Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když v roce 1989 natočil režisér Hynek Bočan televizní komedii podle scénáře, který napsal ve spolupráci s Miroslavem Skálou, nebylo téma seriálového herce u nás tak aktuální, jako je dnes, v době nekonečných seriálů… S o to větší chutí si divák může v současnosti příběh vychutnat. Komedie vychází z principu „televize v televizi“ a Petr Nárožný v ní ztělesnil hlavní hvězdu populárního seriálu, její osudy v rámci fiktivního děje i v soukromí – vně i uvnitř seriálu. Prolíná se tu natáčení se životním příběhem herce, do něhož zasahují fanoušci a okolí, které mnohdy nedokáže odlišit postavu od jejího představitele. Hrdina se tak dostává do situace, kdy mu role nedobrovolně mění vlastní život… (Česká televize)

(více)

Recenze (73)

Georgex 

všechny recenze uživatele

Po naprosto famózní sérii Šéfů, kde dvojka Petr Nárožný a Karel Heřmánek fungovali jako geniální dvojka, která se skvěle doplňovala a zaručovala výbornou zábavu na úrovni, jsem se na tento televizní film těšil. Abych řekl upřímně tak zklamán jsem nebyl, ale film nevyužil svůj obrovský potenciál. Nedá se říci, že by se jednalo o komedii, při které se budete řáchat smíchy pod stolem. Film bych spíš nazval dramatem s prvky komedie. Celý film staví na perfektním Petru Nárožném, který stvoji roli stvárnil bezchybně. Seriálová hvězda, která prakticky přišla o svojí pravou totožnost, jelikož všichny kolem zajímala pouze stvárněná v postava ze seriálu a nedokázali odlišit, že herec svoji roli pouze hraje. Společné scény s režisérem v podání Karla Heřmánka byly parádní, bylo jich ale méně než jsem očekával. Pohled na soukromý život herce byl takový nemasný neslaný, opět podle mě nevyužil svůj potenciál. Je pravda, že fanoušci, kteří svého seriálového oblíbence milovali a jeho stvárnitel je prakticky nezajámal bylo zajímavé pozorovat. Dá se říci, že něco podobného prožívají všichni seriálový herci, jelikož lidé si je s tou rolí prostě ztotožní. Hold herec tvrdej chleba má. Moje hodnocení 60% ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Příběh herce Hofmana, který hraje hlavní roli náměstka ing.Slámu v nekonečném televizním seriálu. Postupně však vlivem nejrůznějších okolností přestane odlišovat realitu od scenáristické fikce. Jeho seriálový hrdina už nebude chtít nadále večer co večer lézt do obýváků natěšených diváků prostřednictvím televizní obrazovky. Ze seriálu se chtě nechtě pokusí vyvléct. Originální námět našel velkou oporu ve vynikajícím Petrovi Nárožném. Ten dal do celé televizní komedie potřebnou nadsázku, jak to dovede jen on. Z vedlejších postav drží prapor zábavnosti Karel Heřmánek coby režisér. Děj má občas proměnlivou fazonu a zaujme svojí nadčasovostí. Závěr se pokusil přijít s něčím nečekaným. Zvolená varianta/pointa šla trochu v rozporu s předchozím pojetím. Pro originalitu, zajímavé nahlédnutí pod pokličku natáčení jednoho nekonečného seriálu a neselhávajícího Petra Nárožného se to vyplatí vidět. 70% ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Povedený film o tom, že z nekonečných seriálů mohou snadno zblbnout nejen televizní diváci, ale také herci. Výkon Petra Nárožného je výborný, ale když pominu všechny jeho humorné výstupy, nejvíce na mě stejně zapůsobila vážná chvilka při natáčení scény skoku do Vltavy, kdy režisér Karel Heřmánek herce Hofmana peskoval za to, že není dost smutný a že se netváří jako před sebevraždou... Potěšil i nápaditý konec s Karlem Smyczkem: "Pan Nárožný je prosimvás definitivně hotov... Konečně..." ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československá televizní komedie o známém herci Martinu Hofmanovi, jehož seriálová postava, charakterově dokonalý náměstek Miroslav Skála, se mu nepříjemně začíná prolínat do soukromého života. V rolích oblíbeného herce Hofmana a hlavní postavy Skály v sentimentálním seriálu se objevil neméně oblíbený P. Nárožný, jenž dle mého soudu do své postavy Hofmana v domácím prostředí do značné míry zejména v začátku filmu uplatnil svůj vlastní osobní projev a chování. Více než rozpad Hofmanova manželství s žárlivou J. Kretschmerovou a absurdní milenecký vztah s vizážistkou J. Švandovou mě na Bočanově snímku zaujalo natáčení právě onoho jednoduchého nekonečného seriálu. Královsky zábavný byl režisér onoho nevalného uměleckého díla K. Heřmánek, za kamerou stál M. Vašut a hladkému vzniku díla napomáhaly asistentka režie B. Štěpánová, skriptka V. Žilková, produkční F. Husák, nepříliš pracovitý a prostořeký rekvizitář J. Kraus či dramaturg L. Trojan. V nepojmenovaném Heřmánkově seriálu se představili v útržkovitých scénách J. Bohdalová, J. Císler, V. Bedrna a krásná D. Patrasová. Jako hořce úsměvné shledávám vyřčení stejné fráze z úst pana Hofmana, jež předtím před celým filmovým štábem prohlásil za nehorázně sentimentální. Velmi pozoruhodné bylo závěrečné postavení snímku do jiné roviny, neboť na konci vyšlo najevo, že celý filmový štáb v čele s výborným Heřmánkem jsou pouze herci s jejich pravými jmény a jako skutečný režisér se objevil místo H. Bočana K. Smyczek. I přes výborné obsazení a zajímavou myšlenku hodnotím pouze průměrně, z komického hlediska v tomto případě překonal K. Heřmánek mistra Nárožného. ()

Inozuka 

všechny recenze uživatele

Nárožný essential... Petr Nárožný tady ohromně válí a představuje se ve vrcholné formě. Scénář je odvážný a dobře promyšlený a přestože byl film natočen na konci osmdesátých let, nyní je snad ještě aktuálnější. Minimálně někteří protagonisté nekonečného seriálu Ulice se musejí v trampotách herce Hofmana vidět jako v zrcadle. Perfektní jsou scény z "placu" s rovněž výborným Karlem Heřmánkem jako režisérem. Pro mě velké překvapení... ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Vjezd do firmy Chemoprup v úvodu je ve skutečnosti vjezd do areálu České televize z jižní strany. (Haniczka)
  • Ve filmu zazní tři slangové výrazy: „skoprovat“ – jedná se o kopírování natočeného filmového záznamu, „rudl“ – to je pojízdný vozík na břemena, jméno dostal podle výrobce německé firmy Rudly AUER Packaging, a termín „nočka“ – jedná se o filmování v noci. (sator)

Reklama

Reklama