Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie o jednom manželství a trampotách s bytem... Studentka vysoké školy Marta (I. Andrlová) se rozhodne zpečetit svůj vztah se Zdeňkem (V. Dlouhý) tajnou svatbou. Zbývá jen oznámit tento fakt oběma rodičům. Rodiče nevěsty (S. Budínová a R. Hrušínský) jsou velmi zajímavá dvojice – přísná maminka učitelka je velký pedant na pořádek, tatínek, jehož láskyplně oslovuje něžná polovička „tatíčku“, si zase neláme s ničím hlavu a svůj čas tráví skládáním básniček. Rodiče ženicha (Z. Hadrbolcová a J. Vala) momentálně nejvíce zaměstnává, jak co nejvýhodněji provdat dceru Marcelu (D. Veškrnová), jejímž životním idolem je zpěvák Jiří Korn. Do těchto všedních starostí obou rodin jako blesk zasáhne sňatek jejich ratolestí Marty a Zdeňka. Kde asi bude mladý pár bydlet? Marta přichází s praktickým řešením – bydlet budou u jejích rodičů. Co na tom, že přes bývalý dívčí pokojík vede cesta přímo do spíže, a tudíž je mladá dvojice několikrát za noc vyrušena veršujícím tatínkem toužícím po kyselé okurce. Je tedy skoro s podivem, že i přes tyto „bojové podmínky“ se rodina brzy ještě rozroste… (Česká televize)

(více)

Recenze (75)

mfanta 

všechny recenze uživatele

40% - Jak je ve filmu Ivana Andrlova, tak me to negativne ovlivni. Nejak ji nemuzu prijit na chut. Ne ze bych se vylozene nudil, ale tak nejak byl cely film o nicem. Pravda, dnes uz svetem hybou jine problemy, ale presto me film jako do jiste miry pametnika totality neoslovil. Snad jedine jako sonda do mezilidksych vztahu uvnitr rodiny. Trochu pripominaji Diky za kazde nove rano. Kdo ze to psal scenar? ;-) ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

je to dost blbé, Halina prostě jenom pro prachy napsala takovou uměřeně kritickou (jakože je bytový nedostatek a uplácí se) jakoftipnou povídku. Korna milující Veškrnová s příšernými účesy je slabá, Andrlová hraje skromnou chudinku velmi uměřeně, takže je to spíše mrtvá myšoryba, Dlouhý se jen tak plácá, Budínová jen tak prochází, Hrušínský věčně opilý, je tam kde kdo, ale celkově je to pod psa. I ten rlůžový konec, jak je vlastně všem pohromadě dobře i když si jdou na nervy. A syn přednosty kliniky Máchala to je opravdu síla. Legračnost gayů Trávníčka a Kanyzy, no panebože - Konečně jsem potkal normální lidi.  To je blbé i na dobu, kdy se neelgebetovalo. ()

Reklama

bubun odpad!

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelný paskvil. Vysvětlí mi někdo, proč je tam ta Veškrnová a proč se jí dává tolik prostoru? A proč je tam Schmitzer, kterej tam naopak dohromady stráví asi půl minuty? Šišlající Žilková je tam taky asi tři minuty, a je to ažaž. V podstatě jde asi o to, že se Andrlová a Dlouhý tajně vezmou, jen za účasti party kamarádů, aby jim to rodiče nerozmluvili nebo dokonce "nezakázali". A pak jde zase o to, že jich je v bytě moc a nemají prostor. Při svatbě, v oddací síni, hrajou varhany ústřední hudební motiv, což mi přišlo fakt vtipný. Poté Dlouhý, asi znaven tou svatbou a dvěma doušky coca coly, během pár sekund usne, ačkoliv ještě před chvilkou se vrhal Andrlové na hrudník. Následuje scéna, kdy jde Dlouhý Budínovou, která zde hraje matku Andrlové, požádat o její ruku - opožděně. A kdeže to jste zaměstnán? Budínová si neni schopna udržet v paměti tak jednoduchou odpověď Dlouhého, že pracuje v projekci, což já bohužel asi už nikdy ze své paměti nevymažu, protože to tam zazní asi osmnáctkrát. Po celý film je Andrová klasicky nesnesitelná, a Dlouhý naprostý ťulpas, většina vtipů je předvídatelná - ne však dějová linie - tedy aspoň ta konečná pointa, ta je tak debilní, že by mě fakt nenapadla. Je taky velmi nepravděpodobné, aby spolu mohla žít dvojice Budínová, která se své dospělé dceři přehrabuje ve věcech, a rozverný alkoholik Hrušínský, ale tady člověk nikdy neví. Společný rodinný poslech audiozáznamu ze svatby je jen příkladem jedné z mnoha trapných scén. Divák se samozřejmě nevyhne rodičovskému promlouvání do duše o bezpečném sexu (kde Budínová vypráví dceři, že tatíčkovi, tedy Hrušínskému, to ujelo jen jednou). Ještě zmíním miniroli Miloně Čepelky, Niny Divíškové a Míly Myslíkové, kterou tam prostě taky museli nacpat. A divné je i to, že Andrlová, když v průběhu filmu otěhotní, má ve třetím měsíci mnohem větší břicho, než pak ke konci těhotenství. Shrnu to tak, že mě moc nepřekvapilo, když se v závěrečných titulcích objevilo jméno Pawlowská. Úroveň lehce nadprůměrné slohové práce na střední škole, kde se to hemží šablonami a klišé (podezírání z nevěry, podkuřování mocnářům na Odboru bytového hospodářství (Jana Švandová) a Jirka Korn). Kvůli čemu možná stojí za to tuhle slátaninu vidět je Trávníček s Kanyzou, zvaným Riki, kteří chtějí s rodinou Andrlové měnit byt. Gay Kanyza v županu, zapalující si Marlborku a odklepávající do popelníku ve tvaru labutě, to asi vážně stojí za to. ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Místy děsná nuda, k nesnesení protahované trapné scény. Ale přeci jen takový p. Hrušínský v nehluboké komedii, to je zajímavý zážitek. Též se mi líbilo, jak hrála pí Veškrnová, byť epizodní roli - to je výjimka, jinak ji jako herečku moc nemusím. Ale málo platné, pí Pawlovská má celý život svůj styl a má i silné stránky. Třeba zobrazení rodičů jako nenápadných, ale regulérních šílenců, to má něco do sebe. Též cením její jasnou myšlenku - bez velkých příkras psát o emancipovaných mladých ženách, které nechtějí vzdát rodinu. Což je současně i hrozný, jak ty lidi se za každou cenu ženili, aniž by byli jen trochu zralí. Z oboru perliček připomeňme cameo p. Vozába a p. Čepelky od Cimrmanů. Pamětník se pobaví nad "nenápadnými" luxusními rekvizitami té doby: hi-fi v obýváku nebo dvoulitrovka koly - tu jsem znal jen z Maďarska. ()

xenopus 

všechny recenze uživatele

Komedie (alespoň se to v závěrečných titulcích tvrdí) o rodinných vztazích všeho druhu komplikovaných studiem, manželstvím, hledáním společného bytu a těhotenstvím. Atmosféru 80. let jsem si příliš nevychutnal (film vznikl ve stejném roce jako jsem se já narodil), a tak mi reálné problémy hlavních hrdinů přijdou sice dobře popsané (i když ne tak geniálně jako v Na samotě u lesa), ale dnešního diváka už to moc neuchvacuje. Přemýšlím, kolik lidí se tehdy mohlo ztotožnit s ústřední dvojicí Dlouhý - Andrlová; naštěstí je dnes už trochu jiná doba. Celý film tak spíše zachraňuje každou chvíli cosi slavící (a řádně napitý) Rudolf Hrušínský podávající skvělý komediální výkon, i když je tu možná až moc normální - větší exoti (Kopfrkingl nebo dědeček ze zámku v básnické sérii) jsou prostě nezapomenutelnější... I tak se na to dá koukat a sledovat proměny ve vztazích (až žádost o rozvod) způsobené pouze a jenom absencí vlastní domácnosti, takže pánové, pokud nemáte vlastní byt a tučné konto, nežeňte se a nepočínejte dvojčata, protože jinak je vše moc komplikované. (...) Scénář: H. Pawlowská, Hudba: Karel Svoboda. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama