Dobrodružství kriminalistiky - Série 3 (1991) (série)
Režie:
Antonín MoskalykKamera:
Juraj ŠajmovičHudba:
Karel SvobodaHrají:
Siegfried Lowitz, Jiří Bábek, Ilja Racek, Ivan Vyskočil, Miloslav Kopečný, Jana Švandová, Jaroslav Satoranský, Emil Konečný, Zdeněk Dolanský, Otakar Brousek st., Tereza Pergnerová (více)Obsahy(1)
Příběh o králi padělatelů se odehrál ve Francii padesátých až šedesátých let minulého století, tedy v době dynamického rozvoje vědy a techniky. A přesto byl dotyčný odhalen především díky obyčejným lidským vlastnostem, jakými jsou vytrvalost a slabost. Zatvrzelá posedlost podivínského komisaře Benhamou z francouzské kriminálky, s níž pátrá po zdánlivě nepolapitelném zločinci, i důvod zločincova pádu, skrývající se v jeho lidském ustrojení, zřetelně naznačují, že odhalení zločinu není jen otázkou exaktního kriminalistického postupu, ale také otázkou zkušenosti a hluboké znalosti lidského nitra. (Česká televize)
(více)Recenze (12)
Mám rád lidi, kteří svou precizností šokují jako tady mistr padělatel... V cca 6,5té minutě se tam mihne mezi detektivy krátce s pár slovy Josef Nedorost. Ta "nanorole" mu samozřejmě nedala ani možnost být v titulcích. Je to škoda. Myslím, že namísto zahraničních herců by se v některém z historických dílů mohl objevit. Měl na to tehdy vizáž a šarm. No jako třeba podvodník velkého formátu, hmm... Viz např. Anděl svádí ďábla nebo Pěsti ve tmě. ()
Uff... Špatný až běda, a ještě to dorazili předabováním českých herců... Režisér Antonín Moskalyk chtěl po Ivanu Vyskočilovi aby v historickém vozidle, které měl svěřené přijel na scénu na plné pecky, jenže rekvizitáři jej varovali že se jedná o historický vůz, ať s ním zachází opatrně. Nakonec ale musel poslechnout režiséra a přidal a prorazil olejovou vanu. Rekvizitáři dali Vyskočilovi co proto, na režiséra si ale netroufli. ()
Padělek ma z celého seriálu asi najviac emocionálne zasiahol vo vzťahových líniách. Ako otec: syn, tak hlava rodiny a jeho spackaný život vinou nefungujúceho manželstva s absolútne odlišnou ženou. Opäť nám je obete veľmi ľúto a tak nejak nechceme, aby bol jej zločin odhalený. Ostatne o vraždu sa zrovna nejedná a plody jeho činnosti by sme tiež brali všetkými desiatimi. Len nie sme tak šikovní. Každý má ale svoju achilovu pätu. ()
Triumf spravedlnosti byl aktem náhody a lidské malosti. Perfektní ztvárnění tohoto pozoruhodného případu se dotýká pomezí legality a kriminality. Vědecký přístup Bojarského si vynucuje úctu i po desetiletích stejně tak jako tento celý nevšední seriál slučující věcnost a uměleckost a ve výsledném tvaru se blížící dokudramatu. Soustřeďuje v sobě všechny přednosti hraného filmu a dokumentární tvorby. Je to ojedinělý a nadčasový výkon obou Moskalykových. ()
Máme tu další padělání peněz, tentokrát na důstojnější úrovni. Nevím, jestli byl jejich tvůrce skutečně génius, ale příběh hlavně řeší rodinné vztahy mezi otcem a jeho synem, což už tak zábavné nebylo. Stejně jako náhodné dopadení a přiznání pachatele. Přišlo mi, jako by tvůrcům pomalu začal docházet dech a kouzlo původní myšlenky se začalo postupně vytrácet. ()
Galerie (25)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (3)
- Siegfrieda Lowitze namluvil Petr Haničinec a Bedřicha Prokoše Josef Větrovec. (cundak)
- Režisér Antonín Moskalyk chtěl po Ivanu Vyskočilovi, aby v historickém vozidle, které měl svěřené, přijel na scénu na plné pecky, jenže rekvizitáři jej varovali, že se jedná o historický vůz, ať s ním zachází opatrně. Nakonec ale musel poslechnout režiséra a přidal a prorazil olejovou vanu. Rekvizitáři dali Vyskočilovi co proto, na režiséra si ale netroufli. (sator)
- Natáčelo se v Praze na Vinohradech, Hradčanech, Střešovicích, pasáži Lucerna. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
Reklama