Tvůrci:
Lucia KajánkováRežie:
Lucia KajánkováKamera:
Ondřej BelicaHrají:
Martina Jindrová, Vojtěch Franců, Martina Czyžová, Jiří Hába, Filip Srbecký, Tomáš Dalecký, Anita Krausová, Petr Jeništa, Milan Němec, Lucie Valenová (více)Epizody(10)
-
TBH Žiješ jenom jednou (E01)
-
TBH Můj brácha má prima ségru (E02)
-
TBH Je to jenom hra (E03)
-
TBH Byl to jenom prank (E04)
-
TBH Jsme v tom spolu (E05)
-
TBH Ty mi tak rozumíš (E06)
-
TBH Kluci nebrečí (E07)
-
TBH Nikomu to nepomůže (E08)
-
TBH Jsem si jistej (E09)
-
TBH To je konec, kámo (E10)
Obsahy(1)
Střelecký útok na brněnské střední škole dramaticky mění životy několika mladých lidí... První hraný seriál, který byl natočen pro web České televize, vypráví o hledání hranic v bolestném světě dospívání a manipulativních sociálních sítích. V deseti epizodách líčí, jak nezdařený střelecký útok navždy ovlivní životy několika studentů jedné brněnské střední školy. Co všechno změní v kolektivu, kde dosud krutá pravidla určovali kluci z florbalového mužstva a jejich obdivovatelky – dívčí parta, která sama sebe nazývá Bitchez? Dívčími hrdinkami vyprávění, které střídá perspektivy postav, jsou aktivistická Mája, jež se díky živému streamu o střeleckém útoku mění z outsiderky ve školní hvězdu, a její spolužačka Nessa, jejíž vysoký sociální kredit naopak utrpí vinou jejího nevlastního bratra – dlouhodobě šikanovaného Tondy. Z klukovských hrdinů je největší pozornost věnována traumatizovanému Lukymu, jehož bezpečný svět rozvrátí problémy s vlastní sexuální identitou, a jeho dlouholetému kamarádovi Pavlovi, jenž se po útoku stává ve florbalovém týmu přirozenou autoritou... TBH se obrací k teenagerům a jejich rodičům s citlivými tématy šikany a definování vlastní sexuální identity. Vyprávění sleduje události z různých pohledů hlavních hrdinů po dobu jednoho měsíce po střeleckém útoku. Vrací se ovšem i do doby před útokem, aby postupně vysledovalo příčiny dramatických změn v jejich životech. Postavy bezradných a manipulativních dospělých jsou záměrně ponechány stranou a do vyprávění zasahují jen okrajově. Teenagerovská optika totiž zrcadlí i selhání dospělých autorit, na které se mladiství hrdinové nemohou se svými problémy a pocity obrátit... Tvůrci přisoudili velkou roli sociálním sítím a moderním technologiím. Bez nich by byl věrohodný obraz současné generace náctiletých neúplný. Řadu informací divák získává prostřednictvím streamů a chatových konverzací. Hrdinové tráví – jako většina jejich vrstevníků – čas s mobilem v ruce. Virtuální svět je pro ně únikem anebo představuje prostředek přepjaté seberealizace. Název využívá zkratky TBH, která i v českém online slangu zastupuje frázi „to be honest“ – „upřímně“. Používá se však často právě naopak: ve chvíli, kdy chce mluvčí zamaskovat lež či upravit pravdu. V souladu s tím nesou ironické názvy i jednotlivé díly. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (68)
Prý seriál pro mladé o mladých! Svět se střední školou jak z americké komedie 80. let, kde všichni postrádají empatii na až nelidské úrovni a nikdo není schopný udržet víc než jednu myšlenku a jednu emoci v jeden okamžik. Co jsem si stáhnul Tik Tok, jsem se o generaci současných středoškoláků stihnul dozvědět, že jsou mnohem dospělejší a komplexnější, než jsme byli my, díky zase o kus snadnější dostupnosti informaci a spojení světa. Pro tyhle absurdní karikatury dneska není místo. Tenhle seriál je cringe, který potřebuje šokující iniciační incident (zvládnutý naprosto toporně a nepřesvědčivě), protože nevěří tomu, že by zvládl každodennost. A možná to je chyba, protože čím normálnější věci tu lidi řeší, tím lepší to je, a v druhé půlce se to výrazně sbírá. To už je ale pozdě. ()
Tematy zde jsou hierarchie v kolektivu, kybersikana, nemilosrdnost kolektivu na strednich skolach, hledani vlastni identity. Kapitan florbaloveho tymu je okrajova postava. Hlavni je alfazena Nessa. Teen postavy jsou sobecke, nejsou schopne se zajimat o pocity ostatnich dokonce ani ve sve parte. Ti mimo partu jsou podezreli. Neheterosexualni postavy nejsou stereotypni. Postavy jsou uveritelne. Vubec zajem o postavy, jejich pocity apod. je tu hlubsi, nez vidime v nasich serialech, ktere se dnes pro mnoho lidi staly hlavni zabavou ve volnem case. Divak jako ja se v tomto serialu pouci jak se soucasni teenageri chovaji, jaky maji slovnik, traumata, psychozy. ()
Tady někdo žije v opojení mainstreamových amerických seriálů, které v posledních letech tolik braly na ohlasech. Jenže ono to tak funguje proto, že je to z USA a s těmi tématy vesměs první velké převedení na velké plátno. Ale tady to působí naprosto uměle a ta snaha vytvořit tomu reálný ekosystém je až trapná. Sice je fajn vidět nějaký produkt z Brněnské kotliny, ale to mě neobměkčí. Jasně, že se tady z toho může nějaký průměrný divák České televize zbláznit, jak děsně revoluční a osvícené to je. Tomu je ale proto, že žije v bublině a neví, co se děje za oceánem, Tudíž tahle amerikanistická slátanina je vlastně pohled do světa dnešních teens, až na to že není! Postavy jsou klidně i v pohodě, ale za ten krátký čas si k nim vztah úplně nevytvoříte. CO ale bije do očí jsou ty šroubovité dialogy, a jak amatérsky jsou odvykládány. Příběhově se to vleče a není to vůbec nic nového. Fakt koho napadlo šroubovat americká témata do Líšeňské základky je úplný exot! Jedinou výhodou je, že si tím protrpíte dvě hodiny a máte to za sebou. 25% ()
Naprosto výjimečný projekt, který lze doporučit divákům a divačkám i mimo Česko, případně Slovensko. Jakkoli jsou jednotlivé epizody poměrně krátké a tudíž je lze sledovat kontinuálně jako celovečerní film, neznamená to, že ona podívaná je o něco snažší, spíš naopak. Režisérka a showrunnerka Lucia Kajánková (mj. bývalá programová ředitelka festivalu Mezipatra) zvolila téma, které je běžnější - bohužel - ve Spojených státech, konkrétně střelecké útoky na školách. Seriál je ale především velmi vydařeným pokusem o vhled do duší současné mladé generace mileniálů, kteří se musejí potýkají s náročnými situacemi jako (kyber)šikana, coming out, vztajové problémy atd. To vše navíc v současné době, která je dobou sociálních sítí a de facto ztráty soukromí. Režisérka pracuje s nelineárním vyprávěním, které postupně vytváří skládačku a my se postupně dovídáme o hlavních hrdinech a hrdinkách. Silné atmosférické dílo umocněné přesvědčivými výkony neokoukaných mladých lidí a přesně mířeným soundtrackem. Casting tedy oceňuji asi nejvíce, i díky použitému jazyku je TBH autentickým dílem, kde lze aktérům a aktérkám jejich postoje věřit, i když s nimi nemusíte automaticky souhlasit. A krásný nepatetický konec plný naděje. ()
Ten kdo napsal scénář k TBH tak ten si dal asi něco co obsahovalo THC.Pustil jsem si všech 10 dílů za sebou, vždyť to před pár dny ta neznámá režisérka v České televizi tak vychvalovala,říkal jsem si.Osudy několika školních tragédů se ve všech dílech protínají a nejvíce tu "září" Tonda,Mája,Nessa,Lukáš a Pavel.Tonda si naběhne sám když masturbuje ve florbalové šatně a spoluhráči ho natočí na video.Toníka nenapadne nic jiného než si vzít atrapu pistole a jít z pomsty vystřílet školu.Plán se zvrtne když jeden žák vyskočí z okna a skončí na vozíku a Tonda tak už není nikdy oblíbený,ale to on ani nikdy nebyl.Nejdebilnější postavou je tmavovlasá Mája,která mě děsně štvala s tím svým genderovým slovníkem kterému jsem nerozuměl a ani jsem rozumět nechtěl,děsně otravná holka něco jako Andrea ze seriálu Beverly Hills 90210.Další kontroverzní,ale vyrovnanější postavou je Nessa,nevlastní sestra Tondy,která chvíli chodí s Lukášem než se Lukáš zamiluje do Pavla,ano čtete správně,kolem vztahu Lukáše a Pavla se točí celý 6.a 7.díl a až do konce seriálu ta přiteplená atmosféra nezmizí,nekoukalo se mi na to jako heterosexuálovi zrovna nejlíp.Občas mi to připadalo,že při rozmluvách florbalistů v šatně chce někdo kopírovat seriál Okresní přebor,ale bohudík seriál s Vetchým je této postmoderní slátanině na míle vzdálený.Odpad si tento "moderní" seriál TBH zaslouží za herectví,hlavně za dialogy,no prostě za všechno. ()
Reklama