Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hororový snímek Roberta Aldricha kde hlavní postavou je bohatá dáma Charlotte Hollis (Bette Davis), která žije ve starém rodinném sídle se svou služebnou Velmou (Agnes Moorehead) samotářský život, stranící se společnosti. Důvodem je nevyjasněná smrt jejího snoubence Johna (Bruce Dern) , který byl zavražděn před 37 lety a na Charlotte padlo podezření. Další hrozbou je stavba dálnice, které stojí její dům v cestě. Charlotte se snaží za každou cenu zabránit bourání domu a tak si pozve na pomoc sestřenici Miriam (Olivia de Havilland), která má ale svoje plány... (contrastic)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (32)

choze 

všechny recenze uživatele

Úvodní vražda v minulosti evokuje whodunnit slasher, ale vyleze z toho jen ukecané/hysterické drámo - na horor málo atmosférické a děsivé, na thriller málo napínavé a celkově zbytečně dlouhé. Respektive je to hagsploitaťák, který spáchali přímo tvůrci Baby Jane - Davis a Aldrich (kdo viděl Feud, je doma). Není to špatné, ale čekal jsem od toho něco jiného. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Dva roky po megauspechu Whate ever Happened to Baby jane si bette Davis povedala, ze chce nadviazat na uspech toho filmu, tak uz nemala Krofordku, ale Oliviu de Haviland. A je to vyrazne slabsie, Bette Davis uz nie je demonicka, dialogy slabe, tempo tiez nijake .... slaby odvar slavnejsieho filmu : 55 % ()

Reklama

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Výborný atmosferický thriller tehdy se ještě neuvádělo filmové označení psychothriller od dua Henry Farell (scénář-námět) a Robert Aldrich (režie) kteří si postupně už někdy od začátku šedesátých let budovali pověst děsivými snímky, jako tento tehdy novou formou psychothrilleru.Také v tomto snímku se střetávají na život a na smrt dvě staré ženy Charlotte (B.Davis) a její sestřenice Miriam (Olivia de Havilland) v podobně jako o dva roky starším snímku What Ever Happened to Baby Jane? Tam ale hrála místo ní Joan Crawford a hrála tam sestru B.Davis.Bette Davis v obou těchto snímcích podává výborný herecký výkon a zcela na místě zde dokazuje že měla opravdu mimořádné herecké schopnosti a pouze skromně dokazuje zač byla po právu v roce 1977 vyznamenána cenou LAA-za celoživotní dílo. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

"Hush hush, sweet Charlotte / Charlotte, don´t you cry / Hush hush sweet Charlotte / He´ll love you till he dies / Oh, hold him darling / Please hold him tight / And brush the tear from your eye / You weep because you had a dream last night / You dreamed that he said goodbye" 1927: V patricijském domě jižanské rodiny se koná ples. Otec sladké Charlotte zastraší dceřina ženatého ctitele Johna, ten dá přednost zákonité manželce a téhož večera přijde nejen o nabízenou ruku, ale také o hlavu. V kuchyni se pohřešuje řeznický sekáček a Charlottiny sněhobílé šaty jsou zbrocené krví... Brilantní úvod. Škoda, že hlavní děj, odehrávající se o 37 let později, neudržel kvalitu přechozího filmu Co se vlastně stalo s Baby Jane?, na který si tolik přál navázat. Jde o nový příběh, smíchaný z totožných ingrediencí. Bette Davis hraje další tragickou oběť dávné chyby a nepříznivých okolností. Soud jí sice vraždu neprokázal, ale pro sousedy navždy zůstala tou krvavou bábou, o které si pouliční děti zpívají morytáty. Charlotte už desítky let nepřekročila hranice svého pozemku. Fixovaná na dům jako mauzoleum lepších časů se odmítá vystěhovat kvůli plánované dálnici. Když se dělníci s bagry nenechají zastrašit ani střelbou, pozve na pomoc svou světáckou sestřenici. Tu měla původně hrát Joan Crawford, partnerka a rivalka Davisové z předchozího filmu. Protože komunikace obou hereček přerůstala v otevřenou nenávist a Crawfordová trávila víc času nervovým zotavováním v nemocnicích než na place, film se každým zdržením prodražoval a Aldrichovi nakonec nezbylo než ji nahradit. Katharine Hepburn na nabídku neodpověděla, Vivien Leigh a Loretta Young ji odmítly. Nepochybně je to škoda, protože Olivia de Havilland je zaměnitelná a bohužel i příliš průhledná herečka pro účely filmu, který staví na překvapivých zvratech. Některé z nich jsou velmi poplatné osvědčeným momentům z Baby Jane, další si Aldrich vypůjčil z Plynových lamp a Ďábelských žen. Variace na variace mi nevadí, ale množství zbytečných vedlejších postav je IMHO vážnější problém. Přesto - je to nadprůměrný film, jako obvykle mu dominuje hypnotická Bette Davis a titulní ukolébavku nemůžu dostat z hlavy. 80% ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Ťažkopádna snaha parazitovať na úspechu Baby Jane. Oceňujem pokus ozvláštniť to verným prenesením literárneho žánru southern gothic na plátno; myslím, že Faulkner by mal radosť. Je tam asi všetko: upadajúci plantážnici, ich osamelé pustnúce sídla ako symbol neschopnosti adaptovať sa dobe, groteskná šokujúca brutalita, či duchovia minulosti číhajúci na každom rohu. No podobne ako Faulknerove knihy (aspoň to čo som čítal) je to zároveň aj strašne zdĺhavé a ťažkopádne vyrozprávané. Vystrihnutím minimálne (fakt minimálne!) tridsiatich minút by ten film vôbec nestratil, práve naopak. Veď najlepšia Faulknerovka je aj tak jeho pár stranová poviedka Rose for Emily, čo odporúčam každému koho zaujala atmosféra tohto filmu. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (10)

  • Keď sa počas natáčania filmu Joan Crawford dozvedela, že sa Bette Davis stala producentom daného filmu, spravila všetko preto, aby sa natáčanie filmu zrušilo. Vypomstila sa Robertovi Aldrichovi tak, že neprišla viac ako 3 týždne do štúdia, pričom tvrdila, že má silnú pneumóniu, ktorú jej potvrdili lekári, ktorých si Joan sama platila. Po nasledovnom vyšetrení štúdiovým lekárom sa preukázalo, že Joan je zdravá a musela splatiť štúdiu pokutu v hodnote stotisíc amerických dolárov. (AdamCritic)
  • Všichni očekávali, že opětovné spojení Davis-Crawford zaručí zájem diváků a kasovní trhák jako v případě Co se vlastně stalo s Baby Jane? (1962). Vzhledem k produkčním problémům je čistý zisk přes milión slušným výsledkem, ale zdaleka nedosáhl úspěchu Baby Jane, jejíž náklady se vrátily 10x.. (kenny.h)

Související novinky

Zemřela Olivia de Havilland

Zemřela Olivia de Havilland

26.07.2020

Po bouřlivém období, během nějž se oči veřejnosti po letech opět začaly houfně upínat k legendárnímu snímku Jih proti Severu z roku 1939, přichází velmi smutná zpráva. Včera filmový svět opustila… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno