Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Oscarem oceněný scenárista a uznávaný režisér Cameron Crowe (Jerry Maguire) se znovu sešel s producentem/hercem Tomem Cruisem v mimořádně působivém filmu plném romance, podezíravosti, lásky, sexu a snů. Film Vanilkové nebe (ve vedlejší roli s Penelope Cruz), jež je inspirovaný španělským filmem Otevři oči z roku 1997, odkrývá příběh o hledání sebe sama v New Yorku. Vizuálně ohromující film s nezapomenutelnou kamerou a sekvencí z Times Square, na kterou nikdy nezapomenete, měl na starosti oscarový kameraman John Toll (Statečné srdce). (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (536)

Dzeyna 

všechny recenze uživatele

Vážně famózní film!! Člověk, by řekl, že se děj bude odehrávat po probuzení Davida už normálně, ale naopak, celé se to úplně zamotá, že jsem se v tom chvílemi nevyznala ani já, a to je co říct. Cruise sice moc nemusím, ale tuhle roli zvládl opravdu skvěle, sedí k němu. Ostatní herecké výkony jsou dle mého názoru průměrné. Pro mě hrozně moc zmatená myšlenka celého filmu, ale na konci se to všechno rozuzlí a to už pak jenom zíráte, jak to vlastně všechno je. Rozhodně by to chtělo zkouknout ještě jednou, protože je to opravdu zápřah na mozek :D ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Ze začátku to vypadá jako vcelku normální film, ale pak se to celý zamotá a film se začne odehrávat mezi realitou a snem, režisér Crowe asi chtěl aby se do toho divák co nejvíc zamotal což se docela povedlo a nakonec chtěl udělat šokující závěr ve kterým se všechno vysvětlí, a to se povedlo, ale nebyl rozhodně tak šokující jak zřejmě Crowe chtěl.Co se týče hereckýho zastoupení, tak hlavní postavu Davida Aamese zahrál Tom Cruise výborně, svým výkonem film ještě o kousek pozvedl, ale rozhodně se jsem ho už viděl v lepší formě. ()

Reklama

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Mám rád filmy, u kterých musí člověk přemýšlet a je fakt, že u Vanilkového nebe jsem přibližně od druhé třetiny žhavil dráty jak se dalo, abych konečně přišel na to, o co to tu vlastně zatraceně jde. Nicméně všeho moc škodí a Crowe nakládá na diváka tolik různých možných interpretací a čtení, až se z chutně vypadajícího mixu postupně stává guláš, ve kterém člověk vedle hovězího a kynutých knedlíků vidí plavat tu lžičku pudinku a támhle jablečné pyré. V jednotlivostech působivé (ať co se týče některých sekvencí – ta na diskotéce s Cruisovou dvojí tváří nemá chybu – až po vizuální zpracování, herce a dokonalý soundtrack), celkově však rozporuplné. Následuje výčet možných interpretací, od těch nejvíce relevantních (první navrhují sami filmaři), až po ty více fantaskní – 1) Cruise skoro zemřel a byl kryogenicky ošetřen po nehodě, kterou spáchala jeho šílená ex-přítelkyně, 2) Cruise zemřel a je v jakémsi limbu, čekající na vpuštění do posmrtného života (skutečně divné věci se totiž začnou dít až po dost ošklivé nehodě – tomu by odpovídal i důraz na odpovědnost a morální rozhodnutí, které se ve snímku stále cyklicky vracejí), 3) Cruisovi se něco zdá a to od začátku do konce (když se dobře díváte, uvědomíte si, že všechny postavy dříve nebo později říkají stejné repliky, dokonce si mezi s sebou prohazují oblečení a berou tím na sebe podobu jiných postav – vysvětlení je jednoduché – vše je jen Cruisovo podvědomí – on je jediným aktérem v různých podobách vlastního světa a nikdo jiný než on tam vlastně není), 4) Cruise je účastníkem reality-show budoucnosti, virtuální reality, která ho zbavila identity (viz. jeden z posledních pohledů do kamery a replika inženýra o tom, že „vaši pozorovatelé čekají, jak se rozhodnete“), 5) Cruise je ve skutečnosti znamínkem na poprsí Penélope Cruz, etc. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Když se smíchá několik filmových žánrů do jednoho filmu, nemusí to dopadnout dobře. Tady to ani tak nevadí, respektive smíchání žánrů, jako je drama, horor, romantika, probíhá tak zajímavě, že jsem ani v průběhu filmu nad tím nepřemýšlel. Některé pasáže bych si ale přece jen odpustil a místy uvadající tempo filmu je také jednou ze slabin. Herci jsou nečekaně dobří, ale nevyrovnaní. Cruisova kreace není příliš uvěřitelně zahraná, ale je zajímavá, zvláště v pasážích, kdy není za fešáka, to stálo za to. Penélope Cruz standardně dobrá a Cameron Diaz je výstavní mrcha. I tak tenhle film řadím mezi bizarní podivnosti, a zvláštní je, že ji natočil většinou normální Cameron Crowe. Tenhle kousek by zapadal lépe ve filmografii takového Cronenberga nebo snad i Lynche. Oba dva by to zřejmě natočili ještě o kus přesvědčivěji.70% ()

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Videla som takmer hneď po španielskom origináli Otvor oči (1997) a preto som silne cítila rozdiely. Tu je všetko také očividne "americké" a kto pozná oba filmy, rsp. špecifiká amerických remakov i súčasnej kinematografie všeobecne, určite chápe. Bohužiaľ, americká verzia - napriek tomu, že som už poznala dej a nemusela sa teda zorientovať - nedrží pokope tak dobre ako španielska. Barličky zjednodušujúce celý ten chaos, zvýrazňujúce filmovú reč a skracujúce cestu medzi pointami robia skôr medvediu službu celistvosti príbehu a atmosfére. Miešanie piesní i väčšina soundtracku sa mi nepáčila... no a pikoška na záver - celý čas som mala pocit, že Tom Cruise oľutoval odmietnutie Nožnicovorukého Edwarda a chcel si raz v živote zahrať "zrůdičku", aby videl, či mu to vynesie také vavríny ako Johnnymu Deppovi ;-) ()

Galerie (31)

Zajímavosti (24)

  • V počáteční scéně můžeme na Davidově (Tom Cruise) autě vidět kontrolní nálepku s datem 2/30/01. Údajně šlo jen o chybu, nálepky si prostě nikdo nevšimnul. Vyvolala ale několik dalších pokusů o interpretaci filmu. (don corleone)

Reklama

Reklama