obětavá. A pak je tu tahle adaptace, která je tak špatná, že to snad ani víc nešlo. Můžete pozměnit děj, ale měnit charaktery postav, dialogy, které v knize říká jiná postava přesunujete k jiné postavě a tak absolutně změníte kontext vyznění... Ubrat scény ústřední dvojice a přidat bourání čtvrté stěny je taky nápad za milion. Existují hrdinky Jane Austen, ke kterým by se to hodilo - Elizabeth Bennetová, Emma, snad i praktická a schopná Elinor. Ale vybrat si introvertní, jemnou postavu a nacpat ji do sarkastického poťouchlého tónu, nedává smysl i pro samotný příběh, těžko uvěřit, že takováto Anna Elliotová by někdy byla zmítána nepřízní osudu a neaktivně přihlížela. Silné sarkastické hrdinky jsou třeba a i já je mám nejradši (Elizabeth Bennetová je moje nejoblíbenější postava Jane Austen), jen si myslím, že by bylo fér dát hlas i ženám, které jsou silné uvnitř, ale jinak jsou křehké víly. Žádná z nás není stejná. Dakota Johnson hraje dobře to, co se po ní chce, Cosmos Jarvis je pak vypoklonkován do role pouhého přihlížitele v pozadí, téměř nemá hrát co. Absolutně to nevystihuje podstatu knihy, postav, dobových konvencí, ničeho. Televizní adaptaci Vyznání Anny Elliotové z roku 2007 s vynikající Sally Hawkins a Rupertem Penry-Jonesem to nesahá ani po kotníky. Mnohem lepší byla i moderně, až dekadentně pojatá Emma z roku 2020. 40% ()

Galerie (22)

Reklama

Reklama