Reklama

Reklama

Epizody(10)

Obsahy(1)

Střelecký útok na brněnské střední škole dramaticky mění životy několika mladých lidí... První hraný seriál, který byl natočen pro web České televize, vypráví o hledání hranic v bolestném světě dospívání a manipulativních sociálních sítích. V deseti epizodách líčí, jak nezdařený střelecký útok navždy ovlivní životy několika studentů jedné brněnské střední školy. Co všechno změní v kolektivu, kde dosud krutá pravidla určovali kluci z florbalového mužstva a jejich obdivovatelky – dívčí parta, která sama sebe nazývá Bitchez? Dívčími hrdinkami vyprávění, které střídá perspektivy postav, jsou aktivistická Mája, jež se díky živému streamu o střeleckém útoku mění z outsiderky ve školní hvězdu, a její spolužačka Nessa, jejíž vysoký sociální kredit naopak utrpí vinou jejího nevlastního bratra – dlouhodobě šikanovaného Tondy. Z klukovských hrdinů je největší pozornost věnována traumatizovanému Lukymu, jehož bezpečný svět rozvrátí problémy s vlastní sexuální identitou, a jeho dlouholetému kamarádovi Pavlovi, jenž se po útoku stává ve florbalovém týmu přirozenou autoritou... TBH se obrací k teenagerům a jejich rodičům s citlivými tématy šikany a definování vlastní sexuální identity. Vyprávění sleduje události z různých pohledů hlavních hrdinů po dobu jednoho měsíce po střeleckém útoku. Vrací se ovšem i do doby před útokem, aby postupně vysledovalo příčiny dramatických změn v jejich životech. Postavy bezradných a manipulativních dospělých jsou záměrně ponechány stranou a do vyprávění zasahují jen okrajově. Teenagerovská optika totiž zrcadlí i selhání dospělých autorit, na které se mladiství hrdinové nemohou se svými problémy a pocity obrátit... Tvůrci přisoudili velkou roli sociálním sítím a moderním technologiím. Bez nich by byl věrohodný obraz současné generace náctiletých neúplný. Řadu informací divák získává prostřednictvím streamů a chatových konverzací. Hrdinové tráví – jako většina jejich vrstevníků – čas s mobilem v ruce. Virtuální svět je pro ně únikem anebo představuje prostředek přepjaté seberealizace. Název využívá zkratky TBH, která i v českém online slangu zastupuje frázi „to be honest“ – „upřímně“. Používá se však často právě naopak: ve chvíli, kdy chce mluvčí zamaskovat lež či upravit pravdu. V souladu s tím nesou ironické názvy i jednotlivé díly. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (68)

Garson odpad!

všechny recenze uživatele

Ten kdo napsal scénář k TBH tak ten si dal asi něco co obsahovalo THC.Pustil jsem si všech 10 dílů za sebou, vždyť to před pár dny ta neznámá režisérka v České televizi tak vychvalovala,říkal jsem si.Osudy několika školních tragédů se ve všech dílech protínají a nejvíce tu "září" Tonda,Mája,Nessa,Lukáš a Pavel.Tonda si naběhne sám když masturbuje ve florbalové šatně a spoluhráči ho natočí na video.Toníka nenapadne nic jiného než si vzít atrapu pistole a jít z pomsty vystřílet školu.Plán se zvrtne když jeden žák vyskočí z okna a skončí na vozíku a Tonda tak už není nikdy oblíbený,ale to on ani nikdy nebyl.Nejdebilnější postavou je tmavovlasá Mája,která mě děsně štvala s tím svým genderovým slovníkem kterému jsem nerozuměl a ani jsem rozumět nechtěl,děsně otravná holka něco jako Andrea ze seriálu Beverly Hills 90210.Další kontroverzní,ale vyrovnanější postavou je Nessa,nevlastní sestra Tondy,která chvíli chodí s Lukášem než se Lukáš zamiluje do Pavla,ano čtete správně,kolem vztahu Lukáše a Pavla se točí celý 6.a 7.díl a až do konce seriálu ta přiteplená atmosféra nezmizí,nekoukalo se mi na to jako heterosexuálovi zrovna nejlíp.Občas mi to připadalo,že při rozmluvách florbalistů v šatně chce někdo kopírovat seriál Okresní přebor,ale bohudík seriál s Vetchým je této postmoderní slátanině na míle vzdálený.Odpad si tento "moderní" seriál TBH zaslouží za herectví,hlavně za dialogy,no prostě za všechno. ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

TBH, WTF by byl výstižnější název, protože tenhle ultimátní cringefest šel horko těžko přežít...... Teenage seriálů na poli český televizní tvorby je jak šafránu, ale tohle určitě není ideální způsob, jak odpovědět na poptávku po tomto žánru. Mě nesere relativně laciná dramaturgie, příšerný dialogy, bídnej scénář, anebo panoptikum nesympatických postav – jmenovitě Ester Geislerová z Lidlu, woke Mája, chudák Tonda, bisexuální pokrytec, florbalisti s IQ florbalovýho míčku, toxický pipiny, etc. Mě sere naprosto stereotypní, absolutně nepřirozený, vyumělkovaný, až karikaturní vyobrazení mojí generace, který by mělo triggerovat nejednoho zoomera. Svoje fanoušky si to možná najde, ale jestli takhle chtěli tvůrci reprezentovat současnou mládež, tak se jim to fakt nepovedlo. No a jestli má nějak 'TBH' vypovídat o kvalitě scénáristů z FAMU, tak ať si rektoři co nejdřív vytáhnou hlavu z prdele...... jediný štěstí že to má tak krátkou stopáž a chytlavej soundtrack. ()

Reklama

Disk 

všechny recenze uživatele

Naprosto výjimečný projekt, který lze doporučit divákům a divačkám i mimo Česko, případně Slovensko. Jakkoli jsou jednotlivé epizody poměrně krátké a tudíž je lze sledovat kontinuálně jako celovečerní film, neznamená to, že ona podívaná je o něco snažší, spíš naopak. Režisérka a showrunnerka Lucia Kajánková (mj. bývalá programová ředitelka festivalu Mezipatra) zvolila téma, které je běžnější - bohužel - ve Spojených státech, konkrétně střelecké útoky na školách. Seriál je ale především velmi vydařeným pokusem o vhled do duší současné mladé generace mileniálů, kteří se musejí potýkají s náročnými situacemi jako (kyber)šikana, coming out, vztajové problémy atd. To vše navíc v současné době, která je dobou sociálních sítí a de facto ztráty soukromí. Režisérka pracuje s nelineárním vyprávěním, které postupně vytváří skládačku a my se postupně dovídáme o hlavních hrdinech a hrdinkách. Silné atmosférické dílo umocněné přesvědčivými výkony neokoukaných mladých lidí a přesně mířeným soundtrackem. Casting tedy oceňuji asi nejvíce, i díky použitému jazyku je TBH autentickým dílem, kde lze aktérům a aktérkám jejich postoje věřit, i když s nimi nemusíte automaticky souhlasit. A krásný nepatetický konec plný naděje. ()

Mlle 

všechny recenze uživatele

Podle hudby a ohozů bych tipovala, že je režisérka minimálně o 15 let starší. Nevím nic o tom, že by dnes teenage žili takový revival přelomu osmdesátek a devadesátek. Mně ale tenhle styl rozhodně vyhovuje. Proč se nezasmát a nedojmout u těžkých osudů lásek a nelásek z času věku, ve kterém jde o život, když k tomu navíc hrají Joy Divison nebo Ministry… Jen těch švédských filmových počinů, jak tu padlo, mi to připomíná hned několik. Co teenageři, líbí se jim to? Toť velká otázka. Pro mě fajn, ale mrzí mě, že slečna „pomáhající osina v zadku“ nakonec neskončila na nějaké terapii, kterou ze všech nejvíc a urgentně potřebuje. Každý na konci něco získal, jen ona vyšla naprázdno… ()

Praxis 

všechny recenze uživatele

Určitě to chtělo trochu odvahy. Rozjet svoje nové Sadomama ivysílání s ryze internetovým veřejnoprávním seriálem TBH potřebovalo trochu dramaturgické koule. Máme tam spoustu sprostých slov, felácké "puberťáky", povinné LGBTQ+ poselství, ale ve výsledku, po celkem napínavém prvním dílu, se z toho stala ukňouraná nuda, kdy se ve stylu Beverly Hills, řeší jenom kdo s kým a proč. Vůbec se nerozjede linka s Tondou, která byla velmi slibná a tak jsme se jenom dozvěděli, že vystřílel školu jen kvůli pohonění. Herci nejsou taky kdovíjak úžasný a jejich toporné dialogy místy dost skřípaly a bylo vidět, že s hraním mnozí nemají pranic žádnou zkušenost. No ostatně, co byste chtěli od oppida zvané Brno. 55% za tu odvahu, že se ČT pustila do neprobádaných dob. ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama