VOD (1)
Obsahy(2)
Bohatý muž se rozhodne získat výjimečnou schopnost, aby mohl podvádět při hazardních hrách. Adaptace oblíbeného příběhu od Roalda Dahla z dílny Wese Andersona. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (118)
Toto andersonoveské pokoukání mi zprvu přišlo poměrně otravné, protože postavy neustále říkají, co zrovna dělají, udělají nebo udělali, ačkoliv to divák zrovna vidí, uvidí nebo viděl. Film to z očividných důvodů nepotřebuje, ale zde postavy vypráví příběh jako kdyby divákům nebylo dán obraz ke sledování. WA si nejspíš myslel, že by mu to mohlo projít, pokud to bude součástí humoru, ale je to asi tak vtipné, jako když postavy Taiky Waititiho explicitně říkají, jak se zrovna cítí, ačkoliv by to kvalitní scénář umožnoval vyčíst z podtextu. Výsledek mi tedy přijde poněkud debilní a tento dojem převažuje nad faktem, že ony obrazy jsou právě tak úhledné, barevné a členité, jak jen WA dovede. Co se kulis týká, nutno uznat, že režisér si dal opět záležet a 40min stopáž činí film divácky vstřícnější, protože Wesův styl znevažuje drama (čtenář si může zkusit vzpomenout, kdy byl u Andersonova filmu naposled napnutý) a u filmů klasické délky hrozí, že se to divákovi přejí dřív, než film skončí. Nelze totiž utáhnout film jen na hezkých kulisách a rámování a mě tedy příběh Henryho Sugara nezaujal, protože je to celé natolik vyumělkované a narychlo odvyprávěné, že z vyprávění nic neplyne. Obsah je jen věšákem pro autorský styl. ()
Anderson stále umí sehnat skvělé herce a skvěle je povodit mezi půvabně kýčovitými obrázky, leč už nějakou tu dobu trpí též neschopností (nyní asi již chronickou) uplácat zajímavý příběh, jehož absenci se zde podobně jako ve Francouzské depeši snaží maskovat kulometným drmolením dávajícím jednomu mně vybrat toliko ze dvou možností – buď přestanu páně režisérův slovní průjem nejpozději po deseti minutách sledovat, nebo si budu muset skočit pro aspirin. Lepší dvě díky Monsieuru Gustavovi, Šmakovi a zejména staršímu z obou přítomných Benů, který byl jako vždy vynikající. ()
Typický Anderson. Akurát si už nie som celkom istá, či to možno vnímať čisto ako pochvalu. Wes už iba akosi vykráda sám seba a prestáva prekvapovať. Vizuálne opäť vypiplané, príbeh bol milý, ale napriek tomu, že mal iba 39 minút, cítila som ich. Na jeho animovaný svet (Psí ostrov, Fantastic Mr. Fox) však stále nedám dopustiť. ()
Když už si člověk myslí, že viděl ve filmu vesměs všechno, tak příjde hračička Wes Anderson a natočí film takovým stylem, jakoby zrovna psal knihu. A já se teda ptám, co příjde příště a jestli to vidí i ostatní tvůrci, že lze stále myslet originálně?! Ještě více tu tak vyniká důkladnost celé scény, které jsou Andersonovy filmy pověstné. Na krátkém poli je film překvapivě vrstven do několika úrovní, kdy ale vše důležité je řečeno a vy tak máte pocit, že jste dostali opravdu plhohodnotný celovečerák. Podobně jako zbylé filmy od Andersona, i tento je esencí čirého dobra, která ve vás vyvolá nutkání ke konání dobra. ()
Klasický Anderson. Ale možná tím jak se pořád opakuje a nepřináší do své tvorby nic nového tak je nějaký nudný a bez jiskry. Scéna je ale super, i když v obraze se vlastně nic zásadního neděje, jen se mění scény jak na běžícím páse (občas doslova), ale ještě že to, protože jinak by se to dalo vydávat jako rozhlasová hra. ()
Galerie (19)
Zajímavosti (10)
- Wes Anderson vysvětlil, jak se Ralph Fiennes vžil do postavy Roalda Dahla: „V našem domě máme nahrávku Dahla, jak čte ‚Fantastického pana Lišáka‘. Nahrával se, jak čte docela dost svých knih. Existuje také přiměřené množství dokumentárních materiálů o Dahlovi. Vlastně když jsme začali natáčet Henryho Sugara, Ralph byl na place, v malém prostoru, který je rekonstrukcí Dahlova pracovního místa, a slyšel jsem, jak si sám se sebou povídá. Řekl jsem: ‚Řekni mi, co říkáš.‘ Ukázalo se, že Dahla pozoroval z archivních materiálů, které jsem mu poslal, a znal Dahlovy malé rituály. Hrál je sám, jen v rámci přípravy. A já jsem si říkal: ‚Začni znovu, začni znovu! Natočíme to!‘ A tak film začíná tím, že Ralph úplně improvizuje. Každý záběr byl trochu jiný, protože Ralph tak trochu předvádí Dahla, jak se připravuje na psaní. Ralph je tak zajímavý a autentický.“ (Johnny.ARN)
- Prvý film Wesa Andersona vyrobený pre streamovaciu službu (Netflix). (Arsenal83)
- Natáčanie prebiehalo v Londýne v januári 2022. (Arsenal83)
Reklama