Reklama

Reklama

VOD (1)

Anna Elliotová se kdysi nechala přesvědčit, aby si nebrala fešáka ze skromných poměrů. Po osmi letech na něj ale narazí znovu a pravá láska možná dostane druhou šanci. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

Radush 

všechny recenze uživatele

Multikulti obsazeni je super (a to je asi vsechno)! Vsichni hateri ohanejici se tim, ze se Austen kvuli obsazeni musi obracet v hrobe, by se meli blize podivat na jeji praci - od kritiky otroctvi v Mansfield parku, az po jeji hrdinku tmave pleti, Miss Lambe, v nedokoncenem dile Sanditon. Austen zemrela mlada, kdovi co konkretne pro Miss Lambe zamyslela, ale uz tehdy to musel byt revolucni pocin. Ja osobne ziju v 21.stoleti a je mi  sumak, kdo je jake barvy pleti. Makeup a Anne Elliot "loving her single life" je vec jina.. Kdyz behem prvnich par minut vidite "velky spatny", je celkem jasny, ze tenhle projekt je jedna velka katastrofa. ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Prostě to tak někdy bývá, že i když víte, že nebudete sledovat kdovíjak kvalitní film, a průběh vás v tom jen utvrzuje, tak stejně na jeho konci překvapivě zjistíte, že vás to ve výsledku vlastně i přesto vážně bavilo a upřímně jste si to celé užívali. No a právě něco takového se stalo mně u této kostýmní dobové romantiky, za níž stojí předloha Jane Austenové, což vypovídá také o ledačem, což ovšem nemyslím ve zlém. Každopádně, faktem je, že tyto filmy nejsou natáčené z žádného jiného důvodu, než oslovit a pobavit cílové dámské publikum a pomocí obsazení ústřední role i část toho pánského, což se zde díky Dakotě Johnson povedlo splnit maximálně, a tudíž zde tak hledat chyby například ve scénáři, v jednoduchosti zápletky, v postavách, či já nevím v čem ještě jiném, je jen čiré zoufalství půlpytlů, kteří se tu o to triviálně pokoušejí, ale jsou tu za to jen k smíchu. Tohle je totiž prostě hravá, nekomplikovaná, nenáročná, odlehčená, veselá podívaná, kde postavy nespoutaně křepčí a díky šikovnosti tvůrců to vůbec nebudí dojem trapnosti, či hlouposti, naopak, celé to je plné energie a života, samozřejmě s happyendem jako hrom, takže sorry, ale já zde v tomto případě na potřebu kvality v jakémkoliv ohledu prostě kašlu, Pýcha a přemlouvání je totiž úplně o jiných věcech a ty tu fungují naprosto spolehlivě. ()

Reklama

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

4* dávám hlavně z důvodu toho prostředí, těch kostýmů, té barevnosti a celkového dojmu... Jinak je to předvídatelný film, kde mě neskutečně po celou dobu štvalo, že si nedokážou prostě říct, co k sobě cítí a ta hrdost a pýcha byla až, jak by řekl pes po kastraci "kulervoucí". Jinak je to hepáč jako prase, kde i slzu uroníte a pokud stárnete, tak si můžete říct, že už jste vážně staří a patetičtí :D ()

Anet21 

všechny recenze uživatele

⚪Divák, ktorý pozná predlohu a videl obe predchádzajúce adaptácie sa musí chytať za hlavu.⚪Dobre, akási nová ,,móda" je dnes adaptovať klasiku a lá odľahčenú červenú knižnicu s trápnym humorom, za ktorý by sa nehanbila ani marvelovka, vidieť to bolo možné už u Emmy z roku 2020. Zatiaľ čo však Emma už od pôvodu, t.j. literárnej predlohy má tendencie ako postava byť márnivá, nerozvážna, ,,strelená," čiže sa k nej istý vtipný, prestrelený naratív hodí, Anna Elliotová vždy bola (roz)vážna hrdinka s charakterom, zasadená v dramatickom naratíve.⚪Previesť Elliotovú do tohto moderného ,,quirky" meta Netflix módu, v ktorom dostáva skôr charakterové vlastnosti Emmy (taktizuje, flirtuje, chce si W. prilákať späť a pod.) a ešte z celého diela vypustiť dobové zvyklosti (vlasy žien vypnuté hore, úklon pri pozdrave a je tam toho ešte milión) je potom nielen neskutočne odveci, ale, predovšetkým, sa vynára otázka - Prečo? Ak chcel tvorca pôsobiť inovatívne, asi sa mu to sčasti podarilo, no prečo si vybral práve predlohu, ktorá je tak vážna, vyložene filozofická, introspektívna?⚪A áno, ak si tvorca vie takúto zmenu odargumentovať, prosím. Ale v tomto prípade nedáva žiadny zmysel, iba ak by odpoveď bola, že dnešná generácia Z už nedokáže udržať pozornosť pri ničom tichom, vážnom, konverzačnom a je nutné jej pozornosť neustále udržiavať hlúpymi vtipmi a naratívnymi výstrednosťami. Vlastne, aj názor, že: ,,Klasiku treba modernizovať" (akokoľvek) je úplne sporný.⚪Nehľadne na to, že Johnson je tak mizerná a protežovaná herečka, že je to jasné aj slepcom. Výprava je veľmi pekná, spolu s color gradingom zase pôsobí, že čerpala zo spomínanej Emmy.⚪Všetko sa ale utápa v nefunkčnom ,,komedy-meta-romantickom" naratíve, kedy sa zdá, že vtipy a narážky sú väčšou a dôležitejšou súčasťou deja ako charakterový vývin hrdinov. V celku sa potom stratí aj akákoľvek dramatickosť, celý film v závere pôsobí nie ako adaptácia klasiky, ale ako béčkový nemecký romantický film vysielaný o 15:00 na Prima Love. A to, asi uzná každý, nie je dobre.⚪ ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Now, we're worse than exes. We're friends. Jane Austen nejde občůrat, takže Persuasion ve vytyčených mantinelech občas působí jako slon v porcelánu. Jenže, Dakotu Johnson mám rád a bavilo mě, když na mě mluvila, mrkala nebo koulela očima. Něco na tomhle po-fleabagování Austenové je. Příjemné rozptýlení. ()

Galerie (22)

Reklama

Reklama