Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie režiséra Petra Nikolaeva plná rodinných a partnerských zmatků. Její hrdinové si uvědomí, že když se ze tří rodin stane jedna velká, budou potřebovat pořádný plán. Plán, jak přežít současné i minulé partnery, všechny děti v rodině, ať už jsou jejich nebo ne, plán, jak se v tom všem neztratit a udržet si zdravý rozum. Život si ale většinou dělá, co chce... a co nečekáte. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (152)

JenYu 

všechny recenze uživatele

Souhlasím se slovy Martina Hofmanna (viz Zajímavosti). Film byl vtipný, břitký a plný rodinných peripetií, které mě neiritovaly. Herci hráli dobře a z celého snímku vyzařovala atmosféra přátelství a rodiny táhnoucí za jeden provaz, i když se členové domácností dávno proměnili. Takže jo, klidně bych si dala repete. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Střídavá péče o potomstvo svedla do jednoho filmu Martina Hofmanna, Jitku Čvančarovou, Jiřího Vyorálka, Annu Polívkovou a Kristínu Svarinskou, aby vytvořili legrační uskupení a atmosféru i drobné dramatické chvilky i střety. A jejich vzájemné tolerantní vztahy jim diriguje zkušený režisér Petr Nikolaev. Film dává divákům tak nanejvýš půlhodinu, aby se zorientovali ve vztahové mozaice postav. Martin Hofmann má nyní novou mladou partnerku Kristínu Svarinskou, kterou ještě nestačil požádat o ruku, už ji ale stačil oplodnit a přírůstek v podobě syna už klepe na pupek. Dříve sdílel lože s Jitkou Čvančarovou a z jejich rozvedeného manželství vzešli dva odrůstající synové. Ta má dnes také nového partnera, kterým je Jiří Vyorálek, s nímž sice společné děti nemá, zato její stávající partner se činil a má dvě nezletilé dcery s Annou Polívkovou. Zbývá dodat, že vztahy mezi jmenovanými jsou na velmi přátelské a tolerantní bázi, takže když třeba dojde k chvilkovému sexuálnímu návratu Vyorálka k Polívkové, je Čvančarová schopná téměř nevěru chválit. A její nepravděpodobné chápání stavu věci opravdu nikterak neodráží chování podvedené ženy. S realitou má film pramálo společného. Je vysoce nepravděpodobné, že by lidé, co se spolu z nějakého důvodu před časem rozešli, spolu nadále pěstovali víceméně nekonfliktní přátelství. A v podstatě se ani příliš o jejich důvodech pro vzájemný rozchod mnoho nedozvíme. Diváci, co dávají přednost rozverným komediím před složitostmi psychologických dramatizací, budou s filmem celkem spokojeni. Hofmann občasně utrousí nějakou dobrou hlášku, ostatní mu v tom hláškování tolik nevypomáhají, i když herecky je to celkem stabilní. Jen od Evy Holubové v roli zapomnětlivé babičky, které přestává sloužit paměť, se čekala jistě větší funkčnost v oblasti gagů. A prezentovaná liga ženského rugby opravdu nálož super gagů neskýtá a mnoho zajímavého také nepřinesla. Petr Nikolaev  jistě nadále bude vzpomínat s láskou na období, kdy byl ověnčen uznáním za Báječná léta pod psa. Po letech jeho režijní odmlky by se dalo čekat, že delší tvůrčí pauza se projeví mnohem lepším výsledkem. Film ale z lepšího průměru nedostal. Scenáristka Lucie Konečná se taktéž nevybičovala k mimořádné eskalaci kreativních pahorků a záchvatu pozoruhodných scenáristických pasáží. A naštěstí jejich vzájemné tvůrčí spojení nevedlo přímo k tristnímu výsledku s nemilou charakterizací "pod psa". Disponuje-li film stopáží cca 80 minut, jako v tomto případě, není divák tolik vystaven případné tortuře a dá jeho tvůrcům šanci. 6/10 ()

Reklama

Trixinka 

všechny recenze uživatele

S hereckým potenciálem (Hofmann, Polívková, Holubová), který tento film měl, se dalo vymyslet a natočit mnohem více humorných scén a zápletek. Film se jmenuje Střídavka, ale o děti a jejich "střídavou péči" jde v tomto snímku zcela okrajově a pokud by tam ty děti ani nebyly, nic závratného by se nestalo. Na začátku je sice jakási myšlenka online kalendáře, podle kterého by se měly děti střídat, ale tento potenciál na humorné situace je postupem času úplně ztracen a film přejde do zaběhnutých vztahových problémů dospělých. Celkově jde o nenáročnou komedii, kterou si už kvůli Evě Holubové a její scéně v porodnici, pustím klidně někdy v budoucnu znovu. ()

vinducha 

všechny recenze uživatele

Podepsal bych se pod to , co píše DJ Kritik , nepřišlo mi , že to má scenář uceleného filmu , ale je to spíš takové hop sem , hop tam, a docela bída je , když polovička scének , které by měly být ftipné , tak jsou spíš velice trapné . Jenže jak často hlásim , točej se tu daleko horší veledíla a tohle se na 1x s nejbližší osobou zvládnout dá . Ale , že bych to ještě někdy viděl , to asi hodně těžko. ()

JosefTomas 

všechny recenze uživatele

Střídavku bohužel trápí, jak střídá rychle všechny motivy a kvůli nahazování dalších nestíhá ty předchozí řešit. Casting je k tomu přitom jako stvořený, ale čekal jsem lepší prostřídání se v tak zajímavě načrtnutých postavách, co navíc mají tak vtipně řešenou minulost. Absence jakékoliv zápletky tomu také dvakrát nepomáhá a nebýt pár dobrých fórů, plus již zmíněný casting, byla by Střídavka téměř neusledovatelná. Technicky ale smekám, protože občas mi nějaký záběr neskutečně sedl a střihově je to téměř špička. Jen příště prosím, aby se tvůrci chytli jednoho motivu a toho se drželi. Nápadů mají dost, takže už jen zbývá si jeden vybrat a postavit na něm příběh. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (4)

  • „Střídavka by měla být zábavná, břitká, chytrá v dialozích, občas dojemná. Na lehkých nohách. Vůbec by pak neměla být blbá. Doufám, že taková bude. Věřím, že ze střižny vyleze komedie, za kterou se nikdo nebudeme muset ani omlouvat, ani stydět,“ uvedl před uvedením filmu Martin Hofmann. (SONY_)
  • „Střídavka je komedie, ale chtěli bychom ve filmu obsáhnout různé emoce, neměla by to být jen legrace za každou cenu. Ve své náladě by se film měl podobat třeba Báječným létům pod psa (1997). Věřím, že příběh Střídavky bude divákům blízký, ať už ji sami řeší nebo řeší jen jednu rodinu nebo jen vztah se svým partnerem. Když jsme scénář poslali Martinovi Hofmannovi, nejen že roli vzal, ale přišel se spoustou připomínek a nápadů,“ uvedl režisér filmu Petr Nikolaev. (SONY_)
  • „Těsně před natáčením nám Petr Nikolaev ukázal obrázek krásně hladkého souměrného jablka ze supermarketu a obrázek jablka utrženého na chalupě na zahradě, které nebylo reklamně dokonalé, ale bylo opravdové. Taková by měla být Střídavka, řekl nám. Dobrá, zábavná, s nedokonalostmi života,“ uvedli producenti Martin Růžička a Jindřich Motýl z Luminar Film. (SONY_)

Reklama

Reklama