Režie:
Guy RitchieHudba:
Nathaniel MéchalyHrají:
Jason Statham, Ray Liotta, Vincent Pastore, André Benjamin, Andrew Howard, Mark Strong, Francesca Annis, Sacha Bennett, Togo Igawa, Vincent Riotta (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jack Green je profesionální gambler, který by nenechal vyhrát ani svou vlastní babičku. Jeho ruce už mu vydělaly slušné jmění, ale když se pustí do hry s mafiánským kápem Machou, začne mu docházet, že tohle by mohla být jeho poslední výhra, tím spíš, že se tak nějak očekává, že ze slušnosti prohraje. Věci se ale trochu zvrtnou a i když se Jackovi podaří utéct, má teď dost velký problém. Macha se nenechá jen tak "vojebat" a vypíše na Jackovu hlavu velkou odměnu. Las Vegas je městem hříchu a z téhle akcičky kouká pozinkované futro. Ještě že má Jack pár triumfů v rukávu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (288)
Po delší době jsem viděl Jason Stathama v akci a mám z toho velmi rozporuplné pocity. Ze začátku to vypadalo minimálně na 4*, ale postupem času, se příběh nějakým zvláštním způsobem neobyčejně zamotal. Přiznávám, že jsem jsem se nějak v půlce ztratil a už jsem nenašel cestu zpět k znovupochopení. A ke konci už jsem ji vlastně ani nehledal, protože mě to nebavilo. Divný film ten Revolver.... ()
Revolver je jiný a odlišný, než klasický Ritchie i Statham. Pryč je rychlá akce, pryč je černý a svérázný humor, pryč je dokonalá krimizápletka... Tady se nám mísí kriminální drama s těžkým psychologickým filmem a podle mě tento žánr ne příliš sedí oboum dvoum... Až moc zamotaný film s místy šílenou kamerou stojí právem na vedlejší koleji jejich tvorby. Rozhodně to není sračka, ale oba mají navíc a tímto filmem se tak trochu minuli... ()
Najväčšou chybou je očakávať od tohto filmu ďalšiu Ritchieho variáciu na svoje predošlé hity -> Zbal prachy a vypadni + Snatch. Okrem niektorých kamerových hrátok tu už nič nepripomína jeho štýl. Čierny humor ako i cynizmus sa tu takmer nevyskytuje, akčné scény sú na tom identicky a odľahčená zábava bola nahradená plnou vážnosťou a niečím, čo možno nazvať "neistou sofistikovanosťou s nádychom mystéria". Podľa toho, aký postoj k tejto sofistikovaonsti po zhliadnutí zaujmete, budete aj Revolver celkovo považovať formálne síce za výborný, ale po stráke príbehu úplne nezvládnutý film -> nafúknutú bublinu bez obsahu. Alebo práve naopak -> viac ako pútavý obal budete unesení s viavrstvového príbehu, ktorý v sebe skrýva množstvo odkazov a rôznych vysvetlení, možnými kombinácimi ako i twist pointami radiaci sa k najznámejších klasikám podobného razenia za posledné desaťročie. Priznávam, že ja osobne po prvom pozretí ešte nemám jasno i keď samoúčelné hrátky (animovaná vsuvka v štýle Kill Bill) a premrštená stopáž (aj vďaka vnútorným monológom s repetetívnosťou jeho obsahu) je imho slabinou už teraz. ()
Film v ktorom som dúfal, že o niečom bude, lenže nakoniec nebol o ničom a pritom o všetkom. ani neviem ako to mam spravne definovať. Čo sa týka filmu je to omnoho lepšie ako stroskotanci, ale zase na druhú stranu to neponúka nič nové a je to spravené takým spôsobom, že vlastne ani sami neviete čo vám chce snímok vlastne povedať. Statham sa vrátil do úlohy v akej ho mám rád a predvádza a krásne rozhohráva svoje vnútorné monológy na úkor diváka a Ritchie ho k tomu všetkému veľmi pekne navádza. Po vizuálnej stránke veľmi efektné a zaujímavé, niektoré scény som si doslova vychutnal, lenže hlavným problémom snímku ani tak nie sú herci, a ani réžia, ale scenár, Film sa nám neustále snaží niečo povedať, a niektorými scénami je doslova až neznesiteľný, pretože jeho nutnosť je rozhodne slabšia ako by mala byť, pretože film má skoro 2 hodiny a my sme na konci na rovnakom mieste ako na zaciatku a teraz vôbec nenarazam na to ze ty filmuskusenejsi objavia ako sa to skonci po dvatsiatich minutách. Skrátka film je ako šampanské ktoré vyšumelo a až potom sa začalo podávať hosťom. Ale Ritchie aspoň natočil pár skvelých scén v celku obstojnom prostredí a za to mu patrí vďaka aj keď by si mal uvedomiť že Scorsese je len jeden. Plus prečo sa film volá revolver? možno že som to naozaj nepostrehol, ale naozaj my uniká zmysel. ()
Jeden by řekl, že tím, že si vzal Madonnu, podepsal si nad sebou jako nad filmařem Guy Ritchie ortel smrti. Tragické Trosečníky jsem nevydržel snášet déle než deset minut, ale Revolver měl být návrat nahoru. Ambice byly převeliké, bohužel tam, kde dřív Ritchie bavil, zůstává jen prázdný naleštěný povrch (kamera je opravdu působivá, některé režijní nápady jsou úchvatné), který nudí. Idea zavrhnout humor a nahradit ho něčím hodnotnějším, umělečtějším těžce nevyšla. Zůstal film, který vám v úvodu naservíruje formou titulků tři myšlenky, které pak bude úmorně omílat celé zbývající skoro dvě hodiny. Bolelo to, pointu jsem prohlédl hodně brzo a už jsem čekal, kdy to skončí. Nápad některých recenzentů podívat se na to celé znovu, abych si potvrdil, jestli pointa "sedí" nebo ne, je hodně zvrhlý a uskutečňovat ho nehodlám... Ty tři hvězdičky jsou vlastně ze sentimentu a pro ty občasné zajímavé nápady... ()
Galerie (27)
Photo © EuropaCorp. Distribution
Zajímavosti (10)
- Další kdo odmítl jednu z rolí v Revolveru byl i Vinnie Jones (Podfu(c)k, X-Men: Poslední vzdor). (Rodriguez)
- Film sa natáčal predovšetkým v Londýne, ale filmári navštívili aj britský ostrov Man. (MikaelSVK)
- Jedna z rolí byla nabídnuta i Mickey Rourkovi (Muž v ohni, Sin City), ten však kvůli natáčení Domina odmítl. (Rodriguez)
Reklama