Obsahy(1)
Legendární série podle komiksu Kazua Kaikeho. Intriky, zášť a závist způsobí, že Ogamiho rodina je vyvražděna a on sám se vydává pouze s malým synkem cestou pomsty a života námezdného zabijáka. (oficiální text distributora)
Recenze (53)
Příběh není zrovna složitý, ale sází na atmosféru a to se mu daří dokonale. Takle krásně vykreslený život v Japonsku už jsem dlouho neviděl, jestli vůbec kdy, a je mi jedno, jestli to takle skutečně mohlo být. Kaišakunin Itto Ogami si okamžitě získal mé sympatie a věřil jsem mu každý pohyb meče i přes jeho ne zrovna sportovní postavu:) Výborný film, na jehož pokračování se vážně těšim. Ohledně komiksové předlohy S prací Kazua Koikeho nejsem moc seznámen (konkrétně-přečetl jsem jedno číslo, tedy cca 30 z 840 stran). Ale úplně okamžitě jsem poznal, že film je naprosto věrným přepisem komiksu. A taky jsem pochopil, kde si zjevně vzal Stan Sakai inspiraci pro Usagi Yojimba (což mu nikterak nezazlívám, stále pro mě zůstává naprostým mistrem). ()
Třídenní filmový maraton skončil a tímhle to všechno začalo. Z toho sezení mám trochu vlka samotáře, ale vůbec mi to nevadí, poněvadž Vlk samotář za to opravdu stál. Zhltal jsem všech 6 dílů a na konci mě naštvalo jen to, že je jich tak málo. Sledovat Ogamiho Itta při cestě za pomstou je totiž nadmíru zábavná podívaná a stačilo málo, jen mu tak trochu zabít ženu a udělat z něj vola a to se prostě ve slušné japonské společnosti nedělá a nevyplácí, poněvadž pokud je tím volem právě Ogami Itto, věřte, že jste nejspíš udělali svou poslední největší chybu v životě - samuraj se prostě nenasírá ! ()
Potulný, mlčenlivý samuraj tlačí kočárek s malým chlapcem (který má hodně extravagantní účes mimochodem) a vy víte, že se budou dít věci. Příběhově jde o klasický film o pomstě, ale natočené je to stylově a bitky jsou krvavé. Celý ten film je dost drsný, akorát se nějak nedočkáme finálního zůčtování. Vadila mi absence zvuku chůze, větru, deště atd. ()
Škoda, že producenti nezvolili pro ztvárnění této mangy spíše formu anime. Akce plné krvavých výstřiků by nakreslené působily mnohem lépe a "artověji". Hranné to působí poněkud prkenně a komicky. Některé scény soubojů jsou však úžasné a to nejen s ohledem na dobu vzniku. Postava zabijáka putujícího se svým synem je originální a zajímavá. Násilí a krev je zde na místě, protože prostě dokresluje zkaženost a prohnilost popisovaného světa. ()
Film s dost prazvláštní hlavní postavou, která z počátku působí dosti nesympaticky a jen těžko si představit, že onen chlapík by měl být jedním z nejlepších samurajů, jenže to co zpočátku působí jako absolutní absence charismatu se nakonec ukáže být opakem, jak díky soubojům, kde Vlk samotář bez problému krájí kohokoliv v jakémkoliv počtu, tak díky flasbackům, které osvětlují, že nasranózně neměnný výraz na Vlčí tváři má své důvody. Velkou službu výslednému positivnímu dojmu zajišťuje střídmá stopáž, stejně jako dobré rozložení děje (rozuměj rozložení flasbacků). Věcí na vytknutí se moc nenajde, mládě je přeci jen pro příběh dost nevyužité (uvidíme v dalších dílech) a klasické krvavé gejzíry lidí s tepem místo 130 na 9O asi 2 700 na 1 300 působí o něco humorněji, než jinde, ale rozhodně ne natolik, aby to jakkoliv rušilo. ()
Galerie (14)
Photo © Toho Company
Zajímavosti (5)
- Komiksové panely původní mangy Kazua Koikeho byly použity jako storyboard pro filmovou sérii. (Tomihiro)
- Yagyū Retsudo, úhlavní nepřítel Ogamiho Itta (Tomisaburo Wakayama), se objevil ve čtyřech ze šesti filmů série Vlk samotář a mládě a byl ztvárněn třemi různými herci. V tomto snímku ho hraje Tokio Oki, v Kozure Ôkami: Oya no kokoro ko no kokoro (1972) Tatsuo Endo, v Kozure Ôkami: Meifumando (1973) a Kozure Ôkami: Jigoku e ikuzo! Daigoro (1974) Minoru Ohki. (Rominator)
Reklama